Schrikken......:(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloempje82, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Hallo lieve mensen,

Zoals te zien op mijn banner ben ik bijna 6 weken zwanger. Gisteravond ineens iets licht roze bloed (alleen bij afvegen)... Vannacht verder niet en vanmorgen was het bruinig. Heb de vk gebeld en zij dacht aan een gesprongen vaatje doordat de doorbloeding nu beter is? Is het nu al beter doorbloedt daaronder?? Ben me in ieder geval rot geschrokken, hoop dat hummeltje gewoon blijft zitten....

2. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is inderdaad schrikken. Zal waarschijnlijk niet de laatste keer zijn dat je een beetje bloed tegenkomt. Er kan al een adertje knappen door niezen, hoesten of gemeenschap of tijdens een lastige ontlasting. Gewoon in je achterhoofd houden dat het inderdaad extra doorbloed is en extra gevoelig is.

3. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Als het zo weinig bloed is en je hebt geen krampen, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Bij veel vrouwen komt gedurende de zwangerschap wat bloedverlies voor. Garanties heb je nooit, maar je kan, denk ik, vertrouwen op het advies van de vk.
    Zelf deze zwangerschap ook meerdere keren bloedverlies gehad, zoals ik het lees het zelfde als jij en ik zat elke keer ook flink in de rats, zeker gezien mijn eerdere miskramen.
    Maar nu zit ons mannetje lekker op zijn plek en doet het super goed!
    Ik snap je onzekerheid en het blijft spannend. Toch hoop ik dat je het snel weer los kan laten en kan genieten van het feit dat je zwanger bent! Geniet ervan!
    Liefs

4. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gehad rond de 11 weken. Was maar 1 keer en werd steeds minder.
    Had last van obstipatie en toch te hard geperst waardoor er waarsch n adertje sprong.

5. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Heb ik ook gehad. Ook rond dat termijn. Bleek een contactbloeding te zijn geweest. En bij mij was het zelfs helderrood... Het was eenmalig en zonder krampen.. Tot nu toe gaat alles nog steeds goed. Dus is volkomen onschuldig. Pas als je krampen krijgt en/of je veel bloed gaat verliezen, moet je aan de bel trekken!

Maar ik snap je reactie.. Ik was zelf compleet in paniek.. ;)

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Herken het volledig!
    T/m 13 weken steeds dat bloedverlies gehad en nu zaterdag weer.
    Bij mij ook een gevoelige baarmoedermond waar gauw een bloedvatje kan knappen.

7. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Super bedankt voor jullie reacties!
    Ben een beetje gerustgesteld, het bruine is nu ook zo goed als gestopt gelukkig :)

8. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Ik heb het ook gehad. Paar keer zelfs. Bleek te komen doordat mijn placenta toen helemaal voor de uitgang lang. Sterkte met wachten want het is wel spannend he?

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dat is zeker schrikken!!

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij de tweede ook gehad tussen de 5 en 6 weken en bij deze bij de 7 weken. Heb nog zeker 2 weken last gehad van bruinverlies, is niet leuk maar de mini zit er heerlijk dus het hoeft niks geks te zijn.

11. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Hier weer bruine afscheiding sinds vrijdag :( gisteravond eventjes een beetje roze/rood... Heb vrijdag wel een echo gehad en we hebben een mooie mini-boon gezien met een kloppend hartje. Was wel een geruststelling! Betekent een kloppend hartje ook dat de kans op een miskraam iets minder is geworden???

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Helaas zegt het kloppend hartje niks over komende miskramen; wel over dat het tot dat moment goed groeide.
    Bloedverlies kan gebeuren zonder dat er iets aan de hand is.
    Wel even verloskundige bellen.

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Als je een kloppend hartje gezien hebt is er wel een veel kleinere kans op een miskraam dan als je nog geen hartje gezien hebt. Maar dat betekend natuurlijk niet dat het niet alsnog kan gebeuren.

Sterkte. Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina