Hallo Mijn zoontje van elf weken sliep sinds een dikke week door. Hij krijgt om 22:00 de laatste fles en de eerste weer om 06:00. Ik vond dat zelf heerlijk omdat ik vandaag net weer begin met werken. De eerste twee nachten werd hij eventjes wakker rond 04:00 maar toen we hem de speen gaven sliep hij zo weer verder tot 06:00. Nu heeft hij sinds drie nachten weer dat hij om 04:00 wakker word en dan krijst hij echt in plaats van huilen. De speen pakt hij wel maar als wij weer goed en wel in bed liggen begint hij alweer. Dit duurt ongeveer tot 05:00 en dan valt hij weer in slaap tot 06:00. We balen hier best wel van omdat we net zo blij waren dat hij doorsliep. Ik weet nu alleen niet wat ik moet doen. Van de ene kant denk ik: ik geef de fles wel dan is hij tenminste stil, maar aan de andere kant denk ik: hij kan het prima zonder doen dus ik geef hem niet eerder de fles dan 06:00. Ik ben namelijk bang dat ik het anders weer ga kweken dat hij 's nachts voor de fles komt. Ik weet nu namelijk wel dat hij het makkelijk kan, het doorslapen. Nu is mijn vraag: zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of die er verder ervaring mee hebben? ik hoop dat het gewoon een korte fase is en dat het vanzelf weer goedkomt maar ben er wel een beetje bang voor....
ik denk indd ook het 12 weken sprongetje! het zou ook een groeisprut kunnen zijn. mijn zoontje slaapt vanaf dat hij 2 weken is al door. maar afgelope week vanaf zondag t/m dinsdag werd hij opeens wakker snachts en wou eten. bleek hij dus een groeisprut te hebben en na 3 dagen was het ook weg. hij at die dagen ook meer overdag en hij had het blijkbaar gewoon nodig. dus ik zou zeggen geef hem lekker de fles alleen maar een klein beetje en als het langer dan een week duurt dan proberen het weer met een speen te doen. als hij aangeeft dat hij honger heeft dan heeft hij het eten nodig.
Er komen nog heel veel van dat soort fases waarschijnlijk. Dan gaat het weken goed, dan worden ze opeens weer een paar nachten achter elkaar wakker. Vaak gaan ze opeens vanzelf wel weer terug naar hun oude ritme.
Volgens mij zijn onze mannetjes op dezelfde dag geboren! Ons mannetje kwam ook steeds tussen 04.00-05.00u. Ik moet zeggen dat ik de bui al zag hangen dat ons mannetje zo nog met 5 maanden 's nachts zou wakker worden. Dit omdat ons meisje al na 2,5 weken doorsliep tot 's ochtends 09.00u (ja, ik weet het...dat is uitzonderlijk!). Vorige week sliep hij ineens een paar dagen tot na 06.00u. Toen heeft hij helaas tot 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, waardoor ook zijn ritme weer helemaal weg was en hij weer wakker werd om 04.00u. Echter, eergisteren sliep hij weer tot 05.30u en vanochtend tot 08.00u! Dus ik hoop dat dit doorzet. Ik heb wel de hoeveelheid voeding overdag iets uitgebreid. Hij krijgt nu 3 flesjes van 180cc+6 schepjes, 1 flesje van 180cc+5 sch (gewoon voor een voller gevoel) en 1 flesje van 150cc+5 sch. Tja, ik vind het dus lastig om te zeggen wat je het beste zou kunnen doen. Ik kan me goed voorstellen dat je denkt dat hij het zou moeten kunnen redden tot 06.00u zonder flesje. Maar ons mannetje heeft het ook een paar keer gedaan en kwam daarna toch weer wat vroeger. We hebben wel dus gewoon een flesje gegeven. Of gewoon toch een flesje geven en kijken wat hij doet, of even een paar dagen afwachten. Tja, dat is dus de vraag!
Ik hoop voor je dat het een sprongetje is. Bij ons was dat niet het geval. Yosyp sliep eigenlijk vrijwel meteen door 's nachts tot begin december. En nu komt ie nog steeds voor 'n nachtvoeding.
Ik zou juist wel even een voeden! Als hij honger heeft, slaapt hij veel gemakkelijker weer door na een (kleine) fles en doorbreek je z'n ritme veel minder! Bovendien kun je dan zelf veel sneller ook weer slapen,
Dit is een sprongetje hoor meid! Don't worry, over een tijdje slaapt hij weer lekker door, hij wil alleen nu wat meer aandacht! romy had dezelfde tijden van de fles op die leeftijd en wilde ineens ook niet meer doorslapen. nu slaapt ze van 9 tot 8 maarja wie weet met het volgende sprongetje is dat ineens over en mag ook ik er weer uit snachts... ik heb overigens nooit gevoed snachts nadat ze eenmaal doorsliep, wel aandacht gegeven en haar gepinkt (wilde geen speen) en gerust gesteld. Meestal zo'n 1 tot 3 keer per nacht. Vanaf half 6 weer voeding gegeven. Romy wilde namelijk nooit de fles, en smorgens drinkt ze hem ook amper, blijft altijd ruim 100 ml van de 200 over... Gewoon geen ochtend drinker en vroeg echt puur naar aandacht snachts. maar als jij vind dat je hem liever voed snachts moet je dat zeker doen, iedere moeder zn eigen manier.
Is waarschijnlijk een sprongetje en ik heb er elke keer aan toegegeven om een flesje te geven. Op die manier was mijn zoontje stil te krijgen en sliep gewoon weer een paar uur verder. En na een paar dagen was het gewoon weer over een nu slaapt hij weer lekker van 20.30 uur tot 7.30 uur! Tijdens elk sprongetje word mijn zoontje 's nachts wakker en is niet stil te krijgen met een speen (wilt hij ook niet) dus ja als ik weet dat hij stil word van een klein flesje dan liever dat dan een kind wat heel de nacht huilt! Het is echt een periode, dus maak je geen zorgen als je een flesje geeft.
aghhh sorry hoor je hebt een baby geen robot die je op tijd kan instellen. tuurlijk iedereen wil doorslapen dat is waar. maar als het niet zo is dan maar ff niet.