Hoi Allemaal Ik kan maar niet kiezen over de schrijfwijze. Het gaat worden: Sophie of Sofie Wat vinden jullie?
hmmm kan ik me voorstellen. Dat vind ik dan ook meteen het nadeel van deze (verder leuke) naam. Maar... mijn overwegingen zouden zijn: - ik zou kiezen voor het meest gebruikelijke, zodat je dochter straks het minst vaak haar naam fout gespeld krijgt (pleit denk ik voor Sophie) - ik houd van simpel, dat je kind het meteen automatisch goed schrijft als ze leert schrijven als het ware (zou voor Sofie pleiten) - het moet er mooi uitzien als je het schrijft (vind ik weer voor Sophie pleiten, Sofie komt wat vreemd en harder over op de één of andere manier) Uiteindelijk zou ik voor een andere naam kiezen, omdat aan beide een nadeel zit. Maar als Sophie/Sofie helemaal je ding is, zou ik toch voor het meest 'normale' gaan en dat is voor mij Sophie. Succes met kiezen!
Wij hebben voor Sofie gekozen. Lekker de simpelste manier. Zoals je het zegt, schrijf je het ook Wij zeggen al vlug Sop hie als we Sofie met ph zien staan
sophie en spellen moet ze het toch, omdat de 2 varianten allebei erg bekend zijn, dus dat zou voor mij geen reden zijn de 1 of de ander te kiezen. Maar ik vind sophie net wat leuker, chiquer misschien net wat tennes zegt eigenlijk.