Goede hardloopschoenen

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Om me laatste 20 kilo kwijt te gaan raken wil ik graag proberen te gaan hardlopen. heb een crosstrainen maar dat ding ben ik helemaal zat. Ook ben ik doller op de buitenlucht dus vandaar de keuze ;)

Nu heb ik dat start run with evy en wil ik mee gaan beginnen. Vanavond de eerste keer. Nu ga ik vanavond op me gewone nike schoenen omdat ik nu geen hardloopschoenen heb.

Nu neem ik aan dat hardloopschoenen dus veel beter voor je zijn en wil ik deze ook aandschaffen.

Nu zat ik op scapino.nl te kijken en zie ik grote verschillende prijzen. Nu vroeg ik me af waar moet ik nou echt op letten? ZIjn die goedkopere ook slechter? of zijn die gewoon sneller versleten?
    Of wie heeft er tips? Wil er geen 100 euro voor uitgeven liever:)

bedankt in ieder geval alvast

2. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    ik heb quasics (0f zoiets) heb ze bij de sportzaak hier in 't dorp en ze kostten €60,00..

aSucces!!!

3. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Als je echt goeie informatie wil hebben kun je het beste naar een hardloopwinkel.
    Wil je het om uit te proberen zou ik kiezen voor schoenen die lekker zitten en een beetje meeveren...

4. Ik kan je aanraden goede loopschoenen aan te laten meten bij bijv run today . Daar moet je lopen en bekijken ze welke schoen bij jou past. Als je loopt met de verkeerde schoen krijg je altijd blessures. Zie het als een goede investering en motivatie om het vol te houden .Ik was 150 euro kwijt maar loop echt zalig !

5. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

3 aug 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    Ik heb de hardloopschoenen van Nike die je in combinatie met Ipod sensor kunt gebruiken. De schoenen waren 60 euro en de sensor was geloof ik 15 euro.. Is heel leuk, want hij registreerd wat je loopt, hoeveel calloriën je verbrand en je kunt hem ook instellen op soort van coach!!!
    Verder is het programma van Evi ook erg handig.. Kun je downloaden op internet.. ff googlen!! Succes..

Ow en ps.. het is misschien ook handig om ff in de sportwinkel op de loopband te lopen om te kijken wat voor schoenen je nodig hebt, heb je bijvoorbeeld O benen moet je schoenen hebben die je voeten weer een beetje naar binnnen duwen en bij X benen moet het andersom.. dus beetje naar buiten duwen.. (pronerende en seponerende werking)..

Succes

6. augurkjes

super bedankt allemaal :)
    Ben blij met de tips en adviezen.
    Ben nu terug van het hardlopen en vond het echt zalig om te beginnen alleen merk echt dat me schoenen k*t zijn. Dus ga snel goede schoen aanschaffen en me laten informeren bij een goede winkel.

Nogmaals bedankt voor de adviezen en tips

7. augurkjes

nog een vraagje (Naar een winkel ga ik zeker maar vroeg het me gelijk af)

OP internet zie je staan herenhardloopschoenen en bij andere dames hardloopschoenen.

Nu vroeg ik me af maakt dat nog uit? Zit daar verschil tussen of is het puur de kleur? (want vind sommige voor dames ook mooi namelijk)

8. Auxora

Auxora Lid

21 mei 2011
    24
    0
    0
    NULL
    0416, Noord-Brabant
    De herenschoenen beginnen vaak bij een grotere maat, en lopen door tot een grotere maat dan de damesschoenen, ook zijn ze vaak wat breder.
    Nike air max blijve goede schoenen, zijn officieel ook hardloopschoenen, maar kan me voorstellen dat je die misschien te zwaar vindt. Asics heeft goede schoenen, maar Adidas bijvoorbeeld ook. Je moet gewoon wat verschillende schoenen proberen en kijken wat het lekkerst aan jou voet zit.
    Kijk ook uit met de maat, koop ze niet precies passend, maar ook niet een maat 'te groot'. (En vaak vallen sportschoenen een maat tot 1,5e maat kleiner uit) Probeer een halve maat (ongeveer 4 mm) ruimte over te houden, zodat je niet teveel gaat schuiven in je schoenen.

Succes!

9. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik weet niet waar je woont, maar hier in Groningen hebben ze een hardloopzaak die je voeten gaan meten. Dan moet je een stukje rennen en dat gaan ze filmen, dan gaan ze kijken hoe je voeten staan en daar passen ze de zolen op aan. Heb er destijds erg goed en veel op kunnen lopen.

10. diem

diem Actief lid

26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Hey Wonders wat goed dat je begonnen bent! Ik loop ook met Evy en ben nu 4 weken bezig op hardloopschoenen van de Aldi a 25 euro en ze lopen prima! het is vooral belangrijk dat je een beetje vering hebt.
    Ik heb ook aan atletiek gedaan vroeger en had idd speciale loopschoenen ed, maar merk eerlijk gezegd geen verschil met de schoenen die ik nu heb.

