Gisteravond is er een (flink) stuk van mijn kies afgebroken. Gelukkig doet het geen pijn, maar het is dus wel open. Maandag dus maar even de tandarts bellen (heb gisteren de noodcentrale al gebeld, om te ontdekken dat dit geen spoedgeval is). Maar... vorige week ben ik ook geweest om een klein gaatje te vullen en toen ging ik al bijna onderuit in die stoel, het werd echt al zwart voor mijn ogen. Terwijl ik daar hooguit 15 minuutjes gelegen heb. Ik kan gewoon niet meer zo lang op mijn rug liggen. Nu maak ik me dus een beetje zorgen over hoe het nou moet met die kies. Dat zal vast wel langer duren dan 15 minuten, zelfs al zet hij er alleen maar een noodvulling in. Dat hou ik nooit vol! Ik heb maandagochtend nog een afspraak bij de gyn, dan zal ik haar er ook nog wel naar vragen. Maar heeft iemand toevallig ervaring met (hoog)zwanger een kies laten herstellen? Of is er een tandarts in de zaal ?
Sorry geen ervaring. Weet niet of de tandarts er dan bij kan,maar misschien is het een mogelijkheid dat je op je zij kan liggen.Of dat het kan wachten tot na je bevalling ( wat als het goed is niet zo lang meer duurt )
Ik weet dat het in theorie niet lang meer hoeft te duren, maar het zou ook nog wel 2,5 week kunnen duren en dat lijkt me best lang (het is echt een flink gat). Mijn oudste bleef ook zo lang zitten en i.v.m. complicaties bij het inleiden, willen ze me dit keer echt niet eerder inleiden dan 42 wk. Ik ga maandag sowieso de tandarts en de gyn even vragen, zij hebben hier ongetwijfeld meer ervaring mee dan ik. Zal dan ook wel eens vragen of ik evt. op mijn zij kan liggen.
lijkt mij dat als je op je zij ligt maar wel je hoofd recgt draait dat dat qua positie niet heel veel moet uitmaken succes
op de zij gaan liggen, dat gaat niet, wat de tandarts wel kan doen, is misschien je stoel iets minder horizontaal zetten, maar is wel een beetje afhankelijk waar het in je mond is, is het een van je achterste keizen, is dit ook bijna niet mogelijk. en ook belangrijk, eet van te voren iets, zodat je suikerspiegel niet te laag is.
Ik heb wel ervaring met een afgebroken kies, maar niet toen ik hoogzwanger was. Ik denk dat je het beste gewoon even aan je tandarts kan vragen wat de mogelijkheden zijn.
Hier een tandarts in de zaal Maak je niet te druk om een afgebroken kies. Soms kan dat weken zo blijven, ligt eraan hoe het afgebroken is. En soms vinden mensen het heel groot (voelt ook vaak zo aan), maar kijk ik ernaar en denk: ach, valt best mee Is het scherp? Dan kan alleen even glad maken misschien volstaan. Noodvulling kost vaak ook maar 5 minuutjes. En anders halfzittend behandelen. Tandarts kan dan staan ipv zitten. Zou me niet te druk maken en maandag even afwachten.
Ik vond het echt een flink stuk wat er van mijn kies af kwam ik denk ongeveer een halve cm bij een halve cm ofzo. Het is de laatste kies vóór mijn verstandskies rechtsboven, een heel stuk van de zijkant en een stuk bovenkant. Als ik het goed voel, is ongeveer de helft van de zijkant verdwenen, van de bovenkant iets minder. In ieder geval bedankt voor de geruststelling, ik hoop dat het inderdaad meevalt en redelijk makkelijk opgelost kan worden. Waarom gebeuren dat soort dingen ook altijd net in het weekend, als je niemand kunt bereiken?!
Zo te horen 1 knobbel afgebroken, komt heel vaak voor. Op de een of andere manier gebeuren dat soort dingen altijd in het weekend of op vakantie Succes maandag!
Heb geen ervaring als zwangere, maar bij mij zijn dus 3 weken geleden (inderdaad op vakantie in Frankrijk, was er net 1 dag!!!) eerst mijn achterste kies linksonder en een paar dagen later de achterste kies rechtsonder afgebroken. Tandarts gebeld en mag gewoon blijven zitten als het geen pijn doet. Intussen ben ik een week thuis, maar is de tandarts op vakantie, dus kan vanaf dinsdag terecht.
Jeetje, dan loop je dus een maand rond met 2 afgebroken kiezen! Ik heb geen pijn en de scherpe randjes lijken al wat te slijten (weet niet of dat zo snel al kan, of dat ik er gewoon aan wen), dus ik hoop dat het bij mij ook een maandje kan wachten. Dan kan ik na mijn kraamperiode, dat lijkt me beter dan nu.
Zal je laten weten hoe het gegaan is als ik geweest ben! Jij vooralsnog succes met je bevalling en hopelijk kan je lekker wachten tot erna.