Hier ook ruimtegebrek, maar onze dochter heeft eerst een spin-beugel gehad. Hiermee rek je de kaak als het ware wat op. Nu past het wel
Ja dan zou ie 6-8 jaar een buitenboordbeugel moeten hebben gedragen? Lijkt me niet heel realistisch om eerlijk te zijn. Nou ja, hier is de keuze al gemaakt verder, maar denk niet dat dat echt een reële optie zou zijn.
Bij onze dochter zag het er precies zo uit, wij hebben laten trekken, dat deed ook wel iets voor haar zelfvertrouwen want binnen 4 mnd stond het van voren recht!
Klopt, hier ook en dat is heel wat waard. Mijn zoon durfde niet meer te lachen met zijn mond open en zijn voortanden staken bijna uit. En dan ziet het er echt heel snel mooi uit!
Wat bedoel je met spin beugel? Een plaatjesbeugel (met slotjes)? Hoezo zie je dat niet zitten vraag ik mij af? Oh laat maar, spin beugel gegoogled en kende ik niet. Maar dan nog, hoezo zie je het niet zitten? Bij mij zijn vroeger trouwens ook 2 kiezen getrokken ivm de ruimte en het is echt mooi geworden (verstandskiezen moesten er wel allemaal uit later). Mijn dochter heeft nu 2 beugels, een activator (blok waardoor je kiezen op elkaar moet houden) en een buitenboord beugel (niet alleen horizontaal maar ook over het hoofd). Ik stimuleer haar juist hem zoveel mogelijk te dragen en doet ze uit haar zelf ook hoor. Juist omdat ze daarna de plaatjesbeugel krijgt en dat zoveel minder gedoe is...
Ik heb reviews gelezen en dat is geen fijne beugel. Maar blijkbaar ook helemaal niet nodig want ortho begon er niet over
Alles subjectief natuurlijk, maar mijn dochter vond hem geen enkel probleem, wat met haar autisme echt wel wat zegt. Maar het kan natuurlijk best dat jouw dochter hier niet voor ik aanmerking komt
Ik heb vroeger een spinbeugel gehad. Ja het aandraaien was niet altijd even fijn, maar verder geen problemen mee gehad.
Maar het lijkt mij dat wanneer een spinbeugel een optie zou zijn, dat de ortho die optie wel had genoemd. Geen tandarts/ortho die voor zijn lol gezonde tanden wegneemt denk ik zo.
klopt, dan had hij dat wel benoemd verwacht ik. We zijn inmiddels wel een beetje aan het idee gewend en gaan nog even overleggen met de ortho of er echt geen andere optie is. Anders zit er niks anders op.. we willen niet dat hij zijn andere kiezen kapot maakt en hij wil zelf graag zijn hoektanden op de goede plek