Wat doen jullie kids in het weekend?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door miramare, 13 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    heb 2 jongens van 6 en 11. De oudste vermaakt zich met vriendjes en de PlayStation, de jongste verveelt zich vaak, vooral met dit weer. We spelen samen een spelletje maar echt alleen spelen doet hij niet. We spelen ook met hem maar ik ga hem ook niet de hele dag vermaken. Het liefst zit hij ook de hele dag op de bank met tv/ iPad. Wat doen jullie kids de hele dag als je thuis blijft?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Behalve het huis afbreken en mij gek maken? :roflmao::p

Nee, hoor, het valt best mee. :D Maar ze zijn wel erg druk. :$ Ze doen van alles, tv kijken, tablet ed mogen ze in principe alleen voor 9.00u en na 17.00u, er tussen moeten ze dus andere dingen doen. Wat dat is verschilt. Gister hebben ze veel samen gespeeld en geknutseld en getekend/gekleurd. En ze hebben geholpen met koken. Ze spelen ook vaak met de buurkinderen. En we gaan ook wel eens een dagje weg.

Pinkblossom vindt dit leuk.
  3. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Knutselen, koekjes/cakes bakken, wandelen en erns warme choco drinken (gewoon regenlaarzen en jas aan en gaan)

4. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Ja we gaan ook vaak wel weg hoor maar ook weleens een dagje thuis. Samen spelen gebeurt hier eigenlijk niet, oudste voelt zich hier te groot voor, die is ook baak met vriendjes buiten. De jongste heeft niet echt vriendjes in de buurt. Wel genoeg vriendjes hoor, van school maar dat is dan echt afspreken.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Haha hier ook schermtijd voor 9 en na 17.
    De rest van de dag doen ze van alles: kleien, knutselen, spelletjes, lego bouwen, buiten spelen, lezen, zeuren, ruzie maken...
    Vanmiddag ga ik op visite bij een vriendin en gaan ze spelletjes doen met papa en einde van de middag gamen.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Op zaterdag wordt er meestal gesport en in de middag gespeeld. De jongste sport ook, maar zit dan in de middag wel even achter de tv, maar vermaakt zich ook prima zelf als hij erachter weg moet. We gaan niet zo vaak weg, vinden het juist heerlijk om een dagje thuis te zijn.

Hier spelen ze wel heel vaak samen, eigenlijk altijd wel. Ook die van 11 met die van 6. Dan gaan ze samen buiten voetballen bijvoorbeeld.

7. Vollemaan1

Vollemaan1 Actief lid

29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Mijn kinderen zijn beide nog onder de 5 jaar. Maar die spelen met de duplo en als ze zich vervelen dan ruimen we dat op en pak ik de auto garage erbij en alle auto's. Daarna zet ik een keer de glijbaan op en spelen ze daar weer even mee. De jongste gaat in de middag nog slapen. En mijn oudste gaat altijd even nog in de tuin spelen, daar vraagt hij dan zelf om ook als het regent.

Maar we vinden het ook wel eens lekker om een film te kijken en dan wat lekker erbij.

Vindt hij lego of met andere dingen bouwen niet leuk om te doen?
    Misschien kan je een hut bouwen met ze? Een laken over de eettafel deken om op te zitten en dan eronder picknicken vinden ze hier ook altijd leuk.

8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.056
    2.555
    113
    Limburg
    Mijn zoontjes zijn gek op gezelschapsspellen, dus we zitten vaak de hele middag spelletjes te doen. Of we gaan naar de binnenspeeltuin.

9. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij hebben een klein huisje dus eigenlijk blijven we nooit echt ‘thuis’. Zou dat wel anders willen, want het is nogal vermoeiend om je kinderen overal heen te slepen :roflmao:

We wonen in de stad dus dat is wel iets makkelijker met activiteiten, veel musea, binnensporten, film, winkels, bibliotheek enz.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    3 en 5
    Die van 3 kan heel goed alleen spelen en hoor ik echt nooit: puzzelen, tekenen, poppen etc

De oudste speelt met vriendjes, of op de ps4: koptelefoon op en met zijn vriendjes fortnite, voetballen
    Of we gaan naar het bos, stad, rondje park

11. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Zich vervelen.....
    De oudste is 10, dus die kan zich echt vervelen (puberrrr in wording). Nu winterstop, maar normaal gesproken heeft ze wel voetbal op zaterdag.
    Op zondagochtend gaan we altijd koffie drinken bij mijn ouders. Nu is ze uit zichzelf haar kamer aan het opruimen (huh??? Straks even koorts meten maar)

De jongste is net 1, dus de weekenddagen zijn voor haar niet veel anders dan de doordeweekse dagen dat ik niet werk

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.743
    113
    De twee oudste laat ik redelijk vrij. Ik hou in de gaten dat ze hun huiswerk maken en voor de rest mogen ze het zelf weten. Soms spreken ze af met vriendinnen, gamen, netflixen, lezen, spelletje spelen, helpen met koken, etc.
    Dochter van 10 is een buitenkind en speelt het grootste deel van de dag buiten. Ze kan uitermate slecht alleen spelen en heeft helemaal niks met speelgoed. Dus ze is bij slecht weer ook vaak buiten op zoek naar een speelmaatje. En daarnaast mag ze ook wel tv kijken of op haar tablet of met de playstation. Daar hebben we geen vaste tijden voor. Meer hoe het uitkomt en afhankelijk van wat ze al heeft gedaan op een dag.

mamawendy vindt dit leuk.
  13. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Normaal gesproken sporten (oudste). Verder voornamelijk buiten spelen, tv kijken, met lego, luieren..:). Gaan ook wel eens een dagje weg als er geen sport is, maar een dag thuis vindt iedereen fijn hier.

