Help wat moet ik doen (waterpokken niet willen slapen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pluisjee, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Zoals de titel al zegt dit is de tweede avond dat hij absoluut niet wilt slapen. Hij komt gewoon niet in slaap , niet in zijn eigen bedje niet bij ons in bed. Alleen maar huilen en hij is zo moe. Gister ook al weinig geslapen tot een uur of 10 en toen denk 4 uur in de nacht totaal...

Ik heb hem voor het slapen gaan in badje met zemelen gedaan , zijn lijfje in gesmeerd met spul voor waterpokken.

Wie heeft de tip ??

Ik ga nu weer naar hem toe...

2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het hier net ook achter de rug. Voor een onschuldige kinderziekte vind ik het toch een hele nare ziekte voor de kinderen, bij ons tenminste... Heeft hij koorts misschien? Anders een zetpil?

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Zetpil heb ik gegeven. Hij slaapt nu boven op mij maar ik weet ook niet voor hoe lang en ik hou dit niet de hele nacht vol...

Noemen ze onschuldige kinderziekte haha hij is nog nooit zo ziek geweest zelfs met dubbele oorontsteking ging het nog beter !

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier was dat ook een avond en nacht of 3/4 zo: heel sneu, maar het was niet anders. Gewoon bij ons genomen en zoveel mogelijk getroost en afgeleid met een filmpje etc. Heel zielig en vervelend voor iedereen (vooral voor de kleine), maar je moet er even doorheen.

Sterkte!

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Was ik al bang voor ;). Ik vind het ook het ergst voor hem zelf je merkt dat hij niet weet waar hij het zoeken moet.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn jongste sliep gelukkig nog wel redelijk, maar bij de oudste heb ik letterlijk drie nachten niet meer dan aaneengesloten stukken van 20 minuten geslapen. Ik heb haar bij me in bed genomen en veel geknuffeld en haar rustig geprobeerd te houden. Helaas was mn man toen ook nog eens op zakenreis :(. Uiteindelijk duurde dat hele slechte slapen dus drie nachten, daarna ging het al snel beter. Helaas heb ik ook geen gouden tip. Troosten er er voor je kindje zijn en desnoods een pcm tegen de koorts.
    Hopelijk duurt het nu niet zo lang meer en kun je straks even flink bijtanken qua slaap!

Sterkte!

7. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fenistil druppels hebben hier echt wonderen gedaan! Het stilt de jeuk en ze worden er slaperig van. In België is het vrij te verkrijgen bij de apotheek.

8. Rombely

Rombely Niet meer actief

Zoon en dochter hebben het onlangs ook gehad. Heel apart dat bij mijn dochter alleen sudocreme tegen de jeuk werkte (voor 20 min ofzo) en bij mijn zoon juist inwrijven met dat havermoutpap uit een washandje en gewoon over zn lichaampje wrijven met mn hand, bij beide 's nachts continu aan het smeren en wrijven geweest. Zo zielig dat ze met zichzelf geen raad weten, geef ze wat ze willen en probeer verschillende dingen uit. Probeer ze rustig te houden, lekker bij je enzo. Ik ben ook 2/3 nachten wakker geweest voor het beter ging, heel zwaar voor jou, maar is maar een paar nachten (en ik moest ook werken en was alleen, niet grappig maar gelukkig wel superlieve collega's op het werk).
    Oja, mijn zoontje kon nog niet zeggen waar hij pijn had/jeukte en die had het in z'n mond kwam ik uiteindelijk achter.

9. Lady1984

Lady1984 Actief lid

11 feb 2014
    166
    106
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier was het slapen ook een ramp met waterpokken.
    Mijn man en ik hebben ieder de helft van de nachten afgewisseld.
    Veel lopen, wiegen en troosten. Afleiden in de wipstoel met filmpjes.
    En paracetamol.

Heel sneu voor die kleintjes! Mijn dochter had ze met 7 maanden :(

10. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ons zoontje was pas 4,5 maand toen hij ze kreeg, maar wij lieten hem naakt slapen op een celstofmatje. Dat gaf blijkbaar verlichting. Het was toen ook 30 graden, dat scheelt misschien.

