Weer maar een topic geopend met een andere vraag!! Mijn zoontje had/heeft hele erge berg op zijn hoofd wij noemde hem ook onze schildpadje en deden er niks aan. (bewust niet) Nu zei de KA dat we wel met olie moesten behandelen dus zo gezegd en gedaan neutral olie gekocht. Vannacht schrok ik van de zweet op zijn hoofdje en een kleverige gele substantie ik heb gelijk met water en shampoo de boel eruit gespoeld vanmorgen was het ene rode bedoening en uitslag op zijn hoofd.. Ook had hij lichte verhoging en groene ontlasting... Omdat ik het niet vertrouwde ben ik naar de hap gegaan voor advies (al de zoveelste keer) daar gaven ze aan allergische reactie op de olie en gelijk stoppen. Ze konden ook niks geven. Maar het mannetje heeft zo last ervan hij is net drie maanden heel onrustig en ook veel krabben nu op zijn hoofdje... Wat kan ik buiten met water verkoelen voor hem doen?
ik denk dat je even moet afwachten tot het over is en hij zich beter voelt. , En ik heb berg gewoon behandeld met normale plantaardige olie, en als het wat verweekt is met een kammetje eraf kammen. Maar zou het nu maar even met rust laten.
Met water verkoelen is inderdaad een van de enige dingen die je kan doen. Dit is wel erg lekker hoor(heb zelf veel eczeem en als ik veel jeuk heb spoel ik ook altijd, zalig..). Wel goed nadeppen want anders is het weer een ideale broeiplek voor bacteriën e.d. Even buiten is ook lekker,vooral als er een beetje wind staat.. Verder niks aan doen, de huid vooral laten rusten en niet aanzitten. En je mannetje lekker veel bij je houden en knuffelen natuurlijk, zielig is dat toch voor die kleintjes.. Heel veel succes en ik hoop voor je mannetje dat hij snel minder jeuk heeft!
Dennis had 't ook een beetje (bijna niet zichtbaar) maar op advies van een vriendin die haar zoontje 't ook erg had en waarbij ze het ook had gedaan, moest ik z'n haartjes eens wassen met een heel klein beetje 'grote-mensen shampoo'. Daarna wel heel goed uitspoelen natuurlijk. Ik heb 't een keertje gedaan en 't was gelijk de helft minder erg!! Het proberen waard als 't je wat lijkt.
mijn zoontje had ook last van berg ik heb toen Zarqa gekocht en dit werkte echt perfect. ze hebben een haarlotion speciaal voor berg en het ruikt ook nog erg lekker.de shampoo heb ik toen ook gekocht en het is niet meer terug gekomen. op www.zarqa.nl kan je zien waar er een verkooppunt bij jou in de buurt is. ik hoop dat dit ook voor jullie de oplossing is succes ermee.
Ik wilde inderaad ook de tip van Zarqa geven, maar zie dat het hierboven al genoemd is. Die haarlotion werkt echt ontzettend goed! Bij mijn zoontje heb ik elke keer na het badje vrij veel haarlotion gebruikt en een beetje ingemasseerd in zijn haartjes. Dan lijkt het even alsof het niks doet, maar naarmate het goed intrekt en opdroogt, gaat het steeds meer weg. Hier heeft hij nu helemaal geen berg meer.
Wat bij mijn dochter hielp was gewoon water in bad (geen zeep e.d.) en de berg heb ik met een kaart (van kaartspel, geplastificeerde kaart) eraf gehaald. Dit werkte zo goed en ze had nergens last van! Ik zou ook een tijdje geen shampoo gebruiken. Alleen even spoelen met water.
Vaak weken in het badje en dan daarna met een kaartje het eraf 'steken'. En als het geen dikke korstige laag meer is, dan elke ochtend met het babyborsteltje de hoofdhuid borstelen. Succes!
Bedankt voor de reacties nu kan ik helaas even niks doen omdat hij een en al uitslag/exceem op zijn hoofdje heeft. Moet het gewoon even met rust laten en eventueel verkoelen met water.