kiezen tussen twee kwaden?

Discussie in 'Voeding' gestart door barriewarrie, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja heel herkenbaar. Het is niet de toverformule, bijvoeden, maar bij ons heeft het geholpen meer rust in de tent te krijgen ;). Ben benieuwd hoe het gaat

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

En als je de nacht es geen 180/6 doet maar de helft en om 06/07 uur de dag begint met 180/6 dan heb je overdag meer speling om 180/6 te geven dan dat je in de late middag loopt de klooien met 120/90 etc.. Om niet over 30 scheppen heen te gaan.

Dat je probeert naar dit schema te werken?

06/07 uur 180/6
    10/11 uur 180/6
    14/15 uur 180/6
    18/19 uur 180/6
    Nachtfles zou je nog 180/6 mogen geven of juist om 22/23 uur nog een fles....

Je mag evt beginnen met bijvoeding maar heeft geen demping op honger. Groente wordt nu aangeraden mee te beginnen, maar fruit mag ook.

Het is ook wel zo dat je kindje nu de 19 weken sprong doormaakt en deze best heftig kan zijn. Groeispurt, mentale sprong...

3. barriewarrie

barriewarrie Niet meer actief

Halve flessen staat garant voor veel gillen tot hij de gewone portie krijgt. Verder krijgt hij op verzoek dus hij meld wanneer hij eten moet/wil. Rekken is erg moeizaam bij hem (altijd al geweest)

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ook in de nacht?

Denk dat het mss toch zuigbehoefte is. Speentje introduceren?
    Eerst zal je kindje dit mss wel weigeren, maar dat is ff volhouden en dan werkt het.

5. barriewarrie

ja ook in de nacht

6. barriewarrie

net 1/5 deel gehad van een klein potje peer. groot succes, vlak voor een fles gedaan en hij heeft daarvan minder gedronken.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier neocate en een hongerig kind. Ik heb haar altijd gewoon gegeven wat ze nodig had. Maar het scheelt natuurlijk dat die 1 literregel hier in Belgiƫ niet bestaat, zoals Nescio al zei, dus ze heeft lange tijd gewoon meer dan een liter gekregen.

Maar los daarvan zijn wij ook op 4 maand begonnen met groente, omdat ze zo hongerig bleef. Ging al heel snel heel goed, en ze at meteen stevige porties. Waardoor haar nood aan fv vanzelf minder werd, en ze dus toch weet netjes onder de liter uit kwam.

8. barriewarrie

ook vanavond ging het fruit weer super. hij heeft van een klein potje fruit ongeveer 1/4 op gegeten. snapt al aardig dat hij zijn mond open moet doen, dus lijkt tot nu toe een goede keuze.

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou het ook gedaan hebben als ik jou was. Niet bij mijn eerste, toen meende ik ook stipt te moeten zijn. Maar nu met de tweede weet ik dat die week echt niets uit maakt, we zijn soms echt een beetje te bang voor dingen.

10. barriewarrie

idd, bij mijn eerst zou ik het ook minder snel gedaan hebben, maar goed die is en was heel anders drinkt te weinig dus dit is wel ff nieuw haha.

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Zoontje is ons eerste kindje maar ik werd zo gek van de eeuwige 'strijd' met flessen en honger dat ik dacht soit, ik probeer het gewoon haha!;)

12. barriewarrie

Groot gelijk en dat beviel goed ?

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Geen seconde spijt want hij at ook meteen al heel goed. Werd een stuk rustiger

14. barriewarrie

dat geloof ik graag.
    hier ook een goeie eter, hij heeft in 2 dagen tijd een heel potje leeg gegeten en dan gaven we dat 2x per dag.
    zonet een half potje opgekauwd hihi

Deel Deze Pagina