14. Biggetje100

Biggetje100 Niet meer actief

Mij gek maken. :rolleyes: Ze kunnen allemaal los van elkaar goed zelf spelen, maar alle drie in dezelfde ruimte is niet echt leuk, zeg maar.

15. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier 1 dag wat leuks, verjaardagen, familie bezoek of een uitje. Andere dag thuis aan rommelen, samen huishouden doen, boekjes lezen, spelen met lego/duplo/playmobil etc.

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier vaak tv tot 10u ongeveer (komen ook pas rond half 9 hun bed uit) en voor ze daarna aangekleed en gewassen enzo zijn is het vaak al half 11 geweest. Ze spelen samen veel rollenspelen, meestal boven op hun kamers en soms beneden. Maken ook regelmatig ruzie daardoor, kleuren/tekenen veel en we gaan elk weekend wel even de deur uit. Zoals gisteren hebben we even gewinkeld voor nieuwe schoenen voor dochter en daarna een verjaardag. En vandaag zijn we naar de bioscoop geweest.
    Op zaterdag mag mijn oudste helpen met koken en op zondag de jongste. En ze moeten op zondag allebei hun kamer opruimen want dan ga ik stofzuigen boven.
    Nu liggen ze weer allebei op de bank tv te kijken ;).

Meisje en jongen van 6 en 3 jaar.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Wat ze 's middags uit school ook doen.... spelen, tekenen, spelletjes, filmpjes kijken. Als het mooi weer is ook wel eens een blokje fietsen of fietsen oefenen met de jongste ;)
    Verder verschilt het per weekend wat we op het programma hebben. Dit weekend toevallig twee verjaardagen maar ook wel eens niks. We gaan met de jongste wel ouder-kindzwemmen op zaterdagochtend. De oudste had tot voor kort zwemles op zaterdag.
    Mijn vriend sport op zondagmiddag (van oktober tot maart) dus dan ben ik lekker thuis met de kids.
    De oudste speelt wel eens met het buurmeisje (even oud). En verder moeten ook de boodschappen en het huishouden gedaan worden dus heel veel speciale dingen doen we niet vaak.
    Zoals volgende week gaan we zaterdags naar de andere kant van Nederland voor de verjaardag van ons neefje. Dan doen we zondag echt lekker niks.

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Als ze eruit komen om 7 uur kijken ze meestal even tv of netflix, tot wij er ook uit komen tegen 8 uur :)
    Daarna ontbijten met elkaar, oudste gaat van 9 tot 11 sporten. In die tussentijd doe ik vaak boodschappen met de andere 2 als ik vrij ben. Ze knutselen, bouwen met kapla enzo. Als de oudste terug is gaan ze met de lego, kapla o.i.d. Na het middageten hebben we soms een verjaardag of we gaan buiten aan de slag, ze komen dan vaak buitenspelen. Als het héél slecht weer is mogen ze wel eens een langere film kijken op Netflix.
    Op zondag zijn schermen 'verboden' voor de kinderen. Dan vermaken ze zich de hele dag met lego, kapla, knutselen, autootjes, spelletjes doen. Vaak is het huis 1 ontplofte bende aan het eind van de zondag maar hebben we de hele dag heerlijk met elkaar opgetrokken. Ik doe vaak de spelletjes, mijn man gaat mee met de lego bouwen.
    Het schermverbod is overigens alleen voor de kinderen ;) Zodra zij op bed liggen gaat voor ons de tv vaak wel even aan. Wel proberen we overdag onze telefoon op de slaapkamer te laten liggen, zodat we niet steeds in de verleiding komen, maar sneller kiezen voor het spelen met de kinderen

19. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Vaak even naar de markt, wandelen, tv kijken, naar de kerk, buiten spelen, spelletjes doen, helpen schoonmaken, eigenlijk van alles. Ze zijn 5 en 1.

20. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    In de winter vervelen ze zich hier ook vaak helaas. Wat ze verder doen, spelen met lego/ tekenen/schilderen/knutselen, fantasiespellen (7 &5), als het weer beetje meezit even buiten spelen. Verder neem ik ze mee met boodschappen doen (whoohoo :rolleyes::confused:) en soms probeer ik iets leuks te doen als bios ofzo. O ja, op zaterdagochtend wordt er ook nog gesport en 's middags mogen ze nog even tv kijken.

Deel Deze Pagina