Spijt van boos worden om poepen in de broek

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Minny, Aug 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Onze dochter is bijna zindelijk, maar heeft af en toe nog ongelukjes. Nu had ze vanavond voor de tweede keer in haar broek gepoept en ben ik best boos geworden. Heb allemaal nare dingen gezegd, waar ik echt spijt van heb. Niet gescholden ofzo, maar gezegd dat ze een baby is en dan maar weer een luier om moet... Ze vroeg op een gegeven moment of ik haar nog wel lief vind!

Oh ik voel me zo'n domme koe, waarom heb ik niet gewoon normaal gereageerd?

Gelukkig is het wel weer bij gelegd en heb ik haar heel duidelijk kunnen maken dat ik ontzettend veel van haar hou, maar ik voel me nu zo slecht. Ben bang dat ik haar onzeker maak door zo stom te doen.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij zijn nu sinds vorige week pas bezig met zindelijk proberen te maken, en het gaat redelijk goed,

alleen vind hij poepen op het potje/wc nog helemaal niets,

boos worden heeft geen zin, kun je je kindje alleen maar onzeker mee maken,

ik zeg juist : joh schat geeft niet, mama word daar niet boos van, maar leuk vind mama het ook niet, je hebt geen luier om, dus mama wil graag dat je op het potje gaat poepen,

gelukkig heb je het bijgelegd met je meisje,

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ach meid dat was 1x en dat je jezelf er rot om voelt maakt meteen duidelijk dat dit de uitzondering is die de regel bevestigt dat je t doorgaans niet doet, toch!?

Heb je gewoon even bewezen dat je naast mama ook gewoon mens bent.
    En die kleine meid is misschien even geschrokken maar dat veert wel weer terug hoor!
    Zeker als jullie het weer bijgelegd hebben.

Vind het wel altjd erg belangrijk dat je dan ook je verontschuldigingen aan bied.
    Je mag menselijk zijn tegen je kinderen en fouten maken en soms iets eruit flappen en dan spijt krijgen. Maar dan moeten ze dus ook mogen zien dat je spijt hebt en dat je sorry zegt. Dat verwacht je immers ook van hun als zij iets verkeerd doen.

4. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Helemaal mee eens en vooral met het laatste.

Laat het gaan en vol frisse moed verder. Je bent een goede moeder en natuurlijk hou je veel van je dochter. Heel knap van haar dat ze al bijna zindelijk is. (Wij zijn het traject net begonnen, iig het stimuleren en aftasten of ze er al aan toe is. Het is geen moeten van onze kant)

5. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Nou ik heb het weleens eerder gedaan, maar ga nu echt aan mezelf werken, want dit is zo zielig voor haar! Arm meisje is al zo flink met alles en dan doet mama zo stom! Had zo'n moeite om haar op de creche achter te laten vanmorgen.
    Maar goed! Ga nu niet blijven treuren, ga gewoon keihard mijn best doen om het goed aan te pakken voortaan!!

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ook al kan ze er niks aan doen jij bent in elk geval mens.

Daar bij ben ik van mening als je kind nooit leert dat je wel eens boos op hem/haar kan worden ze nooit die emotie van jou leert kortom het heeft ook wel iets voor haar om te leren van o mama kan ook boos worden als het eens mis gaat. Menselijk.

Daar bij vind ik ook als ze al bijna zindelijk is en ze heeft dus twee ongelukjes op een dag dat je dat best mag zeggen ze worden niet meteen onzeker en ze zal de volgende keer denken o ja poepen wc:) Denk dat ze zelf te druk is geweest om het te herkennen. Maar ja. Komt goed.

Schuld gevoel kan een goede raadgever zijn en dit is er een van. De les voor de volgende keer.;)

7. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach Minny jij bent ook maar een mens en niet alleen mama die alles pedagogisch verantwoord benaderd ;) Dit gebeurt elke mama denk ik weleens en dat je je er rot om voelt zegt ook al heel wat.
    Je kindje zal zich misschien ook rot voelen op dat moment maar als je inderdaad je excuses maakt aan haar leert zij jou ook op een andere manier kennen en dat werpt alleen maar vruchten af denk ik.
    Ik reageer soms ook weleens tegen mijn zoontje dat ik denk van jemig dat had je beter anders kunnen doen en dan zeg ik ook sorry tegen hem en dat begrijpt hij heel goed.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties.
    We hebben het heel goed bijgelegd en echt ff quality time gehad.
    Ze was zo moe van de creche dat ze thuis weer in haar broek plaste. Ik natuurlijk heel verantwoord reageren :D.

9. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,716
    2,519
    113
    Ja 't is wel jammer dat je dat gezegd hebt, maar we hebben waarschijnlijk allemaal wel eens een moment dat we ons geduld even verliezen.
    Gebeurt het de volgende keer weer of plast ze in haar broek zeg dan dat het niet geeft dat ze een ongelukje gehad heeft. Volgende keer beter.

Share This Page