Thuisbevallen bij de tweede, waar verbleef broer of zus?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamar86, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar86

Tamar86 Lid

30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik wil heel graag thuis bevallen, en dan zit ik mij eens wat situaties te bedenken (ook die van toch naar het zh moeten in gecalculeerd) en dan vraag ik mij af hoe het bij andere is gegaan? Met name zit ik te bedenken wat te doen met zoontje. Als het 's nachts gebeurd willen we dat hij gewoon in zijn eigen bedje slaapt (als we naar zh moeten komt iemand hier naartoe.) Hij heeft nog nooit ergens zonder ons gelogeerd en dat willen we ook nog niet, en zeker niet nu er een zusje aankomt. Dat geeft al genoeg veranderingen.
    Maar stel dat het 's nachts in alle hevigheid bezig is? En meneertje wordt wakker? Andere mama's hier ervaring mee?
    Ik wil me nergens aan vasthouden, want het pakt toch vaak anders uit, maar ik kan me maar enigszins voorbereiden toch :D...

2. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn kinderen was dat de eerste logeer party! Ze hebben het prima naar hun zin gehad bij opa en oma.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik lees even mee voor tips. Ik beval zelf waarschijnlijk heel snel en hopelijk thuis. Ik verwacht niet de tijd te gaan hebben om te wachten op een vriendin van me, en daarbij is ze nogal chaotisch dus hoop ik dat ze uberhoupt dr telefoon niet kwijt is :s Ze gaat tegen het einde van de zwangerschap veel langskomen om te kijken hoe het werkt met eten, verschonen etc.

Ik kan niet zien hoe ver je bent? Heb je al een intake gehad met de kraamverzorging? Misschien kun je hun vragen wat hun ervaringen zijn ermee.

Noodplan: Gelukkig kan mijn zoontje zich wel even vermaken alleen met het juiste speelgoed. Als hij wakker word gaat hij beneden in de box om hem het geluid te besparen. Disney film aan. Ik zorg voor kant en klare pap in huis, daar is hij sowieso even mee zoet.

En in het uiterste geval dat we naar het ziekenhuis moeten en de vriendin niet op tijd is bellen we de schoonouders, die erg dichtbij wonen. (waar ik eigenlijk echt niet op zit te wachten).

4. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Mijn oudste was op de crèche.. Werd 's nachts wakker van weeën. Heb haar laten slapen tot 7 uur, toen haar klaargemaakt. Verloskundige gebeld.. Inwendig onderzoek gedaan terwijl zij naast me zat (hoofd einde) toen heb ik haar naar de crèche gebracht en ze is 's middags opgehaald door papa bij de crèche.

5. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Als je thuis bevalt kan je oudste gewoon thuisblijven. Stel dat hij/zij wakker wordt dan is het handig dat je iemand (vader, moeder, zus, schoonzus) achter de hand hebt om je kind bij jou thuis op te vangen. Gewoon beneden in de woonkamer met bv oma wachten tot de baby geboren is of, als het nog heel lang duurt, door oma weer naar bed gebracht worden...
    Stel dat je naar het ziekenhuis moet, dan kan degene met wie je afgesproken hebt bij jullie (op de bank?) slapen, terwijl je kind gewoon in zijn/haar bedje doorslaapt...

De kraamverzorgster assisteert de verloskundige en kan je kind dus niet opvangen.

6. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Ik zou inderdaad sowieso al degene laten komen die zou komen als jullie eventueel naar het ziekenhuis moeten. Ik denk dat dat een hele geruststelling zou zijn ☺️ Stel dat hij inderdaad wakker word of je moet echt met spoed spoed weg is het al fijn dat er iemand is!

7. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn tweede werd geboren kwam oma de oudste ophalen. Dit was overdag. Zij heeft hem naar de psz gebracht (was toevallig die dag) en toen hij opgehaald werd kon hij meteen weer naar huis waar zijn broertje was geboren.
    Voor 's nachts was toen het plan om hem te laten slapen en evt 's ochtends oma te bellen. Maar dat was in ons geval niet nodig.

