Hey meiden, Wie heeft er ervaring met Progynova en vanaf welke CD zijn jullie daarmee gestart? Normaliter moest ik vanaf CD5 daarmee starten, maar het hielp niet echt helaas. Nu lees ik dit net in de bijsluiter van de Progynova: Oestrogenen zorgen o.a. voor de groei van het baarmoederslijmvlies en worden voornamelijk in de eerste 14 dagen van de cyclus - tot aan de eisprong - gevormd, terwijl progesteron voornamelijk in de tweede helft van de cyclus gevormd wordt en het baarmoederslijmvlies geschikt maakt voor het opnemen van een bevruchte eicel. Als ik het dus goed lees zou je eigenlijk vanaf CD1 al moeten starten met de Progynova, omdat het eigenlijk vanaf het begin af aan al aangemaakt wordt. En wat zorgt er nog meer voor de groei van het baarmoederslijmvlies? Alleen oestrogenen? Mijn enige probleem is dat me slijmvlies niet meegroeit. Verder groeien me eitjes met de injecties wel. Heb inmiddels wel Menopur gekregen i.p.v. GonalF, want dit schijnt vaak een beter effect te hebben op het baarmoederslijmvlies dan de Gonal F/Puregon. Maar goed, ben dus benieuwd naar vanaf welke CD jullie starten met Progynova. Bij mij blijft hij steeds maar 3 mm. Ga er nu 3 per dag slikken, 2 mg per dragee, dus 6 mg in totaal. Iemand enig idee hoeveel oestrogenen er in 2 mg zitten? En wat de max. dosis Progynova is die ze mogen toedienen? Liefs
Ik moest nu met m'n cryo tp vanaf cd 1 het slikken. Hierdoor geen eigroei, maar wel een slijmlaagje van 10.8 mm: ideaal voor een cryo tp, maar weet niet of je als je een ei moet krijgen wel vanaf cd 1 mag starten. Hoe dan ook: veel succes!!
Ik ben pas met progynova hoeven starten op de dag van de punctie dus kan je helaas ook niet helpen. Dit is de 1ste keer dat ik het gebruik
Hey Babii, Zag net je oproep. Ik beacht me net dat ik je onlangs niet had gemaild hoeveel ik er moest slikken. Ik heb de pilletjes moeten slikken vanaf dag 8/9 (pas beginnen als de eitjes een bepaalde grootte hebben, anders kan het namelijk de follikelgroei tegenhouden). Ik moest er twee per dag slikken. Maar helaas dus geen verbetering in mijn bms, maar wel een zw. Gr Cindy
Hey meis, Bedankt voor je antwoord! Echter groeien bij mij de eitjes wel door hoor . Heb nog nooit een remming gehad in de eigroei. Nou heb ik geen eigroei uit mezelf, maar via injecties spuiten. Heb het altijd vanaf CD5 geslikt en mijn eitjes waren altijd rond CD13 volgroeid. Mijn eigroei remmen gebeurd dus niet (wellicht wel in een eigen cyclus), maar het slijmvlies groeien lukte ook niet. Andere meiden, thanks voor jullie antwoord!
Als je meteen in je cyclus met Progynova begint, groeien er geen follikels en zul je geen eisprong krijgen, dit wordt tegengehouden. Alleen je baarmoederslijmvlies groeit. Deze methode wordt gebruikt bij cryo-terugplaatsingen. Ik moest op cyclusdag 1 beginnen, maar dat was ivm een cryo-terugplaatsing. Het remt wel degelijk de follikelgroei als je er te vroeg mee begint. Je kunt er alleen mee starten als je follikels een bepaalde grootte hebben of als je al wat verder in je cyclus bent. Succes!
Heel apart, want op CD3 begon ik vorige keer trouwens ipv CD 5 en vraag me dan echt af waar die eitjes vandaan kwamen op CD10?? Op CD13 waren ze zelfs volgroeid.... Nou dan mag men mij wel uitleggen waarom dit maandenlang dan wel goed is gegaan? Want heb 4 rondes Progynova gehad en en starte dus op CD3 ipv 5 en alles was keurig volgroeid, behalve het baarmoederslijmvlies dan. Moet wel zeggen dat ik injecties spoot he.... van mezelf heb ik helemaal geen cyclus.
Misschien dat als je het samen gebruikt met hormooninjecties, dat de follikelgroei dan niet tegengehouden wordt. Je lichaam krijgt natuurlijk een extra stimulans. Dat zou een verklaring kunnen zijn. Zonder hormoonmedicatie krijg je in elk geval geen eisprong, dan groeit alleen je baarmoederslijmvlies. Misschien dat je dan toch eens kunt vragen of je niet meteen op cyclusdag 1 met Progynova kunt beginnen ipv cyclusdag 3-5. Wie weet is het net het extra zetje wat je nodig hebt.
