Hallo, Ik ben tussen de 6 weken en 3 dagen en 7 weken zwanger. Heb vandaag in het ziekenhuis mijn eerste echo gehad. Ze zagen duidelijk een vruchtzakje en een stipje in het vruchtzakje. Ze gaven aan dat het niet goed is. Volgende week nog 1 echo en dan moet ik ook bepalen of ik meteen gecurreteerd wil worden of wil afwachten op een miskraam. Nu lees ik op internet en op dit forum dat het ook mogelijk is dat ze te vroeg een echo hebben gemaakt. Hierdoor weet ik nu niet meer wat ik moet voelen. Ik heb echo's gehad i.v.m. problemen met mijn eisprong, hierdoor weet ik zeker dat ik tussen bovenstaande weken zwanger ben. Heb ik nog hoop? Of moet ik niet hopen?
Dat hangt echt af wat de echo volgende week zegt.....het kan soms idd zijn dat er met 6 weken soms nog niet veel te zien is en met de 7 weken al wat meer. Ik wil je geen valse hoop geven, en wacht het volgende week nog even af. Heel veel sterkte met het wachten en de spanning Dikke knuffel
Ik heb vandaag ook een echo gehad met 6 weken +6, maar er was enkel een vruchtzak en dooierzakje te zien ... Nog geen vruchtje ( Maak me ook wel wat zorgen nu Iemand toch goede ervaringen hiermee ?
Misschien is het vruchtje later ingenesteld? Ik heb altijd stipt mijn eisprong gehad en voel die ook heel duidelijk. Toen ik mijn eerste echo kreeg was ik overtuigd dat ik 7 weken was maar de gyn kwam uit op 6 weken. Hij had het direct over een miskraam....:x Moesten 2 weken later maar terug komen maar hij had weinig hoop dat het vruchtje gegroeid zou zijn of dat ik nog zwanger zou zijn. 2 weken later komen we terug,op van de zenuwen en kindje was mooi gegroeid,kloppend hartje alleen een weekje korter zwanger dan gedacht. En dat is met de 12 weken echo bevestigd. Ik vind dat sommige artsen zo snel over een miskraam beginnen en de aanstaande ouders zitten dan in angst. En het kan gewoon goed gaan,kijk maar naar mij. Gezond kindje in mijn buik en ipv 31 augustus ben ik 6 september uitgerekend (moet mijn banner nog steeds aanpassen want ben dus 14 weken en een paar dagen zwanger ipv 15 en een paar dagen) Geef niet meteen op,probeer een beetje positief te blijven. Voorzichtig zijn is niet erg maar ga niet meteen van het ergste uit. Het kan 2 kanten op gaan maar dat kan het tot de 12 weken. Was er wel hartactie te zien of dat nog niet? (hoeft ook nog niet hoor in dit stadium,maar zou wel een deze dagen moeten gaan kloppen)
haiko en butterfly:wat een teleurstelling als je dan eindelijk de echo hebt en je krijgt zo een klap! afwachten lijkt me heel moeilijk en ik denk dat de tijd dan kruipt. ik weet niet wat te zeggen om jullie op te beuren maar ik denk dat je vooral moet blijven geloven.zolang er geen zekerheid is dat het niet goed is,is het goed.makkelijker gezegd dan gedaan,ik weet het.... ik leef met je mee x knuffel
Je moet echt wachten en dat is zo moeilijk. De gyn heeft wel eens aan mij verteld dat het mogelijk is dat cellen ook even geen deling hebben en dat ze daarna toch verder kunnen gaan delen. Dan is het kindje dus wel kleiner, omdat je minder lang zwanger bent. Maar ik weet niet hoe vaak dit voorkomt. Sterkte!
