Ik ken geen Vince. Ja, Vince Vaughn, die ik een verschrikkelijke acteur vind. Ik snap wel dat sommige namen bepaalde gevoelens/vooroordelen oproepen. Zoals Pamela. Tja, volgens mij denkt 90% dan toch aan Pamela Anderson. Ik vind Vince of Vincent een te algemene naam om bepaalde associaties bij de hebben.
Als je redelijk goed Engels kunt lezen is dit wel een leuk artikel. The Name Game: Can Your Name Affect Your Personality? "Ron Taffel, the author of Nurturing Good Children Now, says that the view of one's name is a reflection of how you feel about yourself. If your kids don't like their name, they probably don't feel great about themselves either." At the end of the day, what you decide to name your child isn't going to make or break their chances in life. Heck, Frank Zappa named his kids Moon Unit, Dweezil, Ahmet Emuukha Rodan and Diva Thin Muffin - and they all turned out just fine." - De conclusie is : Nee
Vince is een leuke naam. Heb een kindje op t werk gehad die zo heet (daarom niet bij mij op lijstje maar anders wel) en die liet zich vaak van de *ikwiljeachterhetbehangplakken* kant zien maar ook van de hele lieve en bezorgde kant. Denk niet dat een naam een karakter vormt.
Karakter zit absoluut niet in een naam maaaaarrrr.. het is wel degelijk bewezen dat in de "lagere sociale klasse" (klinkt heel negatief hoor maar ik moet het duidelijk uitleggen) hele andere namen gekozen worden dan bijvoorbeeld in het Gooi. Je afkomst en opvoeding vormen een groot deel van je karakter dus zijn de Delano's en Shenaya's over het algemeen "anders" dan Roderick en Anne-Claire. Uitzonderingen daargelaten
Mmmm over het afkomst en opvoedingsgedeelte ben ik het niet geheel mee eens. Maar pluis zegt wel al uitzonderingen daargelaten. Zo heb ik de naam R.ilana van mijn ouders gekregen. Nou last laatst in een topic dat ik dan echt aso zou zijn. En heb ik op een basisschool gezeten waar advocatenkinderen enz zaten. Nou die gebruikten woorden !!!!!!! Die durfde ik niet eens in mijn mond te nemen! Liepen 7 dagen in dezelfde kleren etc maar staken wel hun neus in de lucht. Ik snap niet wat aan Vince zo aso is, ik ken een hele leuke Vince en die komt uit een "rijker" gezin in België. Zo krijgt mijn dochter straks een naam wat ook als aso word gehouden. Maar kreeg ik van mijn zoon zijn kleuterjuf te horen dat mijn zoon de netste in de klas is qua taalgebruik. En hij zit met notariskinderen enz in de klas. Zo gebruikt hij bij alles wat hij krijgt dank je wel ( dank u ) alstublieft, en mag ik alstublieft. Het viel iedereen op dus dat zegt nogal veel. Heel offtopic sorry maar moest er nu toch ff uit.
Zou mij totaaaal niets uitmaken. Mijn dochters naam heeft iets met God te maken terwijl we totaal niet christelijk zijn.............. Kan me er niet druk om maken........
Ik vind Vince zeker geen aso naam. Maar toevallig ken ik wel een Vince. Dit is een volwassen kerel en ik vind hem wel een aso! Maar dat ligt aan zijn karakter, niet aan zijn naam...