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik denk dat wij bij elkaar 3 uurtjes geslapen hebben , en dat is nog ruim geschat. Alleen maar wakker en huilen. En hij zit nog meer onder als gister , zo zielig. Maar goed je doet er niks tegen. Mannetje heeft ook 40 graden koorts sinds gister :( met zetpil zakte het iets maar bleef echt hoog :(

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn man is ook niet thuis dus moet ook alles alleen doen. Pittig hoor !! Ik ben ook moe van de zwangerschap en dan dit erbij.

Ik heb echt respect voor de alleenstaande moeders gekregen !!

13. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Echt, ik raad je aan om Fenistil druppels te gaan halen. Mijn dochter sliep er als een blok van. Jullie zullen er beiden baat bij hebben. Je kindje moet ook kunnen slapen om sneller te genezen en jij hebt het ook nodig. Het kost 3.5euro ofzo. Het neemt de jeuk weg en heeft als bijwerking slaperigheid. Ik gaf het de eerste keer na haar middag slaapje, resultaat: fruithapje net binnen en gelijk weer terug in bed, zo slaperig werd ze er van. Na dat tukje voelde ze zich gelijk beter omdat ze goed gerust had.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Heftig hè Pluisjee :( Sterkte! Hopelijk kun je rustig aan doen vandaag en hoef je niet te werken of iets, samen bankhangen met een filmpje/tv en af en toe misschien even wegdoezelen.

@ Belle1984: ik zocht op dat middel, maar dan krijg je ook wel mogelijke heftige bijwerkingen en gevaren (bij kinderen onder t jaar zelfs met wiegendood, bij zieke kinderen een risico etc.) :$ Wow, nee zou ik persoonlijk echt geen ok gevoel bij hebben. Niet-sederende middelen schijnen veel veiliger in gebruik te zijn, maar anders even in overleg met de huisarts TS!

15. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was toen dl waterpokken had terecht gekomen op de ha wachtpost in het weekend en die wilde eerst iets anders geven, dat veel risico's had, waaronder ook wiegedood. Dat wilde ik absoluut niet. De apotheek raadde fenistil aan omdat het veilig is. Ik heb dan onze kinderarts gebeld en die raadde ook fenistil aan, dat mag vanaf 6 maanden, zei ze. Bij de apotheek was het uitverkocht omdat er zoveel kindjes met waterpokken waren (het heerste op verschillende kinderdagverblijven). Ieder moet het natuurlijk voor zich beslissen, maar ik heb het advies van de kinderarts gevolgd omdat ik haar echt vertrouw (ze kent ons heel goed en we hebben een heel traject ivm verborgen reflux doorlopen). Ik wil uiteraard niemand iets verkeerd aanraden :) Ik heb er alleen prima ervaringen mee. als ik de bijsluiters van medicatie lees, dan denk ik steeds dat ik beter niks neem :)

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh, nee ik denk ook niet dat je iemand iets verkeerds wilt aanraden hoor: maar vond het heek heftig die bijwerkingen etc.

17. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    In Nederland kun je- juist vanwege de bijwerkingen- Fenistil druppels enkel en alleen op recept krijgen en HA's zijn niet zo heel erg scheutig met voorschrijven heb ik gehoord. Dus tenzij je kindje het extreem zwaar te pakken hebt ga je ze in Nl niet krijgen vrees ik. Nu klinkt het zoontje van TS alsof hij er misschien wel voor in aanmerking komt, dus Ts kan het altijd proberen.

Nogmaals sterkte!

18. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    :$ Slik! vreemd toch he, Nederland en België en zo'n verschillende regels.. Ik vind het toch altijd moeilijk wat te geloven. Je wil goed doen en voor zulke gezondheidskwesties ben je dan soms afhankelijk van artsen. En is hun advies dan wel te vertrouwen als er per land al zoveel verschillende meningen zijn.

Ik hoop dat je kindje snel beter wordt, ik vond het echt rot die waterpokken....

19. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ja, raar he. :( Ik heb eerljk gezegd niet zo hele hoge pet op van de kwaliteit van gezondheidszorg in Nl in vergelijking met de landen om ons heen en ben zelf wel eens voor zorg naar het buitenland gegaan. Volgens mij is de gezondheidszorg in Nederland behoorlijk conservatief en archaisch als het gaat om behandelingen en dan vooral nieuwe behandelingen.

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb de huisarts gesproken voor dat spul maar ik krijg het niet omdat B al een verleden heeft met benauwdheid etc en dit schijnt een bijwerking te kunnen zijn.

Veder kom ik even later op terug gaat nog niet zo lekker en hoor hem weer gillen.

Deel Deze Pagina