Hoeveel overdag slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marley, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Mijn zoontje is 3.5 maand oud en slaapt ;s nachts ontzettend goed. Zo;n 12 uur achter elkaar.
    Overdag doet hij alleen maar hazenslaapjes. Ongeveer 3 hazenslaapjes van 45 minuten. Hoe doen jullie kindjes dit?
    Kan ik er vanuit gaan dat hij wel genoeg slaapt pakt als hij dit nodig heefT?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Mijn dochtertje is even oud en heeft ongeveer hetzelfde slaapritme! Ze slaapt 's nachts ook zo'n 10-12 uur achter elkaar en overdag meestal 3 slaapjes van 45-60 minuten.
    Heel soms duurt een slaapje langer, soms 2 uurtjes maar dat komt eigenlijk heel weinig voor.
    Ik probeer haar overdag wel zoveel mogelijk boven op haar kamertje te laten slapen zodat ze niet meteen wakker wordt door geluiden wanneer ze in een lichtere slaapfase komt. Als ze dan nog meer slaap nodig heeft kan ze dan rustig weer in slaap vallen. Ik haal haar dan ook pas uit bed als ze duidelijk aangeeft dat ze er genoeg van heeft. Als ze gewoon lekker ligt met de oogjes open (beetje gymnastieken ;) ) dan laat ik haar nog even lekker liggen.

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Mijn zoontje is ook even oud en slaapt van de laatste fles rond 22.30 tot 7.00 uur (ongeveer, zit nog niet echt een ritme in).
    Na zijn eerste fles gaat hij meteen weer terug naar bed en slaapt dan weer zo'n 3 uur lang.
    Daarna is hij zo'n twee uurtjes wakker en gaat dan weer voor 2 uurtjes slapen. 's Avonds is hij nog veel wakker. Maar ja, hij slaapt overdag natuurlijk ook erg veel.
    Wel lekker, heb altijd alle tijd voor mijn huishouden, tussen de slaapjes door. En als hij wakker is, kroel en speel ik een tijd met hem en gaat hij nog een tijdje in de box.
    Zodra hij begint te mopperen, gaat hij naar bed en slaapt bijna meteen.

4. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Thanks allebei! Hij is overdag ook gewoon vrolijk, dus ga er maar vanuit dat het goed was. Ben gaan twijfelen door een collega die zei dat het niet goed was en dat ik van die hazenslaapjes twee langere slaapjes van 2 uur moest maken. Ik dacht ja doe dan??

5. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Laat je niet gek maken hoor! Tegen mij is ooit gezegd dat mijn oudste niet normaal was omdat ze te weinig sliep. Want baby's horen de hele dag te slapen. :$
    Jouw kindje is vrolijk en alert en krijgt duidelijk genoeg slaap. Onze jongste dochter is ook 3,5 maand en heeft nu nog geen duidelijk slaapritme. Onze oudste kreeg dit ook toen ze pas wat ouder was en toen werden het inderdaad 2 slaapjes. Komt vanzelf als de behoefte er is. Nu gaat ze gewoon naar bed als ze moe is en dat is vaak nadat ze 11/2-2 uur wakker is. Maar dat is voor elk kind anders! Daarnaast vind ik het persoonlijk wel fijner dat ze de nacht doorslaapt ;) en overdag wat actiever is!

Deel Deze Pagina