Dat is inderdaad een goede, ga het gelijk vragen. Wat jij zegt zei mijn gyn toentertijd ook. Mijn eitjes zijn namelijk altijd doorgegroeid.... Laten we hopen dat de Menopur ook een beter effect heeft op mijn slijmvlies, je hoort vaak dat Menopur aanslaat bij vrouwen met een dun slijmvlies als het bij de Gonal F niet lukte.
Hoi Babii, ik heb fostimon gebruikt en ik heb al eens aangegeven dat ik het ook niet direct mocht gebruiken in het begin van de cyclus, omdat de fert.arts zei dathet de groei van de eitjes tegenhoudt, ook bij injecties voor de eigroei. Ik moest het meestal zo een week van te voren nemen, als het follikel minimaal 10 mm was ongeveer. Good luck!
Ja, maar schat! Ik heb het al maanden gebruikt en mijn eitjes groeiden wel hoor . En aangezien jij me altijd gevolgd heb, weet je dat die eitjes doorgroeiden bij mij Die weigerden echt niet te groeien . Maar jij hebt ook een eigen cyclus volgens mij. En ik heb niks, dus zodra ik hormonen spuit komt er altijd wel iets (behalve met Clomid). En ach, heb al zeker 5 rondes gehad dat ik Gonal F spoot en dat de ik Progynova slikte en me eitjes prachtig groeiden. Het ging me meer over de vraag vanaf CD1, maar zal wel even bij mijn gyn informeren en even kijken of de feriliteitsarts van het UMCU me nog advies wil geven hierover. Maar bij mij is het altijd doorgegroeid .
Ja, aangezien ik het normaliter vanaf CD3 slik (zei eerst 5, maar dat klopte niet). Kan het altijd even vragen. Weet in ieder geval wel dat me eitjes hoe dan ook groeiden met de Progynova en Gonal F...
Oee meid, ik voel gewoon bij jouw berichten de stress die je voelt... Kan me best voorstellen dat het hele gedoe je erg stresserig maken. Ik heb ook een hele poos in een situatie gezeten waarbij het maar niet opschoot en mn lijf steeds tegenwerkte... Erg stressvol!! Ik hoop voor je dat eerder beginnen met slikken genoeg voor je zal zijn, en dat je helemaal niet hoeft te gaan tot aan IVF... Succes meid!!
Het geeft me zeker stress, want als me slijmvlies niet aandikt wordt ik nooit zwanger en kan ik IVF ook vergeten . Zit zelfs al te denken aan een draagmoeder..... Zo erg vertrouwen heb ik erin dat me slijmvlies weer gaat werken... Zijn er helemaal geen andere middelen voor het slijmvlies??? Een operatie bijv.? Andere medicatie? Hoe is het met jou Maartje???
Ja, maar dat blijf ik zeggen . Volgens mij bestaat er niet meer als Progynova ervoor.... En dan??? Hoe zit het als je een draagmoeder hebt? Mijn eitje en zijn zaadje, ons kindje. Kan de draagmoeder daarna nog zeggen: ik hou het? Want het is ons kindje toch?
Draagmoeder kan dat idd zeggen... Juridisch moeder is zij die het kind ter wereld brengt. Je kunt natuurlijk wel contracten opstellen, maar uiteindelijk zal die vrouw die de draagmoeder is het kind moeten afstaan en zullen jullie het kind officieel moeten adopteren... Je hebt een PB van mij met gegevens van mijn DD arts. Vraag hem anders eens voor advies. Hij is namelijk een soort van alles-wetend-persoon-op-vruchtbaarheidsgebied!! Succes meid!!
OOOOO dan wil ik geen draagmoeder.... BEn als de dood dat..... Jeetje. moet ik me eigen kindje dan adopteren .... Ik heb hem gemaild . Thanks!!
Bij een draagmoeder komt wel een hele hoop kijken. Psychisch gezien, dat geldt voor beide partijen, maar ook juridisch. Zoiets moet heel erg goed geregeld worden en je moet er ook beide achter staan. Zoiets doe je niet zomaar. Commercieel draagmoederschap bestaat niet in Nederland, dat is bij wet verboden. Dus dan zou je zelf iemand moeten zoeken die draagmoeder voor je wil zijn. Een draagmoeder moet inderdaad het kindje afstaan en dan moeten jullie het adopteren. Het is niet zo dat het automatisch jullie kindje is, omdat het uit jullie zaad-en eicel is ontstaan. Maar goed, hopelijk hoeft het zover niet te komen. Daar moet je je nu nog niet al teveel zorgen over maken, al snap ik je gevoel wel heel erg. Ik zou eerst eens uitzoeken hoe het met Progynova zit, wat de maximale dosis is (want op zich krijg je niet erg veel voorgeschreven nu), of je er eerder mee kunt beginnen, enz. Maak anders gewoon een afspraak bij de gyn, zodat je dat kunt bespreken. Anders zit je tot de IVF-behandeling in de stress en dat is ook niet leuk. Knuf voor jou!