eerst spoed keizersnee nu natuurlijk wie heeft er ervaring ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door liza1991, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    Hè meiden

Ik heb een vraagje ik ben nog niet ver in mijn zwangerschap maar afgelopen december ben ik bevallen dmv keizersnee (spoed) is best een traumatische ervaring geworden doordat ik niet verdoofd was doordat de ruggenprik niet goed zat en ik dus met spoed onder narcose ben gebracht. Nu ben ik dus weer zwanger ( ik weet het erg snel maar super welkom) en weet ik niet oik gelijk al voor een keizersnee wil of toch natuurlijk bevallen proberen. Zijn er mensen die ervaring hebben met eerst keizersnee en erna gewoon bevallen ?

2. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Mijn eerste zoon is via een spoedkeizersnee geboren, maar de tweede op natuurlijk wijze. Vanuit de gynaecoloog werd dit ook zeker als optie (met voorkeur) neergezet. Het voelde voor mij niet dat ik zomaar even kon kiezen voor een keizersnee. Nu wilde ik zelf ook graag natuurlijk bevallen, aangezien ik het herstel best pittig vond na de geboorte van mijn eerste, dus ik was alleen maar blij dit te horen.

Ik was na 15 maanden zwanger van de tweede. Ik weet niet of de keuze keizersnee/natuurlijk bevallen bij jou beïnvloed zal worden doordat je alweer zo snel zwanger bent. In ieder geval sneller dan mij door gynaecoloog was geadviseerd.

3. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Ik lees mee. Ben ook benieuwd naar de ervaringen.

Ik heb ook een spoedkeizersnee gehad en heb het traumatisch ervaren. Al die emoties had ik toen weggestopt, omdat ik (van mijzelf) verder moest. Ik heb er met niemand over gehad, hoe ik mij voelde toen en heb ervaren.
    En nu ik zwanger ben, zijn al die emoties en gevoelens weer teruggekomen. Met als gevolg dat ik nu in de ziektewet thuis zit.
    Ik ben in juni nu uitgerekend en zie er echt tegenop met de bevalling. Gaat het een natuurlijke worden? Of weer een keizersnee? Zoveel vragen... Pas met 34 weken word ik doorverwezen naar de gyn, omdat ik medisch indicatie heb. Dan pas weet ik meer over de bevalling. Ik weet zelf niet eens wat ik wil als ze mij vragen wat ik wil (geplande keizersnede of natuurlijk).

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Je mag zelf kiezen of je een ks wil of niet.. Zeker als je aangeeft het als traumatisch te hebben ervaren dan zullen ze dit zeker met je (moeten) bespreken! Ik mocht het in ieder geval aangeven wat ik wilde..

5. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Hier ook de eerste met een spoed ks gehaald. Bij nummer 2 zou ik vaginaal mogen bevallen.. ware het niet dat ze tot 39w2d nog heen en weer stuiterde tussen hoofdligging, stuit, dwars..
    Waardoor ik na een controle toch moest blijven voor een ks.. maar ditmaal wel een natuurlijke ks!
    En deze natuurlijke ks heb ik echt enorm anders ervaren! Zou het niet anders gewild willen hebben!

Zoals voorheen hier ook gezegd werd.. misschien heeft het wel invloed dat je 'zo snel' weer zwanger bent omdat ze natuurlijk aanraden om de wond een jaar te laten genezen..

6. Sharrie

Sharrie Lid

17 apr 2015
    13
    0
    0
    ik lees ook even mee heb ook een spoed ks gehad na inleiding.. en willen in de toekomst wel voor een nummer 2 gaan.

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb bij de eerste een ks gehad, maar dat was gepland (stuitligging) en een hele fijne ervaring, dus dat is wel heel anders.
    Buiten dat ik daardoor nu 'medisch' ben en in het ziekenhuis moet bevallen (wilde graag thuis proberen) was er geen verschil met een andere natuurlijke bevalling.
    Ik weet niet hoever je bent gekomen bij je eerste bevalling, het kan makkelijker en sneller gaan een tweede keer.
    Het hoeft ook geen zwart wit beslissing te zijn. Je kan met de gyn afspreken dat je het probeert, maar dat als het niet heel voorspoedig verloopt dat het dan ook een ks wordt. Het heet dan wel spoedkeizersnede, maar het kan veel rustiger verlopen dan wanneer er ook daadwerkelijk sprake is van spoed.

Deel Deze Pagina