Ik ga toch vandaag even bellen, want ik heb zoveel vragen. Ik kan geen seconde aan iets anders denken. We waren al vanaf juni vorig jaar aan het proberen en ben nu dan eindelijk met behulp van medicatie zwanger geraakt. we willen het zo graag he. Bij mijn zoontje hebben ze in het begin ook gezegd dat het niet goed was. Ze wisten 100% dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was en hadden al een operatie ingepland. Omdat ik niet durvde mocht ik onder strenge controle afwachten, en na 10 dagen zagen ze toch ineens een ring in de baarmoeder en was het goed. Deze ervaring maakt dat ik nu het ene moment denk ze hebben het mis en het andere moment denk shit dan zullen ze het nu wel goed hebben.
Ik heb net even naar het ziekenhuis gebeld, maar ze blijven erbij dat het een miskraam wordt. Ook al ik nog maar 6 weken en 3 dagen ben, zouden ze meer moeten zien, dan een stipje. Zelf heb ik gevraagd voor een andere arts en heb vrijdag nog 1 echo. Ik wil het gewoon zeker weten. Dan weet ik hoe ik me kan gaan voelen
Wat je hebt meegemaakt met je zoontje, zegt je eigenlijk al genoeg: er kan niet nu met 100% zekerheid gezegd worden dat het een mk wordt. Je kan je er beter wel op voorbereiden (voor zover dat kan) dan valt het hopelijk nog mee. Ik vind het heel vreemd dat dit op deze termijn op basis van 1 echo gezegd wordt. Mijn gyn heeft me soms wel 3 weken achter elkaar nog met echo bekeken alvorens hij met 100% zekerheid durfde te zeggen dat het een MA was. Hij zei ook: er gebeuren soms aparte dingen, we zijn geen machientjes nietwaar? Dus ik zou zeker nog minimaal 1 echo over een week willen zodat je wel/geen ontwikkeling kunt zien. Niks overhaasten hoor. Sterkte meid, dit is zoooo zenuwslopend
jeetje meiden wat erg voor jullie beiden... Als ik zo alles lees zou ik inderdaad nog een beetje hoop houden. Ik heb een half jaar geleden bij de 9 weken echo te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte. Ben ondertussen weer 9 weken zwanger, maar vanwege de eerste keer wilde ik eerder een echo. Mij gyn zijn met 8 weken dan, ik wilde eerder, maar dat deed ze niet omdat ze dan nog vrij zeinig tot niets kunnen zien... Daarom vind ik het wel appart dat julliee zo vroeg al een echo hebben, misschien zien ze het inderdaad niet goed, zoals mij gyn van te voren al aan gaf, en het daarom niet zo vroeg doet... Ik wens jullie beide het beste!!! Xx
dank jullie allemaal. alleen vertrek ik dit weekend op vakantie en kan pas teruggaan 29 maart.. dus echt wel bange vakantie ..pffff
Aangezien de gyn enkel zei, volgende keer moet er echt iets te zien zijn...en ze niet echt negatief klonk, maakte ik me in eerste instantie niet zo zorgen Nu ik er meer en meer over nadenk begint het erger te worden Ze zei nog : vooral niet stressen maar das gemakkelijker gezegd dan gedaan
Ik had vorige week maandag mijn eerste echo vanwege bloedverlies, toen zagen ze precies hetzelfde, een vruchtzak en dooierzak maar nog geen vruchtje, ik zou toen 6 weken en 2 dagen zijn, nu ben ik afgelopen maandag weer voor een echo geweest en ik heb een vruchtje gezien en een hartje zien kloppen, nu bleek dat ik vandaag 6weken en 5 dagen ben dus ik was minder lang zwanger dan ik dacht te zijn. Houd moed dames! Maar houd ook wel rekening met een miskraam, het is slopend, ik weet het, ik heb 2 stolsels in mijn baarmoeder bij mijn zwangerschap zitten en moet voorlopig dus elke week voor een echo om te kijken hoe het gaat, maar de kans is nog steeds groot dat alles gewoon goed blijft gaan. Ik wens jullie het allerbeste! xxxxx