Hallo allemaal, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik ben een beetje onzeker hierover. Ik ben op 5 en 19 oktober gecuretteerd na een missed abortion. Op 12 november ben ik voor het eerst weer ongi geworden. Ik heb afgelopen zaterdag opeens weer een plens bloed verloren en de gyn daarover gebeld. Hij vertelde me dat sommige vrouwen bloed verliezen tijdens de eisprong. Ik heb dat nooit eerder gehad, maar het zou nu wel kunnen door de curettage, volgens hem. Zelf heb ik niet het gevoel dat mijn eisprong toen is geweest. Nou heb ik afgelopen maandag, dinsdag en woensdag veel vruchtbaarslijm gehad. Het was doorzichtig en heel rekbaar. Voor mijn miskraam heb dit wel een klein beetje gehad, maar nooit zo veel. Gisteren en vanochtend had ik bij het afvegen slijm met wat bloed erdoor heen. Weten jullie misschien of deze hoeveelheid rekbaar slijm met de eisprong te maken kan hebben gehad of dat dit nog een nawee is van mijn beide curettages? Het was echt veel meer slijm dat ik van te voren had rondom de eisprong, maar leek wel op de plaatjes die ik hier heb gezien. Ik vind het alleen zo raar dat het zo anders is als eerst en hoop maar dat dit niet nog iets is van de curettages. Alvast bedankt, Marla P.s. Mijn cyclusbanner is een gok en klopt waarschijnlijk niet.
Ha Marla, Heb even geprobeerd met je mee te rekenen. Ik beschouw de laatste curettage (19 okt) even als begin van nieuwe cyclus. Dan heb je 3 weken + 3 dagen later je menstruatie gehad. Dat is netjes... Ik ga er van uit dat jij zeker weet dat het een menstruatie was. Dan komt 13 dagen later die plens bloed. Dat is wel ongeveer op de tijd van een eisprong, althans bij een korte cyclus. (die van mij kwam eens op de 11de dag en laatst op de 13e dag) En dan heb je de 15de, 16de en 17de dag veel slijm. Op je banner zie ik dat je eisprong vandaag is, maar volgens je verhaal lijk je die al gehad te hebben. Als je het mij vraagt zit je nu tussen eisprong en nod in. En anders is die plens bloed een na-wee van de curettage, maar dan is je cyclus echt in de war. Hè, volgens mij help ik niet echt... ik snap je verwarring. Ik had precies een week na mijn curettage ook zomaar uit het niets een plens bloed terwijl ik vanaf de curettage geen druppel bloed had verloren. Vervolgens werd het weer doodstil en even later mijn menstruatie. Snapte er niks van. Als je echt meer controle over de situatie wilt, raad ik je toch de clear blue ovulatietests aan. Ze zijn hartstikke duur en ik heb er zelf ook veeeeel te veel gebruikt, maar het gaf wel zekerheid. (koop meteen 2 doosjes dus..) succes Marla, zie je weer onder ons oude topicje.. liefs Amber
Hoi Amber, Hartstikke leuk van je dat je hebt gereageerd! Ook jij bent een schat. Ik zag door jouw berichtje dat ik ook nog eens een foute datum van de eerste dag van mijn menstruatie heb doorgegeven. Dit moet nl. 14 november zijn ipv 12 november. De plens bloed is dan op dag 11 gekomen, en zou wat vroeg zijn voor de eisprong, maar het kan in theorie wel. Ik denk dat ik net als jij gewoon moet afwachten en het de tijd geven. En dan maar kijken wanneer de volgende ongi komt. Op basis daarvan kan ik uitrekenen wanneer de eisprong is geweest en daar de volgende keer rekening meehouden. Jouw advies om ovulatietests te gebruiken klinkt nu wel heel aantrekkelijk. Dat geeft mij inderdaad wat meer zekerheid. Oh ja, ik heb afgelopen donderdag avond en vrijdag weer een heel klein beetje bloedverlies gehad (en rekbaar slijmverlies). Gisteren was mijn buikpijn zo goed als weg. Ik vermoed dat mijn eisprong afgelopen week is geweest, alleen op welke dag is de vraag. Ik heb zelf nu het gevoel dat het een combinatie van de eisprong met naweeen van de curettage is geweest. Ik moet gewoon wat meer geduld hebben. Moeilijk, moeilijk, Marla Liefs, Marla