Onzeker, er is iets maar wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roomsoesje27, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik had al eerder een topic geopend omdat onze dochter nu 8 weken weinig slaapt overdag.

De laatste weken heb ik het idee dat alles erger en moeilijker wordt.

Ons gemiddelde schema:
    6.15 wakker, verschonen, drinken, slapen weer in wieg leggen ongeveer 6.45 weer in slaap.

9.30 wakker, verschonen, drinken, beetje lachen, kriebelen en dan op ons bed in slaap vallen rond 10.15

12.40 wakker, verschonen, drinken, in het wipstoeltje beetje spelen, kletsen. Dan wil ze echt niet slapen en ga ik meestal even wandelen in de hoop dat ze in de wagen in slaap valt al doet ze dat 9 van de 10 keer niet.
    Dan begint het huilen als ik met haar blijf lopen en wiegen gaat het redelijk en uiteindelijk wordt ze moe en valt ze in slaap. Soms laat ik haar tussendoor nog een beetje drinken.
    15.30 - 16.00 slapen
    16.00 wakker, verschonen, drinken, spelen, huilen waarbij het eigenlijk nergens beter van wordt.
    Rond 17.00 begin ik met koken en zet ik haar in de tripp trapp en dat vind ze eigenlijk vrij oké.
    Met mazzel kunnen we snel eten zonder dat ze huilt waarna mijn man en ik af wisselen in met haar lopen en wiegen met tussendoor wat rustige momenten.
    Tot 22.00 slaapt ze dan soms een half uurtje bij mij of mijn man op de borst verder moeten we haar dan weer wiegen en met haar lopen om haar rustig te houden, stilstaan of zitten is gegarandeerd huilen.
    Op rustige momenten krijg ik haar meestal wel aan de borst en kan ze wat drinken.
    Na 22.00 maakt niets meer uit en blijft ze hysterisch huilen tot ze uiteindelijk na 45 minuten lopen en wiegen in slaap valt in onze armen.
    Eenmaal op bed gelegd heeft sabbelt ze meestal nog 5 tot 10 minuten op mijn pink waarna ze doorslaapt tot de volgende ochtend.

Ze krijgt borstvoeding op verzoek, gemiddeld 8 voedingen van ongeveer 17 minuten.
    Ik eet al sinds ze 2 weken is koemelkarm, geen zuivelproducten, brood en beleg zonder melkeiwit, enige waarmee ik nog wat koemelkeiwit binnenkrijg is met af en toe een koekje.
    Ze slaapt gemiddeld nu zo'n 13 a 14 uur per dag.
    Wiegje staat al schuin aan het hoofdeinde.
    Ze spuugt vrij regelmatig, vaak ook wat dikkere voeding, verder kwijlt ze veel en niest ze vrij vaak.
    Spruw is uitgesloten, heeft wel wat last van krampjes maar niet op de momenten waarbij ze ontroostbaar is.

Ik ben inmiddels de weg helemaal kwijt zo makkelijk als ze is tussen 23.00 en 12.40 zo lastig is ze van 12.40 tot 23.00.
    Mijn moederinstinct zegt dat er iets is, ergens vermoed ik reflux maar ze heeft 's nachts nergens last van en het grootste gedeelte van de dag herken ik niet de typische reflux klachten als het slikken bijv.

CB zegt dat ik kan proberen jpbm te gebruiken maar dat is echt niet te doen met bv daarbij krijgt ze daar weer ergere krampjes van.
    Wat zou mijn volgende stap moeten zijn de HA of de KA, behalve dat ze veel huilt kan ik niet echt een probleem omschrijven en ben bang weggestuurd te worden met een baby's huilen nou eenmaal.

Ik voel me nu echt zo'n waardeloze moeder omdat ik gewoon niet kan ontdekken wat er aan de hand is.

2. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel. Nog Zoekend naar een ritme.
    Het huilen eind van de dag, verwerken van pikkels.
    Heb je al eens een draagdoek geprobeerd?
    Dat hielp ons door de avond uurtjes heen.
    Wel lekker dat doorslapen! Dat doet onze dame pas sinds een paar dagen!

3. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Bij een kinderfysio geweest? Ik herken helaas heel erg je schema... hier was het KISS en lichte reflux. Bij gecertificeerde manueel therapeut geweest en jbpm gegeven (maar toen kreeg ze al deels fles). Zou in elk geval je ha/ka blijven vragen tot je zelf gerust bent.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je geeft aan dat er ongeveer 8 voedingsmomenten zijn, maar dit kan ik uit je verhaal niet helemaal terug vinden. Vooral wanneer deze momenten zijn.

Heel veel kindjes drinken overdag meer dan snachts, hierdoor hebben ze overdag meer last van de reflux dan snachts.
    Hier 2 kindjes met reflux en beide goede slapers snachts.

Ken je de leefregels van reflux? Anders even op google-en en dat gaan aanpassen in jullie leefwijze.
    Als dat niet voldoende helpt kun je naar een ha of ka voor evt medicatie.

Als jij denkt dat er iets is zal het waarschijnlijk ook zo zijn.

