Ik ben bang dat ik er nu toch echt aan moet geloven...

Discussion in 'De lounge' started by Toverbal, Aug 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Mijn verstaande kies, grrr.

Omdat ik een 6jr terug een ben gevallen is mijn kraakbeen bij m'n kaakgewricht naar voren geschoten. Hierdoor kan ik mijn mond niet zo ver open doen.
    De kaakchirurg heeft toendertijd gezegd dat mijn kaak gebroken moet worden en alle 4 mijn verstaande kiezen dan tegelijkertijd weggehaald zouden worden, mocht het zo ver komen.

Nu krijg ik inene helse pijnen in mijn rechterkaak. Heb wel vaker een zeurend gevoel gehad, dat mijn kiezen een stukje doorkwamen, maar nu! Man, man. Nergens last van op het werk. Kom thuis en ga eten en wat een pijn.

Nu schijt ik 7 kleuren stront en was ik niet van plan een tandarts te bellen.. :)
    Ben bang dat ik er helaas wel aan moet geloven.

Help! ;)

2. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Je bent inmiddels 6 jaar verder en wie weet zijn er andere technieken. Ik hoefde voor het eruit laten snijden van mijn bovenste verstandkies ook mijn mond niet zo ver open te doen. En anders een paar kaakchirurgen langsgaan?

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hey meid. ik heb laatst al mijn verstandskiezen onder narcose weg laten halen. ik zal niet liegen het is best pijnlijk en vervelend de napijn en ik had ook hele gezwollen wangen. zorg dat je goeie pijnstilliers in huis hebt en spoel je mond regelmatig met wat water zodat eetresten niet in de wonden blijve zitten. verder zulle ze je antibacteriele mondspoeling mee geve die je smorgens en savonds gebruikt. ik heb vanuit het ziekenhuis een netje gekregen en 2koelzaljes die je in de vriezer kunt leggen. zorg dat je nog 2zakjes extra in huis hebt zodat je regelmatig kan wisselen van zakjes ( ik had 2zakjes in mijn borstvoedingspakket zitten om de flesjes onderweg mee koud te houden) dat helpt enorm veel tegen de pijn en ook tegen het zwellen. als je gaat slapen dazn leg je het best 2kussens onder je hoofd zodat je hoofd wat omhoog ligt. anders stroomt het bloed teveel naar je hoofd wat resulteert op bonkende kaken en pijn. het heeft bij mij een dikke week geduurd voor ik weer fatsoenlij iets durfde te eten. ma verder kan ik je ook zeggen dat het ook enorm fijn is dat ze eruit zijn en het et echt waard was! ik had ook enorme pijn toen ze er nog inzaten. ik was toen zwanger en kon geen zware medicatie gebruiken dus ik weet hoe je je voelt nu. meid maak gauw een afspraak dan ben je er tebminste vanaf! succes! xxx

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Al zijn er andere technieken, dan wil ik alsnog onder narcose. Niks geen spuiten in mijn mond, ben daar zo bang voor. Kijk vannacht even aan en anders morgen maar even bellen, brrr

5. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Boehoehoehoe...moet morgen naar de kaakchirurg voor de 1e verstandskies die eruit moet. 13 september voor de 2e. En die van morgen schijnt de "makkelijke" te zijn.... :( Die van 13 september zag zelfs de kaakchirurg tegenop. Ik durf gewoon niet meer. Weet iemand wat het kost om onder narcose te gaan??

Sterkte toverbal, aan mij heb je nog niet zoveel :(

6. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Oh Senais, heel veel sterkte ook!

Wordt volledige narcose niet vergoedt?

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    ze geven je niet zomaar narcose! narcose is helemaal niet goed voor je en als get niet nodig is zullen ze het ook niet doen. bij hebbe ze het wel gedaan ma dat was omdat 1dwars lag en ze er 3uit hebbe gehaald hij vond dat te labgvoor mij om zolang met min mond open te ligge +het risico dat het noglanger ging duren doordat 1dwars lag. ik heb trouwens tijdens mijn zwangerschap 1versrandskies laten trekken en daar geb ik echt niks van gemerkt! ik sprak toen nog niet goed frans en verstond de tandarts dus niet. ik had begrepen dat ze een gaatje gingen vullen ( had nooit iets aan mijn gebit gehad dus ik had echt geen idee!) spuitje voelde ik niks van( dacht dat dat dat haakje was voor tandsteen) en op het eind liet hij me ineens mijb tand zien whaha stond echt ff raar te kijken!

8. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Die andere van mij ligt ook dwars en is nog vrijwel geheel bedekt door tandvlees... :( Zelfs de kaakchirurg was wat negatief en zei uiteindelijk: "Nou ja, we zien wel hoe het loopt". Ja....dat geeft me echt vertrouwen.

9. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    bij mijn vader lagen ze alle 4dwars en die heeft ze er ook heel snel uit laten halen!

10. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Ik wil echt geen verdovingsspuiten. Dam brengen ze me maar in een roesje of weet ik veel, maar die spuitem komen er niet meer in. Traumatische ervaring op mijn 4e en 15e, brr.

11. topper12

topper12 Niet meer actief

Heb ik ook gehad, alleen was de kaakchirurg zo slim om dat pas achteraf te vertellen ;) viel me reuze mee hoor!

Veel succes TS! Hoop dat de technieken inderdaad verbeterd zijn en het daardoor minder ingrijpend is.

Share This Page