Als je het leuk vindt kun je met andere hardlopers kletsen in onze hardloopclub (onder algemene clubs). Hier lopen meerdere dames met Evi. Op deze manier proberen we elkaar een beetje te motiveren en elkaar op de hoogte te houden van de vorderingen. Succes met lopen!

11. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik zweer bij Asics!!! Heb ze al jaren en ze lopen nog steeds HEERLIJK!!!

12. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38

Me too al jaren koop ik asics en wil niks anders meer. Ga naar een winkel waar ze je filmen en niet alleen op een plaat zetten om te meten. Dit heb ik namelijk gedaan en kreeg naar een paar weken knieklachten, daar heb ik neutrale schoenen gekocht.

Uiteindelijk alsnog laten filmen en daarkon je zien dat met de afzet mijn enkel naar binnen klapte. Dit is opgelost met een zooltje.

Soms hebben ze modellen van het vorige seizoen, is alleen een andere kleur maar zijn wel goedkoper.

13. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Let bij hardloopschoenen erg goed op dat ze bij jou voeten passen. Met verkeerde hardloopschoenen voor jouw voeten kun je behoorlijke blessures krijgen, hoe "goed" de schoenen ook zijn.

In een hardloopwinkel (run2day enz.) worden jouw voeten en jouw looppatroon bekeken en gefilmd. Aan de hand daarvan wordt gekeken of jij een neutrale schoen of evt. een pronatie schoen nodig hebt. Bij een standaard sportzaak worden vaak jouw voeten gescand. Dan wordt gekeken naar de drukplekken van jouw voeten, dus of je evt. platvoeten hebt. Op deze manier kan ook bepaald worden welke schoen bij jouw voeten past.

Mijn advies is laat je goed adviseren en koop niet zomaar ergens je schoenen als je niet weet welke schoenen bij jouw voeten passen. Je voeten, enkels, knieen en heupen hebben behoorlijk wat te verdragen tijdens het hardlopen.

14. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik loop al jaren en op Asics kan ik dus niet lekker lopen. Ik zweer bij Saucony. Wat dat betreft is ieder mens en iedere voet anders.

15. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    helemaal mee eens, met niet goede schoenen heb je veeeeeeeel meer kans op blessures!

16. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik heb verschillende merken hardloopschoenen gehad. Wel allemaal echt laten 'aanmeten' bij een hardloopwinkel.
    Mijn voeten klappen naar binnen en ik heb dus schoenen nodig die extra stevigheid hebben aan de binnenkant van de zool. Dit hebben heel veel mensen. Anderen hebben het juist weer andersom.

Van verkeerde schoenen kun je echt heel nare klachten krijgen. Echt niet doe hoor! Dan is straks al je moeite voor niets geweest, omdat je ineens weer weken op de bank moet liggen met je pootje omhoog :(

Ik heb zelf last van m'n knieën gehad, maar ook van m'n scheenbeen. Die laatste blessure was echt heel naar, want die speelde ook op als ik gewoon op werk achter de pc zat bijvoorbeeld. Echt veel last van gehad!

Beter goed investeren, want met je benen moet je nog je hele leven doen!

Succes met hollen verder. Het is echt heel leuk! En als je over een tijdje 5 km achter elkaar kunt lopen, kun je je opgeven voor zo'n happening als de City-Pier-City of Dam tot Dam ofzo, f één van de marathons in Nederland. Op die dagen kun je vaak ook kortere afstanden lopen en krijg je toch de leuke sfeer van het hele evenement mee. Tis ook erg motiverend om naar een bepaald doel te trainen!

Veel plezier!!

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Goede schoenen zijn echt heel belangrijk. Ik heb ze van saucony. Ik loop nog niet zo lang maar merk echt het verschil.
    Ga naar een zaak waar ze je voeten scannen of opmeten maar ook je 'loopje' bekijken.
    Veel loopplezier!

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    waar haal ik dat harloopgebeuren van evy weg?

bedankt

19. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ook al wil je er niet te veel geld aan uitgeven, zou ik toch kijken bij run2day zoals iemand hier al zei..

Het kost wat, maar dan heb je ook wat!

20. augurkjes

super bedankt allemaal voor de adviezen weer. Ik kom uit de buurt van Rotterdam dus verwacht dat er daar ook wel genoeg zaken zijn die hopelijk goed zijn en me voet kunnen ckecken. Want blessures is het laatste waar ik op zit te wachten inderdaad. Dus ga toch maar voor goede adviezen en dat alles gecheckt word.

Vond les 1 van Evy best pittig maar heb het volgehouden en ook echt gaaf moet ik zeggen. Kwam thuis met een knal rood hoofd en net op tijd terug voor de regenbui. Vind wel het nadeel dat het onwijs snel donker is in de avond aangezien ik over een dijk ren waar ik het dan nog al eng vind.

Dus besloten om het nu in de ochtned rond half 8 te gaan doen, zodat de kids ook gewoon rustig aan kunnen doen en papa kleed ze dan aan enz. :)

Lijkt me best gaaf als het me echt goed lukt (denk dat ik dan nog wel een jaar moet trainen) om inderdaad met zo kleine/korte marathon dan mee te doen :)

Nogmaals bedankt voor alle adviezen.

Deel Deze Pagina