helemaal Arthur: tijdloos, internationaal, stoer Floris doet me te veel aan bloemen denken en is helemaal niet mijn smaak.
Toen ik de titel van dit topic las, dacht ik "Huh? Kiezen tussen jongens en meisjes naam? Hoezo dan?" En toen wist ik het weer - in Nederland is Floris een jongensnaam Ik ben geen Nederlander en ik kan me heel goed voorstelen, dat in het buitenland Floris als jongesnaam kan een beetje verwarrend zijn Dus ja, ik ga voor Arthur, al is het ook niet mijn smaak
Arthur, prachtig, sterke naam, tijdloos en voor alle keeftijden. Floris vind ik ballerig, té kak en stijf.
Floris vind ik een erge kaknaam, sorry. En in het buitenland wordt het vaak geassocieerd met een meisjesnaam waarschijnlijk. Beetje a la Doris zeg maar. Arthur een normale, tijdloze internationale naam. Wij hadden eens een buurman die uit het Midden-Oosten kwam en Arthur heette, dus ik neem aan dat ze nergens raar opkijken van de naam Arthur.
Haha herinneringen komen weer naar boven... Ontopic: ik ga voor Floris. Al zijn beide namen niet echt mijn smaak
Floris vind ik veruit het mooist. Vrolijk, fris en gewoon een keurige vlotte naam. Arthur, niks mis mee.. zie wel een klein serieus professor achtig kindje voor me.