Voorheen was ons meisje altijd een enorm slaapkoppie, overdag sliep ze minimaal 2 x 1,5 uur en savonds van 8 tot 8 (wel tussen door wakker voor voeding ong. 4x). Maar sinds de laatste maand wil ze overdag helemaal niet meer slapen soms even een kwartiertje maar verder niet. Ik heb niet het idee dat ze hierdoor oververmoeid is of zoiets maar vind het toch raar. Helemaal omdat ze bij de opvang (gastouder) wel minimaal 2x per dag slaapt. We hebben werkelijk alles geprobeerd, laten huilen (paar keer achter elkaar voor een behoorlijk lange tijd), kamer donker maken en juist niet. Voor het fruit slapen na het fruit slapen etc maar niets helpt. Het enige wat nog wel wil helpen is in bad, maarja dit doen we liever savonds omdat dit in haar ritme zit en anders savonds helemaal niet wil slapen. En ik kan haar moeilijk 3x per dag in bad doen zodat ze gaat slapen Over het algemeen valt ze savonds nu ook pas om 22:00 in slaap. Ik snap echt niet waardoor het komt, ze eet en drinkt super dus honger kan het niet zijn. Maar wat kan het wel zijn? Iemand een idee en wellicht tips? Bedankt alvast!
Nouja hier zou ze wel kunnen slapen maar dat is al sabbelend bij mama aan de tiet dan kan ze zo 2 uur slapen, maarja mama heeft niet altijd tijd om de dagen dat ze thuis is met de kleine 2 uur op de bank te liggen. En daarbij kan ze als papa thuis is niet sabbelen dus dan blijft hij met het probleem zitten . En het vreemde is, dat ze bij de opvang dus wel gewoon slaapt, misschien komt dat doordat ze moe wordt van alle indrukken daar? (alle kindjes die om haar heen spelen?)
Als ik ga oppassen bij andere slaapt ze prima. Thuis niet... Ik leg haar daar in een vreemd bed in een vreemde ruimte en mevrouw is zo vertrokken voor minimaal 3 uur. hier mag ik in mn handjes knijpen als ze een half uurtje slaapt...