Kidsproof macaroni recept gezocht

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door ikkie97, 7 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Je kan in de saus toch zo'n beetje alles doen qua groente? Ik haal nooit zo'n pakket, maar doe er in waar ik zin heb of wat we hebben liggen....

    Paprika, tomaat, rucola, broccoli, ui, courgette, worteltjes....
     
  2. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.660
    1.826
    113
    Ik kook zoaks ik het gewend ben, alleen houd wat gekookte pasta apart. Ik heb een exemplaar dat gekookte of gebakken groente door de pasta echt nirt lekker vindt, maar gek is op rauwe groenten. Tot spruitjes aan toe. En dus... als ik een pastavariant eet die ze qua groenten niet lekker vindt, dan krijgt ze pasta zonder saus en een bakje rauwe groenten. Bijv. Bloemkool, wortel en paprika. Super gezond en fine by me.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ik bak de groente apart. Mijn oudste eet er liever rauwe paprika en andere rauwkost bij. Ook prima
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Pureren, is echt de truuc. Dochter vind paprika's niks maar heb ik het gepureerd dan heeft ze het niet door. Ook bij lasagna zorg ik dat het niet te grove stukken zijn.

    En dat groente pakket kan ik mij voorstellen, vind ik ook niks bleh. Ik gooi alles er in maar pureer het wel dus
     
  5. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.329
    842
    113
    Groente erin doen wat ze wel eten.

    Pureren zou ik zelf niet doen. Ik houd niet van dat stiekeme gedoe wbt groente eten. Kinderen mogen best leren dat het erbij hoort en gewoon proeven hoe het eruit ziet. Hier sowieso nooit gepureerd, als baby al rapley gedaan.
     
    amdaa en maartje84 vinden dit leuk.
  6. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Op zich wel alleen de groenten die ze lusten zijn niet zo macaroni geschikt denk ik (broccoli dan wel maar bloemkool, sperziebonen en boerenkool?)
    Van jouw rijtje eten ze alleen broccoli en tomaat...

    Toch maar eens experimenteren met de staafmixer denk ik..
     
  7. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik wil wel echt heel graag dat ze groente eet en dus pureer ik.
    Mijn dochter is super slank. Vindt eten niet belangrijk, gaat net zo lief zonder eten naar bed..
    Op deze manier eet ze toch haar groentes in de macaroni!
    Meestal zet ik er nog wat komkommer naast. Dat is de enige rauwkost die ze lust.
     
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Ik hou daar ook.niet zo van maar ik ben die strijd ook een beetje zat. En sommige dingen lusten ze echt niet. Bij de jongste komt het soms gewoon weer omhoog en dan heeft hij het echt geprobeerd. .. Zo sneu
    Dus ik zoek gewoon wat meer recepten die ze wel lusten naast het oerhollandse aardappelen, groenten, vlees.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Het 1 sluit hhet ander niet uit. Hier fervent rapley aanhanger,, maar pureer zelf ook het fruit door mn smoothire. En mijn pastasaus maak ik met verse groente en tomaten, die moeten dan toch echt gepureerd worden, anders krijg je nooit saus. En dat is toevallig ook DE oplossing met groente weigerende kinderen. Hier gelukkig geen last van, maar je moet toch wat dan. Ik zou er ook zeker stukken in laten zitten, maar met een goedgevulde saus hebben ze iig hun portie binnen.
     
    Roanna en amdaa vinden dit leuk.
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier doet de oudste ook jankerig om de tomaat en paprika. Jaar geleden alles gepureerd en het gaat er zo in. Jongste vreet letterlijk alles. Die maakt ook samen met mij de gekste groene smoothies en drinkt zo twee of drie glazen op.
     
  11. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik maak het altijd met soepgroente ipv macaronigroente. Houdt niet van de grote stukken en ben te lui om ze nog extra te snijden. ;)
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik gooi diverse groenten die ik in huis heb in de keukenmachine, die hakt het fijn maar is nog geen puree. Alleen van champignons houdt mijn oudste niet en ik wel heel erg dus die bak ik voor mijzelf nog apart.
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik dacht even dat ik de mafkees was, maar zo denk ik ook.

    Hij (en later zij ook) kunnen eten wat de pot schaft. En tuurlijk, als ze iets écht niet lusten (na meerdere keren) dan wil ik uiteindelijk best iets anders maken.
    Maar het zeikerige "lust ik niet" van kinderen gaat er bij mij niet in
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Maar ts probeert nu toch juist haar kinderen wel meer te laten eten. Ze willen in principe alleen AGV. Dus nu wil ze hen pasta laten eten. Lijkt mij prima een middenweg te zoeken op deze manier:thumup:
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Oh dat mag ook zeker.

    Ik denk er alleen anders over ;)
     
  16. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    In principe ben ik ook zo.
    Maar eigenlijk vind ik dat wij niet zo heel gevarieerd eten in de zin van eigenlijk altijd op dezelfde manier AGV en ook macaroni/spaghetti etc op dezelfde manier. Dus ik wil best eens wat anders proberen wat er misschien bij de kinderen ook wat beter in gaat.
    De oudste heeft denk ik 2-3 jaar lang (tussen 2 en 4/5 jaar) bijna geen avondeten gehad. Fase denk je dan en deels is dat ook zo. Maar zij beleeft smaak en structuur gewoon erg intens en heeft daardoor echt moeite met bepaald eten. Dan heb ik liever gewoon wat een uitgebreider assortiment wat ze wel lekker vindt. Niet dat we dan alleen maar dingen eten die zij lust, maar wel gewoon meer variatie daarin. Is wat anders dan het 'zeikerige lust ik niet'.

    Vandaag hadden we restjes dag dus konden ze kiezen uit boerenkool en macaroni. Dochter koos macaroni. We hadden nog een beetje geraspte kaas over en ik deed dat over de macaroni, wilde zij ook wel proeven. En dat vond ze lekker en zelfs met stukjes groentje erdoor. Nou wil ik niet elke keer macaroni eten met vette kaas erover, maar dat is wel iets om af en toe te doen :)
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Kijk en dan lust ze het echt niet, dan zou ik ook wel iets anders maken.

    Onze zoon lyst gewoon geen kaas op zn brood. Dan ga ik hem niet elke dag dwingen om dat te eten (lust wel kaas op pasta)
    Maar hij lust wel pindakaas, alleen soms heeft hij een dag dat hij dat weigert en alleen maar koekjes wil. Tja, dan heb je aan mij een verkeerde. Dan krijg jij dat broodje pindakaas en als hij hem niet op eet heeft hij pech.

    Ik lust zelf echt geen boerenkool en bloemkool. Dus dat eet ik niet, man en zoon wel. Maar apart alles moeten koken omdat die zus en die zo. Nee. Daar zou ik echt niet aan beginnen..
     
  18. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Nou ja precies dat. Ze krijgen hier ook geen alternatief in de zin van brood of knakworst of koekjes. Ik wil ook geen twee pannen eten maken. En ze moeten ook alles proeven, ook steeds weer opnieuw zodat ze aan smaken kunnen wennen. Maar als mijn zoontje met tranen in zijn ogen zit omdat de wortel echt gewoon weer omhoog komt..... nee dan heeft hij genoeg geprobeerd vind ik. En dan gaan we niet heel vaak wortel eten of ik zorg dat er een keuze is.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  19. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.277
    2.177
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
  20. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Je kunt toch een deel pureren, een beetje saus apart houden en dan de rest van de groente voor jullie er doorheen doen?
     

Deel Deze Pagina