hallo meiden ik heb een vraagje ik kan heel moeilijk naar de wc de laatste tijd mn darmen zijn ook vreselijk op gezet ik lijk wel of ik 3 maanden zwanger ben nou mijn vraag ik heb nog zakjes movicolon liggen 13.8g weet iemand of je dat mag gebruiken ? daar zit in : macrogol 3350 13.125 g natriumwaterstofcarbonaat 178.5mg natriumchloride 350.7mg kaliumchloride 46.6mg acesulfaam k (e950) citroenaroma zijn zakjes die je moet oplossen in water en smaakt naar citroen weet iemand dit? alvast bedankt liefs ancie
ik heb ze wel gebruikt bij alysia op advies van de VK.. anders even de gebruiksaanwijzing lezen staat het daar niet in ?
het probleem is dat er geen gebruiksaanweizing bij zit ik heb mn vraag ook gesteld bij vraag aan de verloskundige ik al het antwoord hier laten weten die ik krijg zodat andere dat dan ook als optie kunnen gebruiken eventueel bedankt voor je antwoord liefs ancie
dit vind ik op internet Movicolon® niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).
Ik zou het even overleggen met de vk. Ter info: Mijn maag-darm arts had liever dat ik metamucil gebruik nu ik zwanger ben ipv movicolon. De preciese reden weet ik niet. Ik moet wel zeggen dat de metamucil bij mij minstens zo goed werkt als movicolon.
ik heb de gebruiksaanwijzing nog wel en zal het dan inderdaad even overleggen ik heb die zakjes toen ook in overleg gehad.. Wellichtkrijg je misschien andere zakjes ( sorry ale sooren al gehad) dat zijn vezel zakjes weet de naam even niet meer maar die mogen volgns mij wel succes en hopelijk snel verbetering
ik weet niet of dit hetzelfde is maar ik heb van de gene movicol 13.8 gram gekregen ..en de apotheek zei dat dit veel wordt gebruikt door zwangere vrouwen en op de bijsluiter staat er idd dat het door de arts moet voorgeschreven zijn maar dat is alleen omdat er geen bijwerkingen bekent zijn bij het gebruik ..ik heb geen last en kan eindelijk naar het toilet men baby heeft ook geen last hartslag is nog steeds goed dus
oei nu begin ik zelf te twijfelen ik heb op 2 weken 3 zakjes gedronken dit zal toch geen erg kunnen ?
Zolang de arts het je niet voorschrijft, zou ik het eerst met vezelrijke voeding oplossen en je kunt ook roosvicee laxo drinken... Vezelrijke voeding betekent: veel groente en fruit, volkorenproducten (brood en pasta) en zilvervliesrijst. En beperk het eten van (toegevoegde) suikers: die hebben nou ook niet bepaald een gunstige invloed op je stoelgang. Oja, qua fruit: geen bananen: die stoppen juist weer....
bedankt voor jullie reacties ik denk dat ik eerst idd maar is even roosvice laxo ga proberen voor de rest eet ik al heel wat vezels enz ik probeer van alles omdat het naar de wc gaan gewoon zeer gaat doen ik heb echt het gevoel alsof alles in de knoop zit gewoon. maar ik heb het natuurlijk van de zwangerschap en stress van mn nieuwe baan (wat geen pretje is helaas) het werk is op zich hardstikke leuk maar de groep waarmee ik werk ik moet alle rotklusjes doen enz en ben ik niet snel genoeg krijg ik commentaar dus ik denk dat ik mn proeftijd niet eens haal helaas liefs ancie
@Bamjolan, Ik denk dat het gewoon per persoon kan verschillen wat het beste is. En natuurlijk de ervaring van de arts. Het is namelijk zo dat ze movicolon liever niet voorschrijven aan crohn patienten, tenzij zij er goed tegen kunnen (zoals ik). En ik zag op de bijsluiter dat inderdaad een bepaalde groep zwangeren weer beter geen metamucil kunnen gebruiken, maar daar val ik niet onder. Verder wordt metamucil alleen vergoed bij chronisch gebruik en ik weet niet of huisartsen dit als chronisch mogen voorschrijven. Dit kan voor artsen een reden zijn om voor wat anders te kiezen. @Rozemarijke, tuurlijk los je het het liefste op met je voedingspatroon. Maar als je al heel vezelrijk eet helpt dat niet altijd zoveel. En er kunnen andere redenen zijn om voor dit soort middelen te kiezen. Maar daar gaat dit topic niet over. @Ancie, nog 1 laatste tip: probeer niet te persen, je darm is in de zwangerschap ook beter doorbloed.
Nee geen movicolon tijdens de zwangerschap! Eigenlijk mag je helemaal geen laxeermiddelen als Movicolon gebruiken. Ik heb al de hele zwangerschap last van mijn darmen door mijn darmziekte. Lijnzaad, appels en yoghurt helpen meestal wel.
movicolon heb ik al jaren van de huisarts maar tijddends me zwangerschap moest ik er direct mee stoppen. veder gebruik ik van de huisarts nog wel de metamucil die mag wel tijdends de zwangerschap ik heb alles al jaren op chronische recept vandaar maar mocht met movicolon niet veder wel met metamucil
ik heb een reactie terug van de verloskundige en die zegt dat het helemaal niet schadelijk is alleen je bent er snel aan gewend en dan vraagt je lichaam meer ze raad me eerst aan om lijnzaadolie te proberen dus movicolon kan geen kwaad maar eerst moet je de rest proberen peetje08 bedankt voor de tip dat wist ik dus niet maar op de wc zitten duurd al zo godse lang heb al een sodoku boek gehaald en kan wel 5 puzels op de wc doen