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hoi, lastig he dat ze nog niet praten. Ik denk niet dat het per se reflux is als ze alleen smiddags en in de avond huilt. Misschien wat eerder op bed in de middag, of een ontspannend badje. Zoals je het beschrijft klinkt ze eerlijk gezegd als een normale baby. Fijn dat ze al doorslaapt :) Vaak huilen ze minder na een maand of drie. Dat was hier ook zo. Hier helpt de schommelstoel goed tijdens het avondeten :) tja.. als je echt denkt dat er medisch wat is moet je naar de huisarts gaan. Sterkte!

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zoals ik het lees wordt de onrust erger naarmate de dag vordert. Dat is typisch voor een onrustige, oververmoeide baby.

Wat het beste helpt is strakke rust en regelmaat en het huilen troosten zoveel je kan. Max 1-1,5 uur op en dan weer naar bed. Hier zat ik lange tijden naast haar bedje haar te troosten met een tutje. Ik probeer mijn kinderen zoveel mogelijk in eigen bed te laten slapen en troosten, zodat ze dat gaan herkennen als slaap- en rustpunt.

Hier leek de rust en regelmaat ook weinig uit te halen, kleine vooruitgangetjes. Ik bakerde ook in, maar dat was geen wondermiddel. Met 3 maanden kwam hier echt een omslagpunt en bleek onze meid helemaal geen lastige baby, maar een vrolijk kind.

Bij de meeste van deze baby's is niets aan de hand. Baby's hebben hun piek qua huilen met 6 weken en daarna wordt het de eerste weken maar langzaam minder. Reflux is iets dat de meeste baby's in heel lichte mate hebben. Wat spugen hoort er bij, darmkrampjes ook, een ritme vinden ook.

7. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Bedankt voor jullie adviezen en verhalen, ook bij babymassage zeggen ze dat het echt beter wordt vanaf 3 maanden, dat probeer ik dus maar voor ogen te houden.

De draagdoek gebruik ik al vrij regelmatig, daarin slaapt ze al voor ik de straat uit ben maar zodra ik stil sta is het brullen en ik heb helemaal met dit weer niet de puf om uren te lopen.

Ze lijkt inderdaad overprikkeld maar aan de andere kant heeft ze het ook als ik de hele dag gewoon thuis ben geweest.
    Tegen de tijd dat ze moet slapen is ze dan inderdaad oververmoeid en dan is er echt geen land meer met haar te bezeilen.

Vandaag ging redelijk, heb me er bij neergelegd dat ze huilt en krijst en ze heeft weliswaar bijna 3 uur geslapen, wel op bed op mijn borst maar vooruit. Daarna gevoed en ook zo weer weg kunnen leggen en toen heeft ze nog anderhalf uur geslapen.

Ergens denk ik niet dat het medisch is omdat ze 'nacht prima slaapt, voor mijn gevoel zou ze 's nachts dan ook moeilijk in slaap moeten komen.
    Het enige wat me echt opvalt op het moment is overstrekken, maar dat doen overprikkelde baby's ook wel.

Gelukkig heb ik een behulpzame man die haar 's avonds en in het weekend zo veel mogelijk uit handen neemt zodat ik bij kan tanken voor de momenten dat hij aan het werk is.
    Verder ga ik het nu gewoon per dag bekijken en proberen me zo veel mogelijk aan te passen aan haar.

8. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Even een update, wij zijn inmiddels 2 weken verder en het gevoel bleef knagen.
    Na een hopeloos bezoek aan het consultatiebureau waar we echt beroerd advies kregen heb ik contact opgenomen met een osteopaat.
    Daar konden we een paar dagen later terecht en zij constateerde erg veel spanning in haar lijfje.
    Ze heeft geprobeerd de meeste blokkades te verbeteren en ik moet zeggen dat ik nu 2 dagen later al een groot verschil merk.

Gisteren hadden we een bruiloft, dus veel chaos minder regelmaat maar ze deed het beter als gebruikelijk.
    Alleen vandaag was echt uitzonderlijk.
    Vanmorgen is ze rond half 10 wakker geworden, ik heb haar gevoed ze is even wakker geweest en ze viel op schoot met de pink in slaap waarop ik haar weg kon leggen en ze een uur geslapen heeft.
    Hierna hebben we even gezellig gedaan en is ze al drinkend aan de borst weer in slaap gevallen.
    Hierna heeft ze 2 uur geslapen, vanavond was ze vrij veel wakker tussendoor 2 keer een half uurtje geslapen.
    Maar voor het eerst geen gekrijs, hooguit 4 minuutjes gehuild door de krampjes en elke keer zo in slaap gevallen.
    Het lijkt echt een heel ander kind.

Normaal moesten we 's avonds een half uur met haar lopen, wiegen voordat ze rustig genoeg was om op bed te leggen en dan heeft ze nog zo'n 15 minuten de pink nodig om echt in slaap te vallen.
    Vandaag heeft ze de borst gehad, heeft ze nog even bij me gelegen, toen ik zag dat ze begon te gapen naar boven gegaan op bed gelegd en na nog geen 7 minuten met de pink sliep ze al.
    Ze is nog steeds wel vrij gespannen dus we zijn er nog niet maar ik hoop dat het vanaf hier alleen maar beter zal worden.

Deel Deze Pagina