Dag allemaal, Even mijn frustratie uiten. Ik heb een zoontje van ongeveer 13 maanden en hij slaapt nog steeds niet door. Af en toe zijn er enkele dagen dat hij doorslaapt maar over het algemeen is hij nog 1 x per nacht wakker. (soms ook wel eens meer) Op deze momenten geven we hem dan een flesje omdat hij anders blijft huilen/krijsen tot hij een flesje krijgt. Nu krijg ik vaak te horen van collega's - familie - vrienden dat ik hem gewoon moet laten huilen dan is het na een paar dagen wel over. Nu vind ik dit zelf helemaal niet oké. Het is inderdaad vervelend dat we nog steeds s'nachts uit ons bed moeten maar hem laten huilen/honger lijden kan ik toch niet. Hij is trouwens ook helemaal niet te dik dus volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad. Of ben ik hier fout in? Ik ga er van uit dat hij wel zal starten met doorslapen als hij hier klaar voor is. Maar ik erger me gewoon aan al die opmerkingen. Soms denk ik 'ik zal wel niets meer zeggen' want krijg er steeds opmerkingen over. Zo vervelend. Zijn er nog moeders die hiermee te maken krijgen? Heb even steun nodig.
Jaa heel herkenbaar en ik denk eigenlijk net als jou maar toch ga ik weer twijfelen door alle opmerkingen. Toevallig vandaag net een topic geopend. Ik krijg ook vaak te horen dat we moeten doorpakken etc. Heb zelfs gedacht misschien handiger om te zeggen dat hij slaapt als een roosje 😊. Maar dat past ook weer niet bij mij. Geen tips dus😔
Daar heb ik ook al aan gedacht om dit te zeggen. Maar ik denk dat je aan mij ook wel kan zien dat ik vaak niet genoeg slaap. En zou me er ook niet goed bij voelen. Ik ga inderdaad vaak ook twijfelen aan mezelf. Maar dan denk ik: Hij is verder gezond, geen problemen dus uiteindelijk zal dit ook wel in orde komen dan?
Mijn zoontje is zeventien maanden en wordt minimaal 2 en maximaal ontelbaar keer wakker per nacht. Ik word er gestoord van maar heb ook niet het gevoel doorslapen af te kunnenof willen dwingen. Hij is nog aan de borst en freakt al bij het idee dat mama niet in de buurt is snachts.. Misschien een troost ? Mijn andere kinderen sliepen trouwens prima..
Hier gaat het ook ongeveer net als bij jou. Van écht doorslapen geen sprake. En ik ben dus zo iemand die de schijn (bij kennissen, collega's) lekker ophoudt. Ben die vragen en adviezen gewoon beu!
Had ook al eerder gereageerd in het topic van loveofmine, maar mijn dochter is ook geen doorslaper, nooit geweest. Gelukkig blijft het meestal beperkt tot 1 a 2 keer in de nacht jammeren om de speen. Binnen 30 seconden slapen we allemaal weer. De laatste tijd wordt ze echter wat vaker wakker voor een fles en die krijgt ze ook gewoon van mij. Ze is een paar weken geleden begonnen met lopen en verbruikt nu dus gewoon veel energie, terwijl ze overdag niet altijd even goed eet. Natuurlijk probeer ik er overdag op te letten dat ze genoeg eet, maar als ze in de nacht nog wakker wordt voor een fles dan krijgt ze die gewoon van mij, ze heeft het nu even nodig. Krijg eigenlijk nooit opmerkingen van andere mensen over het wel of niet doorslapen. Heb genoeg verhalen gelezen (ook op dit forum) van andere kinderen van de leeftijd van mijn dochter die ook nog niet doorslapen. In mijn ogen hoort dat er nu eenmaal (helaas) gewoon bij en zal het vanzelf wel beter worden. Gewoon niets aantrekken van opmerkingen van andere moeders, elk kind is immers anders.
Volgens mij is het doodnormaal dat hij nog niet doorslaapt. Tuurlijk zijn er kindjes die dat "al" wel doen op deze leeftijd, maar er zijn er ook genoeg die s nachts nog af en toe wakker worden. Er gebeurt ook zoveel in zn mondje, hoofdje en lijfje . Ik zou hem ook gewoon troosten als hij gaat huilen hoor. Volgens mij is daar niets mis mee. Ik zou alleen wel nadenken over alternatieven voor die fles. Op zich is het nu voor zn tandjes al niet zo goed, maar naarmate hij er meer krijgt wordt het natuurlijk ook steeds slechter. Eet hij overdag te weinig? If so, dan is het misschien een idee om ergens overdag iets te veranderen om wat meer eten in hem te krijgen? Werkt het misschien om hem een speen ipv een fles te geven?
Hier ook. Vrijdag jarig, is ze dus 12 maand en drinkt 1of 2 flessen, soms 23 en 6 uur, maar vaker pas om 3 uur s nachts. Wordt daar ook alleen wakker voor, echt honger. Als ik haar meeneem naar beneden, eet ze ook zo een boterham op, dus is geen zuigbehoefte/gewenning, wat ik vaak naar me toe geslingerd krijg. Ik geef m dus gewoon. Nu tandjes bijna door zijn, ga ik daarna wel poetsen. Vervelend, maar wil geen rotte tandjes. En mn omgeving vertel ik niets meer. Zeg dat ze s nachts goed slaapt. Dat doet ze ook, met een onderbreking. Stikt in onze familie/kennissen kring van de perfecte kinderen die met 6 weken doorslapen.
Dank je wel voor de vele reacties. Blij te horen dat ik niet alleen ben. Een speen ipv een flesje lukt niet. Mijn zoontje heeft zijn speen nooit echt gebruikt. In de dag eet hij zeker genoeg. Groentjes en fruit en in de ochtend ook brood. Is een goede eter maar s'nachts wil hij dus helaas ook nog eten. Deze nacht heeft hij eens tot 6u doorgeslapen maar ik had bij zijn laatste fles wel iets meer vlokken gedaan dan anders. Maar echt fijn om al jullie reacties te lezen!
Uk is 17 maanden en slaapt ook nog steeds niet door.er is wel een verschil tussen binnen 15 min in bed liggen en 2.5 uur bezig zijn. Vannacht heb ik 5.5 uur geslapen verdeeld over 3 keer (gaaaaap). Mensen weten het altijd beter en soms is het ook echt goed bedoeld maar komt zo niet over. Onze uk sliep tot en met 13 maanden overdag op mij ( door verborgen reflux) heb daar ook heel veel commetaar op gehad. Kwam van zelf goed zo op de een of andere dag wou hij in bed. Hopelijk gaat het door slapen wat sneller.
Hier exact hetzelfde. Zl is 13 maanden en slaapt zelden door. Soms is hij 1 keer 10 min wakker soms ook 2,5 uur. Vaak krijgt hij ook een flesje 's nachts. Ik geef hem dan 100ml met 1 schepje poeder. Daar heeft hij genoeg aan.
Wat lastig zeg! En natuurlijk heeft iedereen goedbedoelde adviezen. Wanneer ik je verhaal lees vraag ik me af of hij toch voldoende eet overdag? Je schrijft groentjes en fruit en in de ochtend brood. Krijgt hij smiddags geen brood? En geen aardappelen/vlees? En een toetje of evt papfles voor het slapengaan? Je zal vast alles al geprobeerd hebben.. succes en hopelijk slaapt hij snel door!