Wie kan me geruststellen? Of heeft hetzelfde ongeveer meegemaakt? Onze dochter heeft vanaf haar 4e maand eigenlijk constant oorontsteking. Soms ging het twee weken goed, maar dan had je het ook gehad. Toen ze 11 maanden was heeft ze daarom buisjes gekregen. En de maanden daarna waren heerlijk, geen oorontsteking! Maar...twee weken terug begon de ellende weer. Dinsdag waren we op controle geweest bij de kno, alles was prima en zag er heel mooi uit. Woensdagnacht werd ze echter wakker, huilen en zielig zijn. En ja hoor, donderdagmorgen werd de oorzaak duidelijk; een loopoor. We moesten het van de huisarts maar even aankijken, als ze koorts kreeg of echt heel ziek werd moesten we bellen. Zondagochtend de HAP maar gebeld, ze had 40 graden koorts en was zo'n ziek kipje. We kregen een antibioticakuur en oordruppels. Een week later (afgelopen maandag) weer naar de huisarts. Het oor is nog steeds niet droog en begon ook weer inmens te stinken. De ha heeft daarom vocht op kweek laten zetten en zou gaan overleggen met de kno arts. We zouden gebeld worden. Nu vandaag werd ik eindelijk gebeld. Moet zometeen nieuwe oordruppels halen voor 10 dagen en over 14 dagen op controle komen bij de kno arts. Het blijft maar doorgaan zo! Ben zo bang dat m'n dochter gehoorbeschadiging ofzo oploopt door al die ontstekingen en oordruppels.
Heel herkenbaar! Onze dochter heeft sinds mei buisjes en toen is ook de neusamandel geknipt. Ze had naast de ontstekingen, ook veel vocht achter het trommelvlies (hoorde ook niet goed) en was altijd neusverkouden. Na de buisjes ging het beter, geen snotneuzen en looporen meer maar kreeg ze weer paar keer keelontsteking dus vorige week de keelamandelen er ook maar uitgehaald (en de buisjes vervangen want die zaten verstopt). Dus hopelijk blijven we nu voorlopig even ontstekingsvrij, ben er wel beetje klaar mee na afgelopen jaar..
ik had dit als kind ook , buisjes gehad ging even beter maar nadien dubbel zo erg terug , uiteindelijk op mijn 16 geopereerd na een oorontseking van maar liefst 9maand !! nu geen last meer van gehad
Mijn zusje heeft dit probleem vroeger heel veel gehad. Buisjes erin en dan was ze ze weer kwijt en oorontsteking en vervolgens weer buisjes. Zo ging het jaren door tot ze een gat in haar trommelvlies had die zo groot was en nooit meer dicht kon gaan. Uiteindelijk heeft ze een donortrommelvlies gekregen en de oorontstekingen werden een stuk minder. Zij heeft er zeker wel gehoorsbeschadiging door opgelopen en hoort met dat oor nog maar 50%. Hoop dat het voor jouw kindje beter uit zal pakken!
bij mij dus iets gelijks , ik had 3perforaties en ook een donor trommelvlies , nu geen oorontstekingen meer en nog 20 procent gehoord aan die kant
Oudste zoon heeft t ook gehad inmiddels 15 en alleen moeite om hoge tonen te horen. Uiteindelijk een x homeopatisch med geprobeerd en dat sloeg bij hem beter aan dan de gewone. Hoop dat je een goeie oplossing vind, zo zielig en pijnlijk oorontsteking. Wij waren er ook achter gekomen dat hij het kreeg na zwemmen in chloorwater.
