Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie ging na de 40 weken. Ben nu 40+3, en maak me soms gewoon zorgen of alles goed gaat met babeje. Hoe ging dat bij jullie na 40 weken, en wat werd er verder afgesproken van wanneer actie ondernemen?( inleiden, of naar gynacoloog) tnx
Ik ben bevallen met 41+5, en ging vanaf de 40 weken gewoon 1 keer per week naar de VK. Succes met de laatste loodjes
ik ben zelf nooit zover gekomen, maar de procedure hier zou zijn geweest dat ik met 41w en met 42w naar de gyn zou moeten voor controle. actie ondernemen wilde ik niet, geen strippen en geen inleiden. anders hadden ze strippen alleen gedaan op verzoek, en inleiden pas na 42 weken mits het goed gaat met de baby en de mama het trekt.
Wij hadden tijdens mijn controle bij 39+5 al afspraken gemaakt voor strippen (bij 41) en inleiden (bij 42). Is gelukkig niet nodig geweest want ben bij 40+3 bevallen. Wel is er geloof ik na de 41ste week een extra controle in het ziekenhuis, ook met ECG, waarbij dan geloof ik de datum voor inleiden wordt vastgesteld.
hier was de afspraak: 41+3 strippen , sowieso 41+4 of 41+5 naar het ziekenhuis voor controle echo of ctg ofzo en dan zou dan de gyn daar beslissen wat er ging gebeuren qua inleiden. Toen ik dus met 40 + 4 voor controle kwam, wist ik dat het de laatste keer was (strippen zou ze thuis komen doen) . Maar de bevalling startte uiteindelijk om 01.30 uur ongeveer, terwijl de vlos om 8.30 uur die ochtend zou komen strippen . Dus precies op 41+3 bevallen, zonder dat de vlos het in gang heeft hoeven zetten...
Ik zit nu op 41+3. Ben vanaf 40 weken 2x per week naar VK geweest. Gestript op 40+4 en 41+0, beide keren dus zonder resultaat. Nu dus morgen bij 41+4 voor consult naar de gyn (nog niet voor overname) om alvast inleiding enzo te bespreken. Ik begreep dat ik dan ook een CTG en echo krijg om de conditie van de baby te bepalen en ik word dan waarschijnlijk opnieuw gestript. En dan waarschijnlijk inleiding bij 42 of 42+1. Tot die tijd als het goed is wel thuis bevallen, maar ja, dan moet je wel eerst weeën krijgen hè...
hier met 40+3 nog geweest en omdat ik het zo ontzettend zat was en op het punt stond te huilen daar in het kamertje werd ik diezelfde dag gestript. en het had goed geholpen. binnen 2 uur begonnen de krampjes al. ben uiteindelijk pas met 40+5 bevallen.