Inmiddels zijn mijn oudste al zo groot dat ze zelf ergen heen kunnen gaan. We hebben nu de ouders van vriendjes, mijn beste vriendin en mijn moeder ingeseind. Dan kunnen ze zelf kiezen waar ze heen willen. Het mooiste zou natuurlijk een bevalling tijdens schooltijd zijn, maar het laat zich zo slecht plannen :)

8. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Even als tip. Als je er voor kiest dat je zoontje gewoon thuis blijft dan zou ik er wel voor zorgen dat er ook een oma, tante, id. in huis is. Ik moest op het allerlaatste moment naar het ziekenhuis. Binnen een kwartier was de ambulance er al en weg waren we. Ik weet niet hoe snel er bij jou iemand kan komen, maar in ons geval had ik echt een probleem gehad. Bij een tweede wil ik dus sowieso dat mijn dochter ergens heen gaat.
    Lijkt me ook niet fijn voor haar als ze ziet dat mama en papa opeens in alle haast weggaan.

9. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Oh jeetje wat heftig. Wel iets om overna te denken. Was het een optie geweest als papa later zou volgen? Wij wonen bijv Nog geen 5 min van het zkh af en mij zou het stress geven als mijn moeder er nog niet is en de ambulance al wil vertrekken. Dan zou ik zeggen tegen mijn man, wacht tot mijn moeder er is en kom dan zsm!

Het idee dat er iemand beneden zit te wachten terwijl ik beval lijkt mij ook niet echt goed voor mijn eigen ontspanning denk Ik. ..

10. mijn meiden

14 dec 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden al bedacht dat mijn moeder bij de bevalling van de tweede zou zijn. Gewoon omdat ze dat heel graag een keer mee wilden maken. Mijn vader was ook mee die zat ('s nachts) in de tuin. Mocht mijn oudste dochter wakker worden dan kon hij haar opvangen. vanaf de eerste wee tot aan de bevalling heeft het totaal anderhalf uur geduurd. Oudste dochter heeft overal doorheen geslapen (lag in de kamer naast mij). We hebben haar wakker gemaakt toen ik er weer een beetje netjes bij lag, zodat zij haar zusje kon ontmoeten. Nu in verwachting van de derde en we gaan het weer op deze manier doen.

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Het ligt natuurlijk helemaal aan je eigen situatie. Wat moet dat moet natuurlijk, maar ik denk niet dat ik het zonder mijn man had gekund. Toen de VK mijn vliezen brak bleek dat dochterlief in het vruchtwater had gepoept, dus de ambulance alvast gebeld. Ik had ook meteen persweeën, dus als ik haar er nog uit had gekregen hadden we thuis kunnen blijven, maar ze lag klem. Ik heb dus de hele rit met persweeën gelegen.

@Tamar86: Ik wil je helemaal niet bang maken hoor. Ik wil alleen maar zeggen dat het heel anders kan gaan dan gedacht. Ik had dit niet verwacht en de VK ook niet. De kraamhulp had zelfs al kruiken klaar liggen en de babykleertjes moesten weer terug in de tas. Ik ben zelfs zonder schoenen weggegaan.

12. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Hier opa en oma gebeld toen het begon en die hebben de oudste vermaakt. Gaan we deze keer ook weer zo doen.

13. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Omdathet bij mij snel gaat had ik de laatste keer
    Chips
    Verrassingseieren
    Flesjes drinken
    Puzzel

Film aan en ze zijn zo een tijdje zoet

14. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Toen de eerste weeen serieus werden (half 9 savonds), heb ik onze zoon laten ophalen door oma en heeft hij daar gewoon verder geslapen. Ik wist dat ik me niet kon ontspannen als hij in huis was of als er iemand beneden zou zitten. Maar dat is voor iedereen anders!

15. Tamar86

Tamar86 Lid

30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje bij jou is het helemaal spannend omdat het ws zo snel zal gaan! Hopelijk is je vriendin op tijd!
    Ik ben nu 31 weken, nog geen intake gehad.

16. Tamar86

Tamar86 Lid

30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is mijn ideale scenario :)

17. Tamar86

Tamar86 Lid

30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is zeker wel verstandig!

18. Tamar86

Tamar86 Lid

30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig hoor! Als je het zou mogen over doen zou je dan wel weer voor een thuisbevalling kiezen?
    Je maakt me niet bang hoor, dit is helaas ook wat er kan gebeuren. Wel heel heftig als je al zover bent om dan in alle haast naar het zh te moeten...

19. Tamar86

Tamar86 Lid

30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha slim!

20. Tamar86

Tamar86 Lid

30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat vraag ik mij ook af, ik hoop dan eigenlijk in mijn eigen wereldje te zitten en het los te kunnen laten. Ik denk er maar niet teveel over na. Ik kan het toch niet plannen... Maar wel fijn om alle ervaringen te lezen!

Deel Deze Pagina