Kies trekken en zo bang....

Discussie in 'De lounge' gestart door Silverdawn, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Ik moet morgen een kies laten trekken en ik ben zo bang! In een ver verleden ooit eens mijn verstandskiezen laten trekken/ snijden, kan me die 'krak' met het trekken nog herinneren en het geduw en getrek en ik zie er nu zo ontzettend tegenop. Dit is een normale kies.Onder, achterste kies. Naar mijn idee zit die toch veel vaster dan zo'n verstandskies en nu gaan mijn gedachten al dagen naar de meest verschrikkelijke taferelen, dus kan ik wel wat positieve verhalen gebruiken. De napijn daar maak ik me nog niet eens zorgen om. Het is echt het trekken zelf waar ik zo afschuwelijk bang voor ben. De pijn eigenlijk nog het meest. Ik weet dat het verdoofd wordt maar er zit ook een ontsteking.... Weet niet eens of ze het dan wel goed kunnen verdoven überhaupt... Help?!

2. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Hoi! Laatst zijn er bij mij twee verstandskiezen getrokken en ik was van te voren echt vreselijk bang. Mijn verstandskiezen lagen bovendien 45 graden gedraaid, dus de kaakchirurg had er een hele kluif aan zeg maar :p. Maar, en dit is het positieve, ik voelde geen centje pijn! Niks gemerkt. Ik heb geen ervaring met een kies trekken icm een ontsteking, maar de tandarts zal weten wat hij/zij doet en gaat heus geen kies eruit trekken als het gebied niet verdoofd kan worden. Sterkte morgen!

3. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Ik heb een maand geleden ongeveer ook een kies laten trekken. Was ook flink ontstoken. Het verdoven was geen pretje maar het trekken is zo gepiept hoor. Vond dat het minst erge. Maar Door die ontsteking nog wel een week flinke napijn gehad. Dus zorg wel voor genoeg pijnstilling in huis

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb laatst ook een kies laten trekken, was ontzettend ontstoken dus moest eruit.
    Vond het verdoven naar, maar het trekken was zo klaar. Ik had m'n iPhone mee en oortjes in met muziek. Vind het gekraak namelijk altijd heel vervelend om te horen en het was extra afleiding.

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb nare ervaringen op het gebied van kiezen trekken (één keer brak 'ie af dus moest ik rechtstreeks naar de kaakchirurg, andere keer brak een stukje van mijn kaakbot, ook linea recta naar de kaakchirurg), dus ik ben verschrikkelijk panisch als het op kiezen trekken aankomt!

Tijdje geleden moest alweer een kies eruit dus heb ik huisarts gebeld en gevraag of ik iets kon krijgen wat me wat rustiger zou krijgen. Kreeg twee pilletjes en die werkten prima! Dus ik zou even je huisarts bellen en het voorleggen.

6. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Nou ik hoop inderdaad dat het zo gepiept is... Wat jij het minst erg vond, daar zie ik juist het meest tegenop :) Ik heb van alles in huis qua pijnstilling. Nu maar hopen dat dat voldoende werkt nadat ik terug thuis ben...

7. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Oh... Jouw ervaring klinkt ernstig! Gelukkig doet de kaakchirurg het bij me dus hopelijk krijg ik dit soort dingen niet...
    Ik heb al eens eerder een rustgevend middel gehad en dat werkte helemaal niet bij mij dus dat heeft weinig zin... Maar dank je wel voor je advies!

8. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Oh dat is ook een goeie tip! Dank je wel!

9. MLSB

MLSB Actief lid

22 mrt 2017
    165
    0
    16
    Magazijnmedewerker
    Harderwijk
    Ik heb het gevoel dat mijn reactie niet echt helpt. Maar ik zal mijn kiestrek-ervaring delen. Ik moest mijn verstandskiezen een jaar of 4 geleden laten trekken. Het verdoven opzich voelde niet prettig, maar was te doen. Ik werd gerustgesteld door de kaakchirug dat ik het niet zou voelen. Toen het moment van trekken begon meldde de kaakchirurg dat mijn kiezen ernstig ontstoken waren. Dit was niet te verdoven. Dus ik heb verschrikkelijke pijn gehad tijdens het trekken. Echt verschrikkelijk.

10. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Hier wel een positieve ervaring! Mijn tandarts heeft al mijn verstandskiezen getrokken (niet tegelijk hoor ;)). Niks van gevoeld. De verdoving vond ik nog het meest vervelend.

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Verschrikkelijk heh die angst? Ik snap heel goed dat je er tegen op ziet. Ik zelf moest eigenlijk al 9 weken geleden mij tweede verstandskies laten trekken. Durf nog steeds geen afspraak te maken. :p Ik heb serieus toen ik mijn eerste verstandskies moest laten trekken mijn vriend meegenomen omdat ik zo bang was/ben. De beste meneer vroeg toen of hij die andere kies ook mocht trekken. Ik wist niet hoe snel ik op moest staan haha.Dat gekraak vind ik trouwens het ergste het leek ook heel lang te duren!

Misschien kan je iemand meenemen als je echt heel bang bent? Mij gaf dat wel een beetje rust.

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Diazepam vragen bij de huisarts en even halen voor je tandarts afspraak

13. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik was ook zo vreselijk bang om een kies te laten trekken dat ik 2 jaar met een halve kies heb gelopen. Ik was ook zo bang voor het trekken zelf en niet de na pijn. Uiteindelijk toch maar laten trekken. Ik lag te janken in de stoel. En toen ie eruit was had ik echt zo iets van was dit alles.

14. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik moet komende vrijdag m'n laatste verstandskies laten trekken en zie er net als jij heel erg tegenop. De tandarts kan 't niet dus moet nd kaakchirurg. Lees dus even mee. De andere drie zijn al jaren terug getrokken en een ervan was geen pretje. Vandaar ook mijn angst. Aan de andere kant, twee vielen me toen heel erg mee.

15. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Ik heb de huisarts maar gebeld want ik heb amper geslapen en ga kapot van de stress. Gelukkig kan ik om 12 uur een rustgevend middel ophalen bij de apotheek. Moet dit een uur voor de ingreep innemen. Ik hoop zo dat het helpt! Het liefst zou ik deze hele ingreep onder volledige narcose doen...

16. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Och jeetje! Jij zit er dan wel een hele poos tegen aan te hikken zeg! Ik zal je laten weten hoe het is gegaan met mij. Hopelijk helpt het rustgevende middel en kun jij dat ook proberen.

17. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Ik wilde je even laten weten dat het mij ontzettend is meegevallen. Heb er niks van gevoeld. Al moet ik zeggen dat de oxazepam die ik gekregen had pas na afloop werkte.... Had 5 mg voor geschreven gekregen maar heb 2 uur van te voren 10 mg ingenomen. Na een uur merkte ik hier nog helemaal niks van. Toen nog 10 mg ingenomen maar sloeg pas aan toen ik thuis was :) Heb er wel even goed op geslapen :) Napijn is zo weinig dat ik er niet eens pcm voor neem. Succes vrijdag! Ik hoop dat het je net zo voorspoedig vergaat als mij!

18. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ja dat hoop ik ook!

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat fijn, ik moet een afspraak maken om een tand te laten trekken, zie ik ook tegenop.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Fijn dat het is meegevallen!

Deel Deze Pagina