KIEZEN...plek van bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 27 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ah ja joh je kan altijd nog beslissen.
    Bij zoveel centimeter zal de vk toch blijven en je de vraag toch stellen dus dan heb je alsnog een keus.
    Ik wil het graag thuis doen maar als ik naar het ziekenhuis moet dan is dat maar zo hoor.

2. marijke25

marijke25 Actief lid

27 mrt 2007
    266
    0
    0
    administratief medewerkster
    wezep
    om een reden ben ik alsnog blij dat het ziekenhuis was hoor.
    bij mij bleef de placenta achter. die wilde er niet uit.
    nadat de verloskundigen in het ziekenhuis zo hard trokken dat ze de navelstreng kapot trokken ben ik afgevoerd naar de ok en hebben ze hem daar moeten verwijderen.
    gelukkig ben ik dus al eerder naar het ziekenhuis vervoerd en was alles bij de hand. ook was mijn dochter veel te licht en was het niet helemaal in orde met haar. dus dan hadden we met toeters en bellen met ambulance hier weggegaan. dus gelukkig waren we al op de plek.
    en ach ik voelde me daar net zoals ik me thuis zou voelen hoor denk ik. thuis en in het ziekenhuis zitten er vreemden naar je doos te kijken...

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Bij ons dus precies hetzelfde probleem!!! IK had zoooo graag thuis willen bevallen vanwege de rust en gelijk thuis kunnen zijn en je douche in en uit lopen hoe enw anneer je dit wilt. Je bent dan meer op je gemak, home sweet home! Maar 3 hoog zonder lift mag dus niet :( Mijn schoonmoeder heeft wel heel lief aangeboden vanaf het begin dat ik best bij hun thuis in bad mag bevallen en die wonen gewoon in een 1gezins woning, maar dan voel ik mij denk ik niet op mijn gemak tenzij ze allemaal de deur uitgaan en mijn vriend en ik alleen daar blijven hihi :) Dus ziekenhuisbevalling enige optie als ik aanbod nie aanneem van schoonmams :(:(

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja het is wel een geruststelling dat je op het moment zelf nog kunt kiezen.

Je moet toch die eerste 6 cm. zelf thuis doen..

Nou, mijn gevoel gaat nog steeds uit naar een thuisbevalling.

Ik ga het 20 juli uitgebreid hebben over de bevalling, samen met de VK en mijn partner.
    Daar is echt tijd voor gepland door de VK. Dus dan zal ik ook kenbaar maken dat ik thuis wil bevallen en mocht ik op het moment zelf van gedachten veranderen, dan naar het ziekenhuis.

Maar thuis spreekt me ontzettend aan.
    Zoals eerder hierboven geschreven werd: in het Ziekenhuis moet je al snel weer vertrekken, met de baby naar buiten, jij helemaal kapot in de auto..
    Pfff dat idee staat mij echt tegen!

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Bij hoeveel hoog zonder lift mag je wel thuisbevallen? Of moet er persé een lift zijn?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.072
    3.863
    113
    Vorige keer wou ik graag poliklinisch, aangezien het dichtstbijzijnde ziekenhuis 25 minuten rijden was zonder files (met files gerust driekwartier). Het werd op medische indicatie.
    Ik vond het helemaal niet zo fijn in het ziekenhuis en daarom beval in nu liever thuis. Ondertussen verhuisd en ben binnen 10 minuten in het ziekenhuis. Lijkt me een stuk relaxter. Ach, en gaat het te lang duren of wil ik echt iets tegen de pijn, dan beslis ik op dat moment wel of ik alsnog naar het ziekenhuis ga. Ik hou het dus nog even open, met een lichte voorkeur voor een thuisbevalling.

Deel Deze Pagina