Hey meiden, Een vriendin van me en haar toen nog vriend hebben een tijdje terug een testament op laten stellen. Nu is zij erachter gekomen dat meneer vreemd is gegaan. Hij is vertrokken en heeft haar met niks laten zitten. Nu kreeg ze vandeweek een mailtje dat hun "proef" testamenten klaar zijn om ondertekend te worden. Ze zit met haar handen in het haar, aan het testament heeft ze niets omdat ook zijn dingen erin beschreven staan, en het bedrag kan ze absoluut niet missen omdat ze al heel krap bij kas zit op dit moment. Als zij hier over contact opneemt en de situatie uitlegt, is het dan mogelijk dat zij hier onder uit kan komen? Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Als er nog niks getekend is, is er geen probleem. Kan uiteraard wel zo zijn dat er kosten in rekening worden gebracht.
Wat iedereen hier zegt, er staat nog geen handteking onder dus is er niks geldig wat er nu in staat als zij dit niet ondertekend
Dank je wel voor jullie snelle reacties! Ze zit er zo ontiegelijk mee in haar maag. Dus zolang het nog proef is en het officieel nog niet ondertekend is, is er dus niks aan de hand?
Dat je geen handtekening onder deze proeftestamenten is je eigen keus. Je moet natuurlijk wel gewoon betalen voor het opstellen van de testamenten, dat lijkt me logisch... En aangezien het hier om een notaris gaat, zou ik dit ook maar netjes afhandelen.
De kosten voor het opstellen van het testament zullen wel in rekening brengen want ze hebben er tijd in gestoken. Het testament zelf wordt niet geldig.
Dan is dus de mogelijkheid deze nog aan te passen en dan het testament alleen van haar te maken. Zou een notaris ermee akkoord gaan als zij in 2x betaald. Dan help ik haar gewoon met het bedrag. Heeft ze in ieder geval wel alles op papier staan.
Ik denk dat dit el mogelijk is, maar het ligt aan de afspraak er zou een toeslag gevraagd kunnen worden voor de veranderingen/extra tijd. In delen betalen kan tegenwoordig (bijna) overal. Ookdit gewoon overleggen met de notaris (die je waarschijnlijk naar zijn/haar secretaresse stuurt)
Ik denk dat wanneer je de situatie uitlegt er best wat mogelijk is. Veranderen van het testament kan zonder problemen, er zullen alleen waarschijnlijk wel extra kosten aan vast zitten. Betalen in termijnen zou je gewoon ook even na moeten vragen, meestal zijn er wel afspraken mogelijk.
maar ik snap dat haar toenmalige vriend en zij samen het testament hadden opgemaakt toch, dan moeten beide toch tekenen, in dit geval zou het dus zo zijn als jullie beide niet tekenen er beide voor moeten betalen dus niet alleen je vriendin, veranderingen qua testament kun je volgens mij altijd op ieder tijdstip doen