Almere of Lelystad

Discussie in 'De lounge' gestart door Natja, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Wij wonen in een prachtig huis in Lelystad.
    We wonen al praktisch ons hele leven in Lelystad.

Al een tijdje beginnen we dat zat te worden, het vooruitzicht om hier tot ons dood te wonen spreekt ons alles behalve aan ;)

Nu opperde mijn man dat het misschien wel een goed idee zou zijn om naar Almere te verhuizen.
    Ik vraag mij af of dat wel echt een verandering gaat zijn of dat we het net zo saai als Lelystad zullen gaan vinden?

Graag jullie mening/ervaring?

2. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.485
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zou persoonlijk ook niet voor almere kiezen. De stad trekt mij niet zo eerlijk gezegd.. ik heb 10 jaar lang in Lelystad gewoond (waterwijk) en vond het altijd erg fijn daar, mede omdat je toch iedereen kent. Maar eerlijk is eerlijk, almere heeft ook wel mooie plekjes.

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Misschien handig om te weten wat je precies saai vond aan Lelystad en wat je hoopt te vinden in Almere. Wij wonen in Dronten maar vind het heerlijk! Voor jou misschien nog saaier?

4. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad in de Waterwijk:)
    Deze wijk stond/staat niet echt positief bekend;)

5. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Wat we vooral saai vinden aan Lelystad zijn de voorzieningen, of liever gezegd het gebrek daar aan....
    Ook hebben wij al in verschillende buurten in Lelystad gewoond en nog nooit echt een gezellige buurt kunnen vinden.
    Verder zijn we eigenlijk gewoon uitgekeken op Lelystad doordat we alleen maar hier gewoonde hebben.
    Mijn man werkt altijd al in Amsterdam en zou ook wel wat dichterbij zijn werk willen wonen.

6. Poppedoes

Poppedoes Niet meer actief

In Almere heb je dan wel alles wat je nodig hebt qua voorzieningen. Groot winkelcentrum, kindvriendelijke wijken. En toch ook de rust die Lelystad bijvoorbeeld biedt. Almere is niet meer wat het ooit was, in positieve zin, het is enorm opgebloeid. Succes met jullie keuze!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou van Zn leven niet in Lelystad willen wonen, en al helemaaaaal niet in de Waterwijk.

Ik vind Lelystad echt doodsaai. Saai Centrum, grauw, geen reet te doen in Lelystad kwa leuke voorzieningen.

Hier in Almere is altijd iets te doen, worden superleuke dingen georganiseerd, zat te doen voor kinderen maar ook voor ons, alles is elke dag open dus alles bij de hand.

Enige waar ik voor naar Lelystad ga is de wok. En elke keer weer denk ik: wat zou ik hier toch zo niet willen wonen.

8. FairyHunter

FairyHunter Niet meer actief

Ik woon ook al mijn hele leven in Lelystad en zou hier echt niet weg willen. Wij wonen heerlijk rustig en in een kindvriendelijke buurt.
    Denk dat het uiteindelijk overal wel saai word want op een gegeven moment ken je de stad wel.
    Ik zou nooit in Almere willen wonen, we komen daar zelden om te winkelen en dan denk ik altijd ik zou hier nooit kunnen wonen haha.

Zo heeft iedereen zijn eigen gevoel. maar als je het hier te saai vindt en niet op je plek bent dan zou je het best kunnen verhuizen lijkt mij.

9. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier net van almere naar lelystad verhuisd, tot nu toe bevalt het wel! Om te winkelen ga k toch liever na almere of amstelveen!

Deel Deze Pagina