Twijfel door hormonen - wie helpt mij weer terug te komen op aarde?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 23 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh ik herken dit zo van de vorige 2 keren. Opeens ga ik twijfelen aan de naam. We hadden echt de allerleukste combi met de rest van de jongens. Maar opeens die twijfel weer. Het was/is al weken de perfecte toevoeging aan ons gezin. Maar opeens denk ik. Is dat wel zo? Help! o_O
    Simmaz (i uit te spreken als ie) naast Sito en Pisso (omgekeerd natuurlijk)
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Niet mijn stijl ( ter beeldvorming. Mijn zoon heen Luuk ;) ) maar ik vind het echt prima passen!
     
    Waxinelichtjes en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.444
    113
    Waarom twijfel je?

    Ik vind het een hele leuke naam en zeker goed passen bij zijn broertjes.
     
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.108
    15.619
    113
    Vrouw
    #4 Neuzeke, 23 mei 2021
    Laatst bewerkt: 23 mei 2021
    Allemaal heel persoonlijk zo naamkeuzes

    De naam van uw oudste is mijn smaak en vind ik prachtig, de 2 de beetje specialer maar wel nog leuk en dat gevoel heb ik bij de 3de naam minder .
    Ik vind hem niet zo mooi (te speciaal voor mij) en had het meer voor uw eerdere twijfel namen.

    Als ik ging twijfelen dan wist ik dat het niet DE naam was
    Bij de 2de stond er heel lang een andere naam op nr1 maar door het twijfelen zijn we terug verder gaan zoeken.
    De namen die onze kinderen nu hebben, zijn ook namen waar geen dag twijfel over geweest is.
     
  5. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Het zal wel aan het termijn liggen @Nina Sanders. Ik heb van de week ook ernstig getwijfeld aan onze gekozen naam (staat al vast sinds week 8) en alle lijstjes opnieuw doorgespit; om te concluderen dat we niets mooiers en passender kunnen vinden dan de naam die wel al 20 weken vast hebben staan; én zelfs al proefkaartjes voor hebben.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Je zegt het zelf eigenlijk al. Het Ijn de hormonen. Dit is tijdelijk.
    Denk terug aan het moment. Dat je een naam had (die alleen nog wat moest sudderen en smoren) Omdat manlief best lastig is met namen.
    Toen het geland was bij beiden. Gingen jullie er helemaal voor.
    Dit is nog steeds zo, maar is nu even ondergesneeuwd door de hormonen.
    Als de kleine man straks in je armen ligt. En de zon naar binnen schijnt. Verdwijnt het als sneeuw voor de zon.
    En weet je weer. Dit IS De Naam!! ️☀️
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Ik vind het een prima combi! Alleen vind ik de uitspraak vs. schrijfwijze verwarrend. Want ik zou een i na een dubbele medeklinker niet zo snel uitspreken als ie.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Snap ik. Maar zo is de schrijfwijze nou eenmaal en de uitspraak met een korte i vind ik absoluut niet leuk ;)
    Ik kan daar wel mee leven
     
  9. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Namen zijn natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind de namen bij elkaar wel goed passen.
    En ja, het is een aparte naam maar dat is de naam van de tweede ook en daar ben je ook nog steeds blij mee toch?

    Als het inderdaad zo is dat je bij de vorige 2 ook getwijfeld hebt, dan zullen het echt de hormonen zijn hoor!:)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja ben nog steeds dol op de namen van de andere 2. Vooral de naam van de 2e, die ook apart is, is echt een top keuze geweest. Past helemaal bij hem / bij ons gezin en had me absoluut geen andere naam kunnen voorstellen. Als ik me bedenk dat mijn man toen de naam opperde die we nu bij nr 3 als tweede naam gaan doen (Elias), dan denk ik: nehhh. Mini O is een echte O, geen Elias.
     
    Lils vindt dit leuk.
  11. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Lees je eigen topic is terug. Je was super stellig over de naam. Wij kunnen er vanalles van vinden maar t is jullie baby.
    Vandaar ook geen mening over de naam van mijn kant.
    Fijn he die Hormonsters:thumup:
     
    YaelStone en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.596
    13.149
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou, je weet hoe kritisch ik ben EN je weet hoe perfect ik die naam vind passen bij de andere twee, dus mijn zegen heb je en als je nu na mijn zegen nog twijfelt ben je niet helemaal goed snik hoor ;) :p (geintje natuurlijk)
     
    Sylver en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier bij beide zoons nog gewisseld van naam omdat wij beide hadden van die naam is het toch niet. De een droomde ervan en de ander liep ermee in gedachten van het is hem niet en dat tot 2x toe, dus wel echt duidelijk.
    Ben zo blij met de namen die ze nu hebben.


    Wat vind je man ervan?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Die heeft niks geen twijfel haha
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik was gisteren nog aan het bedenken wanneer er weer een topic van jou zou verschijnen door twijfels :p

    maar die twijfel is nergens voor nodig!
    Past heel goed bij de rest :)
     
  16. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Dan blijven bij je keuze!!

    Als je erover droomt en je man komt er ook mee mag je terugkomen hier:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:(grapje)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Jij was toch van de O namen? Ik dacht dat je daar zo van overtuigd was? Maar ik heb niet alles gevolgd dus misschien heeft het een reden dat je nu iets anders doet.

    Ik heb zoooooo getwijfeld over de naam van onze jongste. En toen we eruit waren bleef ik eigenlijk nog steeds twijfelen en toen heb ik ook nog heel lang over de spelling getwijfeld, wat op 3 manieren kon. En toen maar gewoon een knoop doorgehakt en zo heet ze nu. En ik denk nog steeds wel eens 'wat nou als ze zelf liever een andere variant had gewild' . Maar ja, het is zoals het is. En ik ben nu weer pril zwanger en zit namenlijstjes te bekijken en als ik haar naam dan zie, ben ik toch weer heel erg blij dat we die naam hebben gekozen. Ik vind hem echt zo leuk! Dus de twijfel blijft misschien altijd wel, maar je moet een keer kiezen en je hebt nog genoeg tijd denk ik. Maar meestal is je eerste gevoel wel goed.
     
    Zuul en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.596
    13.149
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    :roflmao:





    Lekker off-topic maar @prulletje2 gefeliciteerd met je prille zwangerschap!
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja ja @prulletje2 mijn jongens hebben O namen maar wel door toeval. Niet omdat we per se (weer) een O willen/wilden.
     
  20. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Thanks!
     

Deel Deze Pagina