Ik weet dat het een rare vraag is, maar ben zo bang. Kan je toxoplasmose ook via menselijke ontlasting (niet van mezelf) oplopen? Of zit die parasiet daar niet in? Ik zal de oorsprong van mijn vraag jullie verder besparen, maar hoop op antwoord. Of kun je een andere parasiet oplopen via menselijke ontlasting?
Ik weet niet of je toxoplasmose op kan lopen via menselijke ontlasting, wel van katten daarom mag je de kattenbak niet verschonen zonder handschoenen of in de tuin werken. Je kan van menselijke ontlasting wel andere bacteriën oplopen, denk maar eens aan diarree dat is heel besmettelijk. Je moet altijd goed je handen wassen als je met ontlasting in aanraking komt en anders misschien wegwerp handschoenen aandoen, bv latex die je bij de kruidvat kunt kopen?
Volgens mij kan dat niet. Alleen katachtige kunnen als 'gastheer' dienen en zo de parasiet overgeven aan de mens. Maar volgens mij komt dat niet in onze ontlasting terecht. Corrigeer me indien ik fout zit
nee zeker niet, want da zou je de luier van je andere kinderen ook niet mogen verschonen. je leest overal alleenmaar over de kattenbak