Kiespijn

Discussie in 'De lounge' gestart door boannan, 30 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik heb al een paar weken last van mijn kies. Ben vorige week terug naar de tandarts geweest omdat ik dacht dat ik misschien een vulling verloren had maar foto's gemaakt en niets te vinden. Behalve dan dat de wortelhals een heel klein beetje bloot ligt door een beetje opgetrokken tandvlees.

Een van ander fluor goedje erop gesmeerd en dan zou het beter moeten gaan. Maar vannacht echt slecht geslapen omdat ik echt zo'n last had. Balen want natuurlijk net aan het begin van het weekend.

Wat kan ik nu doen om komende dagen te overbruggen? Want ik ga maandag wel een afspraak maken bij de tandarts. Ben het nu zat.

Wil geen ibuprofen ofzo nemen want ik zit weer op het wachtbankje. Iemand tips?

2. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Pff nou ik durf het niet te zeggen. Ik zit al een week met pijn in mijn kaak als gevolg van een infectie. Ik ben inmiddels een verstandskies armer (operatief verwijderd afgelopen donderdag). Maar het enige wat hielp was ibuprofen, tramadol en paracetamol in combinatie met voorgenoemde pijnstillers. Veel koelen met ijs en je kies ontzien met eten. Zo ben ik de afgelopen week doorgekomen.

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Weet niet of je Dentinox in huis hebt? Dat verdooft wellicht wat. Heb ook weleens gehoord dat kruidnagel(olie) verzacht.
    En je mag wel gewoon paracetamol toch?

4. Metire

Metire Niet meer actief

wanneer heb je pijn? bij warm/koud, bijten/loslaten enz. en wat voor pijn? stekend, kloppend enz.

als je last van die blootliggende tandhals hebt (dus als je koude lucht of koud water naar binnen ademt en dan pijn krijgt, kan je meerdere keren per dag wat sensodyne op de blootliggende tandhals smeren. evt een pijnstiller nemen die wel mag.

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Tandpasta voor gevoelige tanden kan idd wonderen doen, spoelen met zoutwater houd alles goed schoon (vermindert kans op infectie en hoeft geen zorgen te maken over een evt kleintje).
    Als je echt merkt dat je niet kunt slapen hierdoor, zou ik toch een paracetamol pakken. Die zijn niet zo zwaar op je lijf als ibuprofen en niet bloedverdunnend als asperine. Kunt moeilijk zo doorgaan als je er zo'n last van hebt...kan ook niet goed zijn. :( Beterschap iig! Hoop dat het gauw weer opgelost is!

6. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ja heb vannacht ook een paracetamol genomen maar dat hielp voor geen meter.

Ik weet niet wat de pijn triggert. Het ene moment is het draaglijk - beetje licht zeurende pijn en denk ik nou het gaat wel weer en het volgende moment is het heel heftig. Maar of dat nou door warm of koud komt of door het aan te raken, geen idee.

Als de pijn heel heftig is doet die ene hele kant van mijn gezicht pijn, ook mijn wang en kaak.

Voel me echt stom dat ik van die week niet terug naar de tandarts ben gegaan. Dan gooit ze er maar een vulling overheen ofzo.

Maar thanks voor de tips. Heb net sensodyne gehaald, en mondwater en detinox heb ik nog liggen van mijn zoontje dus dat ga ik ook eens proberen.

7. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Auw! Hier vorige week geweest. Van alles heeft ze eraan gedaan, nieuwe vulling enz. Alleen nu nog steeds pijn bij warme dranken en poetsen.
    Zal wel weer een wortelkanaaltje worden :(

Het beste is toch echt een ibuprofen als het niet te houden is.
    Ook ik moest de nacht uitzingen voor ik terecht kon en heb er ook 1 genomen. Slik nooit pijnstillers dus aan 1 had ik ook genoeg tot de volgende dag 4 uur.... Heel veel succes!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eerlijk gezegd denk ik dat alleen een wortelkanaalbehandeling de oplossing is, je pijn klinkt best heftig. Ik heb het ook aan 1 kies (en dezelfde behandeling gehad), maar het wordt al wel minder en het deed sowieso niet zoveel pijn dat ik er niet mee kan leven. Maar goed, ik ben geen tandarts, dus sowieso maandag inderdaad bellen. Ik weet niet of ibuprofen mag tijdens de zwangerschap, maar als ze zeggen van niet zou ik het ook niet nemen. Zou wel beginnen met 2 pcm tegelijkertijd en dan onderhouden met eentje telkens.

Deel Deze Pagina