Dekbed voor in kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gul83, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik heb van het weekend de wieg van mijn nicht uit Duitsland gekregen. Ze heeft gelijk alles wat ze zelf bij de wieg gebruikte meegenomen. Daar zat ook een dekbed bij. Uiteraard ga ik die niet in de wieg gebruiken maar vroeg me af of ik de dekbed in de kinderwagen bak mag gebruiken? Lijkt me straks wel lekker warm voor de baby.

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Het zal ongetwijfeld niet geadviseerd worden.
    Maar lijkt mij prima toch. Zolang je erbij bent en ziet wat er gebeurd kan er m.i. niks mis gaan.

Laatst toen het zo vroor had ik Daan in de dikke voetenzak van de maxi cosi laten liggen; daarmee in de reiswieg met nog laken+ dekentje. Heerlijk warm dus.... hij lag er heerlijk bij!

Ik zou wel in de gaten houden of je baby er niet onder gaat liggen zweten. Moet ik bij Daan ook echt alert op zijn met die voetenzak van de MC.

Je bent bijna uitgetelt zie ik. Spannend hoor. Succes met alles en straks lekker genieten!

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Zolang het onder je eigen toezicht is is het geen probleem. Gewoon goed opletten of je kindje het niet te warm te krijgt. Regelmatig even aan zijn nekje voelen of je kindje niet TE warm wordt. En niet te veel aangeven. In de reiswieg ligt eeen kindje uit de wind en met het winddekje erover lzal een kindje weinig last hebben van de kou.

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb ook altijd gewoon het dekbedje gebruikt in de kinderwagen.
    maar dan alleen als ik er zicht op had.
    en inderdaad kijken of ze niet te warm werden.
    nu heb ik de kinderwagen ook echt alleen gebruikt om buiten mee te wandelen.
    maar zo slapen in huis ofzo nooit.
    dus zolang je er zicht op hebt gewoon gebruiken hoor.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb ook een dekbedje in de kinderwagen (zat erbij) en die gebruik ik gewoon als ik ga wandelen, zeker met dit weer ! Als ik thuiskom en Tycho slaapt, dan haal ik voorzichtig het dekbedje van Tycho af omdat ik dan geen zicht meer heb op de warmte. Hij heeft meestal een jasje aan of ene gebreid pak, dus dan heeft hij dat dekbedje binnen niet nodig. Ik heb het dekbedje er pas in gedaan toen het echt koud begon te worden. Eerst deed ik gewoon het overtrekje alleen, later het overtrekje en een fleecedekentje en nu dus het dekbedje met dat dek van de kinderwagen ( je snapt wel wat ik bedoel)

xxx sas

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb het zelf bij alyssa wel gedaan.
    bij mn kinderwagen zat trouwens een dekbed voor de reiswieg.
    ik vond hem alleen bij de wagen van daymian zo ontzettend groot dat ik het niet gedaan heb.
    hij is trouwens van 11juli dus toen was het lekker warm maar toen het kouder werd heb ik gewoon een extra dekentje erbij gedaan.

ik vind zelf dat het onder toezicht makkelijk kan.
    je bent erbij en als je na een tijdje even voelt of je kindje het niet te warm heeft kan het geen kwaad.

liefs doris

Deel Deze Pagina