Ik schrik wel een beetje van jullie verhalen, maar fijn dat jullie het wilden delen. Geen idee waar de oorontsteking vandaan komt. De ene dag was het perfect bij de kno arts, en de volgende dag heeft ze een loopoor. Terwijl ze niet verkouden is of zo. Apart toch? Ook niet gezwommen en met water in bad doen we altijd voorzichtig.
was hier dus ook ,.... niet zwemmen , oordopjes voor in de douche of bad , en toch steeds opnieuw en opnieuw oorontekingen met loopoor tot bloedens toe , kon ook niet liggen moest rechtzittend slapen voor de druk niet te verhogen , nou ja geen fijne tijd
Ik heb hier geen ervaringen mee. Mijn zoontje heeft ook constant oorontsteking en krijgt morgen buisjes. Hoop dat t dat beter gaat want t is zo zielig. Sterkte met je dochter
Kortom, het immuunsysteem is de weg even kwijt. Immuunsysteem bevind zich voor ongeveer 70% in de darmen. Een probioticum kan uitkomst bieden (ondersteunt de darmflora) en het is hier al gezegd, bij chronische oorontstekingen kan een behandeling van een goede homeopaat helpen, daar waar de KNO arts niet meer verder komt. Succes in ieder geval, lijkt me verschrikkelijk als je kleintje zo veel pijn heeft.
mijn dochter had voor 1e jr 4x oorontseking. Doorverwijzing naar KNO gehad en die heeft met 13 mnd de neusamandelen verwijderd. Daarna geen last m,eer gehad. Zou dus zeker om doorverwijzing KNO vragen!
@douglas84 Ik wou dat het bij 4 keer was gebleven. Ze heeft er zoveel gehad dat we gestopt zijn met tellen En een doorverwijzing naar de kno vragen...daar lopen we dus al @dekilene Ja, daar zijn we achter Had in eerste instantie ook willen wachten tot die maandag en dan de kno bellen, maar we konden het zondags echt niet meer rekken. Mocht er een volgende keer komen dan roepen ze maar een kno arts op
Heb je hier ervaring mee? Ook met zulke kleintjes? Ik vraag me af hoe dat dan werkt. De eerste oorontstekingen begonnen toen ze enkel nog flesvoeding (ha) kreeg. Vanaf 6 maanden kreeg ze bijvoeding en merkten we totaal geen verschil. Nu ze helemaal met de pot mee-eet is ze er dus nog niet vanaf. Buiten de oorontstekingen is ze echt nooit ziek. En zelfs met oorontsteking is ze altijd lief en vrolijk. Nu ze buisjes heeft én oorontsteking is de eerste keer dat ze koorts had en echt ziek ervan was.
Mijn dochtertje heeft in het eerste jaar ook bijna constant vocht achter haar trommelvliezen gehad en daarom via de KNO-arts in juni/juli een ab kuur van maar liefst 6 weken (te jong voor buisjes). Daarna ging het super, maar na 2 dagen herfst had ze de oorontsteking weer te pakken. Naar de huisarts geweest, maar die zei dat het heerste en dat het ergste al voorbij was, omdat ze een loopoor had. Ik zag de bui al hangen, want we moesten de hele herfst/winter nog, dus hen zelf de KNO-arts gebeld. Binnen een week had ze buisjes en is haar neusamandel verwijderd. Helaas was de oorontsteking erg hardnekkig, maar na 2 verschillende oordruppels lijkt het nu over te zijn. Ik zou de volgende keer niet naar de huisarts gaan, maar meteen de KNO-arts bellen! Die schrijven meteen druppels voor en dan is een ab kuur waarschijnlijk helemaal niet nodig. Overigens voorkomen buisjes niet de oorontstekingen. Ze zorgen er alleen voor dat de troep er meteen uit kan en ze niet die enorme pijn krijgen als het trommelvlies knapt.
Wij geven ook probiotica, pas sindskort echt iedere dag en het gaat stukken beter, in ieder geval haar eczeem is minder. Qua ontstekingen durf ik nog niet te zeggen. Homeopathie hielp hier niet
Ik heb tot mijn 15de chronische oorontsteking gehad. Er werd toen denk ik nog nietzoveel mee gedaan? Geen idee, maargoed toen ik 15 was heb ik wel buisjes gekregen. Daarna nooit meer een oorontsteking gehad. Ook geen gehoorbeschadiging, volgens de gehoortest hoorde ik veel beter zelfs na de buisjes. Positief verhaal hier dus. Al was de operatie opzich een marteling, want ik kreeg alleen plaatselijke verdoving en die werkte niet helaas.