Maar binnen 2,5 maand heb jij geen huis gekocht en woon je erin. Ik blijf erbij dat je je huis niet gevonden hebt. Of je moet het met minder doen en in de planning houden dat je over een paar jaar weer gaat verhuizen. Maar ik zou echt verder zoeken en wat iemand al zei op een bungalowpark gaan wonen. Want ik zie(lees) dat jij in beide huizen niet gelukkig gaat worden.
Ik zou doorzoeken. Via Marktplaats vraag uitgooien voor tussentijdse woonruimte. Ik weet van aardig wat mensen dat ze ergens hebben kunnen overbruggen totdat ze nieuw huis kochten. Snap dat het niet ideaal is, maar beter dan dan huis kopen wat niet helemaal goed voelt
Ik zou verder zoeken maar als je nu echt moet kiezen: locatie. Locatie kun je niets aan veranderen, dat huis kun je beetje bij beetje helemaal maken zoals jij het graag wil.
Ik zou gaan voor huis B. Ook in een wat kleiner huis kan je prima wonen. Is maar net wat je er zelf van maakt. Ik vind de locatie veel belangrijker dan de grootte van mijn huis. Daarnaast moet in huis A veel gebeuren en die tijd heb je niet als je perse moet verhuizen. Maar ben het wel eens met bovenstaande reacties. Beide zijn niet jouw huis. Je gaat spijt krijgen omdat je jezelf nu dwingt te kiezen. Beter overgaan naar een ander huurhuis en rustig kijken voor een koophuis. Een huis kopen doe je niet in alle haast.
Bedankt allemaal, sowieso doen we een tweede bezichtiging bij alletwee de huizen en als we daarna weer niet kunnen kiezen kijken we verder.
Hangt helemaal van de locatie zelf af. Scoort de wijk een 7 ipv een 9? Of is het een 4? Dat maakt nogal een verschil. Ik zie dat je schrijft dat de wijk verderop slechter is. De buurt zelf dus niet? En een goede basisschool en speelveldje in de buurt? Klinkt mij eerder als een 7 dan als een 4 Dan zou ik voor het grotere huis gaan. Wat je ook kan doen is hij bij de buren aanbellen. Bij beide woningen. Uitleggen dat je mogelijk t huis wilt kopen en wil vragen hoe het is om in de buurt te wonen. Dat heeft je vaak ook een beeld van de buurt en je potentiële toekomstige buren
A zeker niet doen, want je blijft je ergeren aan al die buren. En daar kun je niks aan veranderen.. B is een optie. Wij hadden een paar jaar terug ook die noodzaak om snel te kopen. Het huis dat we eigenlijk wilden was belast met schuld dus veel gedoe qua tijd. Toen hebben we ingezet op een huis dat over ca 2-3 jaar wel weer verkoopbaar zou zijn. Ben je wel het geld kwijt van de overdracht, maar was in ons geval beter dan tussentijds huren. We hebben dat 2e huis toen wat tijd gerekt met tekenen(en daarna nog 3 dagen bedenktijd) en toen kwam de eerste optie alsnog rond.. Misschien kun je op B beginnen en dan ondertussen nog blijven rondkijken. Van het huis kun je wel wat eigens maken, en locatie klinkt prima..
Dit begrijp ik ook niet helemaal, heeft de buurt, die dus goed is zoooveel overlast van de buurt die er naast ligt? Ik zou sowieso niet voor B gaan, te kleine en geen school e.d dichtbij, voor mij een must want we hebben maar 1 auto en doe dus alles lopend. Bij huis A zie ik echt geen nadelen, dus het ligt aan hoe het met de slechte buurt ernaast zit?