moederfiets redy

Discussie in 'De lounge' gestart door CenM, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wie kan me wat advies geven, ik ben 160 cm. Nu kan ik kiezen tussen 26 inch wielen en frame maat 53 cm of 28 inch wielen en frame maat 49.

Ik neig naar de 26 inch wielen maar ben bang dat die te klein is. Is hier iemand met dezelfde lengte ongeveer en wat zijn jou fietsmaten?

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Staan de wielen niet los van de framemaat?

3. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met kleinere wielen is de afstand tussen je stuur en zadel ook kleiner, aldus de fietswinkel waar ik een tijdje geleden ben geweest. Ik zou dus eerder gaan voor de grotere wielen met een lager frame... Je kunt het ook uitproberen misschien bij een fietswinkel wat je fijner vindt en ze geven dan ook advies, zo heb ik het zelf ook gedaan :). Uiteindelijk fiets via mp aangeschaft.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik ben 1,65 framemaat wat ik op dit moment heb op mijn fiets dat is 50, verder kan ik je niet helpen :p De maat is voor mij verder gewoon prima :)

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik lees mee, ik ben zelf 157 cm
    Ik dacht dat wanneer je kleinere wielen hebt, je ook een kleiner frame hebt?!

Ik ben van plan binnenkort langs de fietsenwinkel te gaan voor advies en eventueel een 2e hands fiets als ze die hebben.

6. rums

rums Niet meer actief

Zelf ben ik 1,54 en ben recent naar een fietsenzaak geweest. Maar ik vind het verschil tussen framemaat 53 en 49 echt heel groot! Dit los je met die 26 inch wielen niet op. Bij framemaat 53 kom ik nooit met de voeten aan de grond.

Heb je op al op fietsen gefietst met framemaat 53 met 26 inch en framemaat 49 met 28 inch?
    Framemaat is bij elke fiets hetzelfde. Dus Gazelle of Batavus framemaat is altijd hetzelfde.

Kijk zelf maar op deze link http://www.stuurwold.nl/download/WELKE_FRAMEMAAT.pdf

@Nathalie, nee de framemaat blijft hetzelfde.

Deel Deze Pagina