Praktische 'Ontdekkingen'

Discussie in 'De lounge' gestart door 2mam2, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Ik weet even niet hoe ik de titel moet noemen, maar soms kom je wel eens ergens later pas achter waarvan je denkt 'ooohh, kan dat ook zo?!'.
    Ik zou zeggen; deel het hier en misschien hebben we er allemaal iets aan!

Zo ontbijt ik vaak met volle yoghurt met cruseli maar vind ik de yoghurt altijd veel te zuur waardoor ik er honig of flink wat suiker in doe, maar dit voelde niet goed met oog op gezondheid. Dus geminderd met suiker maar dan kan ik er echt niet van genieten.
    Nu heb ik gister dus 'ontdekt' dat (volle) kwark helemaal niet zuur is:$ en dat ik daar dus helemaal geen zoetheid in hoef! Grandioos!:D

Ook ontdekte ik van de week dat je champignons kunt pellen ipv 10 munuten bezig te zijn met het schoonmaken van die dingen. (Steeltje eruit en bovenste laagje eraf halen.

2. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Een ontnieter tussen een ring zetten waardoor je de sleutel eraan kunt hangen zonder je nagels te breken.
    En veel mensen weten blijkbaar ook niet dat je een paprika snijdt in de naden zegmaar. Steeltje naar beneden en van boven naar het steeltje die naden insnijden. Dan breek je de stukken eraf en alle zaadjes blijven zitten bij het steeltje.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Na de geboorte van mijn 3e had ik een kraamzuster die een droog hydrofiel washandje gebruikte om een baby af te drogen, ipv die lastige grote hydrofiele luiers.... Ging zó veel makkelijker! vooral voor de okseltjes en andere huidplooitjes. Had ik dat maar bij de eerste geweten.

4. sieppie

sieppie Niet meer actief

Dekbedovertrekken opvouwen boven het trapgat...

5. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Water uit de waterkoker gebruiken als ik aardappels of groenten kook. Scheelt heel veel tijd!

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Het is wel vaker genoemd maar ik heb op ZP ontdekt dat je de zijkanten van de aluminiumfolie kunt indrukken zodat het beter rolt. Dat wist ik echt niet.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    De lipjes van pakjes drinken omhoog vouwen en kinderen ze daaraan laten vasthouden: nooit meer overlopende appelsap.

Water eerst koken in de waterkoker voor het de pan in gaat doe ik ook inderdaad.

Knoflookteentjes eerst met de zijkant van een groot mes pletten, dan zijn ze heel makkelijk te pellen.

8. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Die "oortjes" aan een pakje maak ik ook altijd idd.

Ik sneed pas een kiwi doormidden en at hem leeg met een theelepel. Er zat iemand te kijken en die zei: ik prober hem altijd te schillen, maar dat geeft zo'n troep: maar zo is het makkelijk!
    Nooit bij stil gestaan, altijd zo gedaan.

Lastig om te bedenken, omdat het dingen zijn die als je er eenmaal aangewend bent hoe het makkelijk kan, je er niet bij stil staat dat er mensen zijn die het nog steeds op de moeilijke manier doen.

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik snij de schillen van een sinaasappel af ipv pellen. Ik vind sinaasappels heerlijk, maar pellen vind ik zo'n rotwerk... Kop en kont van de sinaasappel afsnijden, zeg maar, dan op de kop zetten en dan de schillen van boven naar beneden eraf snijden. Ben je ook meteen van die witte vellen af :)

Mango snijden: snij de zijkanten langs de pit eraf. Maak sneetjes in het vruchtvlees (niet door de schil heen snijden) en vouw het naar buiten. De blokjes kun je zo uit de schil eten :) (zie foto)

Ik dek 's avonds de ontbijttafel.

In de Tripptrapp stoel van Stokke past zo'n witte opbergbak van de Ikea Trofast kast. Hier kun je de slabbetjes bijvoorbeeld in bewaren.

Bijgevoegde bestanden:

10. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    En hoeslaken ook ;).

Dekbed in de hoes schudden, ga ik op bed staan
    Scheelt net die hslve meter dat ik te klein ben.

Beide flapjes open knippen uit je een drinkpakje overgiet.

Fles met dikke vloeibare boter paar seconde in de magnetron. Alles wat dan bleef plakken is vloeibaarder geworden en krijg je er uit. Scheelt soms 1 a 2 pannen om vlees in te braden.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit doe ik indd ook :) plus dat elektra goedkoper is dan gas.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
  13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Kleedjes en sokken met (honden) haren er aan, eerst even in de droger daarna in de wasmachine, dat heb je niet alle haren in je wasmachine zitten.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat er in, tshirts en topjes altijd aan de binnenkant in de linkernaad het waslabeltje zit. En dat dat dus heel makkelijk is met aankleden, aangezien je een shirt altijd ondersteboven hebt, voor je het aandoet... (Snappen jullie het?) Je hoeft dan dus niet moeilijk te doen met kijken naar de hals... Scheelt weer tijd... ;)

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Die mango doe ik ook zo en het werkt ook bij je avocado;)

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    En dan heb je dus vieze kleedjes in de droger zitten?? lijkt me niet zo fris om daarna je schone was weer in te doen...

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    met een blikopener kun je ook makkelijk die heel vervelende plastic verpakkingen open maken

18. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Dat schil truckje van de sinaasappel werkt ook bij: meloenen, ananassen, ander groot rond fruit wat anders wegrolt of te onhandig is om te schillen.

Als je stink handen hebt van bijvoorbeeld vis, uien, knoflook enz. Je handen wassen met gewoon water en ondertussen je handen wrijven over de binnenkant van je (rvs)spoelbak. Je hebt er ook speciale rvs-zeepjes voor, maar je spoelbak werkt net zo goed. Enige voorwaarde is wel dat het rvs moet zijn, dat neutraliseert de geur namelijk.

19. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik gooi daarna de kleedjes en sokken er weer in, ruik je niets van.

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn man pakt altijd koud water en warmt het op in de magnetron voor de pap van yoshua terwijl ik net daarvoor water heb gekookt voor mn thee. heb hem vanmorgen verteld dat hij dat water best mag gebruiken. dus nu doet hij 100cc gekookt water (niet kokend maar een minuut of 5later) en 60cc koud water en dan maakt hij de pap. (hij vond het erg slim van me terwijl we eerder de fles ook vaak zo maakten)

Deel Deze Pagina