Ben ik even mijn zoon zijn nagels aan het knippen Beland ik bij zijn pinky knip ik in zijn ringvinger! Geen flauw idee hoe wat en waar... Maar hij begon ineens te huilen... Ik heb al geprobeert te vijlen maar dat wil niet echt zo super... Scheurt nog een beetje af zijn nageltjes Hoe zit het met de baby schaar? Iemand tips?
ik kan met die knipper ook niks beginnen, met het babyschaartje gaat het wel. door die stompe punten kan je hem niet zo snel bezeren!
Hier is het ook altijd zo'n ramp, ik heb nu iets gevonden om haar nageltjes te knippen maar echt ideaal is het niet. Ik knip haar nagels wanneer ik borstvoeding geef. Ze is dan een stuk rustiger waardoor ik op een deftige manier haar nageltjes kan knippen. Ik gebruik meestal wel een speciaal schaartje. Laatst heb ik ook perongeluk in haar vingertje geknipt, voelde mij wel dom. Maar kan gebeuren.
denk dat iedere mama dit wel eens is overkomen helaas. Ik heb vanaf begin een normaal nagelschaartje gebruikt. Met die stompe dingen kon ik echt niets. Na t badje zijn ze lekker zacht en kon ik ze knippen. Lukte dat niet dan tijdens t slapen. Nu nog steeds met tzelfde schaartje na t douchen. Ik doe t elke week dus ze wist vrij snel al wat er ging gebeuren en bleef al vrij snel stil zitten
Hier gewoon met een klein knippertje. Gewoon als ze bij mij of mijn man op schoot zit. Eerste keren tijdens de fles, maar ze vindt het niet erg. Trouwens nog nooit de teennageltjes hoeveb knippen. Vanaf wanneer was dat bij jullie nodig. Ze is 5 maanden.
Ik gebruik wel dat knippertje...dat schaartje vind ik vele te scherp en ben niet zo handvast! Finn is inmiddels erg rustig als ik het doe...hij gaat er rustig naar zitten kijken. Wat ik wel rot vind is dat de hoekjes zoooooo scherp blijven daarbij...en dat vijlen lukt hier ook nog niet echt! Dus ja...super dat hij blijft zitten...maar ik heb er eigenlijk niets aan! hahaha! Of is met een schaartje niet zo moeilijk?
Ik heb nog nooit een schaartje geprobeerd. Een knippertje lijkt me makkelijker omdat je er dan ook recht voor kan zitten. Kan me zo voorstellen dat je met een schaartjes heel lang met je kindjes vingers zit te prutsen.
ik heb ook het knippertje en over het algemeen gaat het goed maar ik heb van de week toevallig ook in d'r vinger geknipt! Overkomt iedereen volgens mij wel eens... gelukkig keek ze alleen maar verontwaardigd en hoefde ze niet te huilen hihi
Ik gebruik vanaf het begin af aan al mijn eigen nagelknipper en dat gaat prima! Zo'n babyding vind ik onhandig en lastig.
Ik gebruik altijd het schaarjte, en dan gewoon op de commode na het verschonen. Voetjes heb ik nog maar twee keer gedaan maar dat moet wel even met zijn tween. Laatst ook perongeluk een stukje van zijn duimpje afgeknipt, bloedde heel erg. Maar mama vond het het ergst geloof ik.
mij is verteld dat je (zeker de eerste 6 weken) geen schaartje oid mocht gebruiken. het advies bij ons was afbijten. met je lippen voel je precies waar je zit, en nooit een ongelukje gehad.
Ik doe meestal de televisie aan, zoonlief vind dat reuze interessant en kan ik even rustig mijn gang gaan. Ik doe het met het babynagelknippertje.
Men neme een gewone knipper en een dosis geduld Dat gaat goed. Meestal voor het badje. Hij ligt dan op het kussen in de badkamer en vind de echo maar wat gaaf als hij aan het "zingen" is. Een hoop lol voor ond dus tijdens het klusje.