Eerste keer geen persweeen, tweede wel?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MI87, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi dames,

Dat vraag ik me af. Bij de eerste had ik geen persweeën. De placenta wilde ook niet loslaten. Nu is mij verteld dat de kans op herhaling placenta groter is. Maar hoe zit het met persweeën?

Zou het de volgende keer kunnen vragen bij de controle maar zou liever even ervaringen willen lezen.

Levi had zijn hand tegen zijn wang, en door voorweeen daarvoor ook 48 uur niet kunnen slapen. Tijdens het persen nooit drang gehad ofzo. Ik was uitgeput, de weeën zwakte ook af, er kwam steeds meer tijd tussen en uiteindelijk is de vacuüm eraan te pas gekomen.

Vraag me af had ik goede persweeën gehad me het wel was gelukt. Maarja dat allemaal terzijde...

Iemand ervaring? Eerste keer geen en tweede keer wel?

2. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik had bij de tweede ook geen persweeën net als de eerste. Bij de eerste twee uur geperst bij de tweede 4 minuten:)

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Eerste keer geen persweeen en placenta liet niet los

Tweede keer wel hele erge persweeen die ik niet herkende... Had het gevoel dat ze er zelf uit kwam en dat ik het moest ophouden..! Wel weer de placenta die niet uit zichzelf los liet

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Bij de eerste geen persweeën. De vk moest zeggen wanneer ik kon persen.

Bij de tweede wel weeën na volledige ontsluiting, maar had er niet de "persdrang" bij die ik had verwacht. Voelde het zelfde al de andere weeën.

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Lijkt erop dat de kans op herhaling groter is. Tenminste bij jullie drie ;)
    Ja wel eng met die placenta. Je blijft maar bloeden dan. Naar de OK geraced en net voordat de gyn wilde beginnen floepte hij er alsnog zelf uit.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik kreeg een behoorlijk pijnlijke prik in mijn been en toen liet die na enkele minuten wel los. Gelukkig niet zo uit de hand gelopen net als bij jou

7. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.782
    1.367
    113
    Heel herkenbaar: ook geen persweeën bij de eerste en vk moest zeggen wanneer ik kon persen. Overigens wel weeën die doorgingen, maar die voelden niet anders dan daarvoor. Placenta wilde ook niet los komen dus ook zo'n pijnlijke prik gehad en een hoop geduw op mijn buik en toen wilde het wel gelukkig.

Maar wat ik wilde zeggen ;)... ook zonder persweeën kan het dus best snel gaan! Totaal heeft het maar 4,5 uur geduurd dus wat dat betreft geen problemen.

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O dat is fijn om te weten. Ik hoop gewoon vooral die vacuüm over te slaan. Mannetje was echt paar dagen goed beroerd. Heb ook moeite gehad met bv opstarten door bloedverlies, scheiding na de geboorte van mijn kind en misselijkheid van mijn ventje. Die wilde de eerste twee dagen niks drinken. Daarom hoop ik dat het gewoon allemaal gaat zoals het 'hoort'.

Hier trouwens twee keer zo'n prik gehad in mijn been en met twee man in mijn buik duwen en doen. Nee hij kwam mooi niet. Pas toen ik volledige ruggenprik had gekregen ( wilde geen narcose) en totaal verlamd was kwam hij hoor.

9. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Bijna mijn eerste geen pers weeën gehad, bij mijn tweede hele sterke pers weeën gehad. In drie pers weeën was hij eruit! Bij mijn derde weer (bijna) geen pers weeën maar toen werd ik met 37wk ingeleid.
    Nu ik erover nadenk: bij nr 1 en 3 kreeg ik weeën opwekkers: zou dat ermee te maken hebben?

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Geen idee Hippie mama, ik heb geen inleiding gehad. Maar wel een vacuüm verlossing en ruggenprik. Misschien dat enig medisch gerommel wat het ook mag zijn invloed heeft?

11. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Dat zou best eens kunnen m187... is misschien het uitzoeken/navragen waard. Weet wel dat persweeën best heftig zijn maar de geboorte een heel stuk vermakkelijken!

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben ook wel benieuwd. Ik had wel wat persdrang maar niet echt persweeën met het allesoverweldigende gevoel dat je moet persen. Vk zei later ook dat mijn buik helemaal niet op en neer golfde zoals ze dan vaak ziet. Dus heb het grootste deel op eigen kracht moeten doen. Direct na de geboorte moest ik weer op bed gaan liggen (fluxus) en kreeg vrij vlot 2 spuiten in mijn been en na wat geduw en nog een keer persen kwam de placenta.
    Later las ik dat de placenta na 8 min kwam (dat is toch niet zo lang???)
    Maar ben benieuwd of het de volgende keer weer zo zou zijn.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Hier eerste keer geen persweeen + na een uur vacuumverlossing, tweede keer werd ik er door overvallen. Binnen 3 min had ik m'n dochter in m'n armen. Dus het kan heel anders lopen met de volgende ;)

Placenta geen ervaring, die kwam beide keren vlot.

14. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Bij de eerste geen persweeen, bij nummer 2 en 3 wel.

Deel Deze Pagina