Hallo, hoe lang kijken jullie kinderen tv op een dag? Timo kijkt op een dag dat ie naar het kdv gaat alleen 's avonds in 2 delen tv (tijdens het koken een half uurtje en na het eten weer een half uurtje). Als hij thuis is, zoals vandaag, mag hij 's ochtends ook een uurtje kijken... hij is daarna overigens lekker het spelen en beweegt m.i. dus ruim voldoende. Ik ben gewoon benieuwd naar andere ervaringen/gewoontes.
Hoi, 's Ochtends mag hij altijd even kijken naar ned 3. Overdag kijkt hij weleens een filmpje, bijv. als het smerig weer is of als hij moe is (hij gaat dan een tukje op de bank doen). Maar vaak is hij gewoon lekker aan het spelen. 's Avonds kijkt hij altijd een halfuurtje voor het slapen gaan. We gebruiken dat ook met het bedritueel. Hij weet als het filmpje is afgelopen dat hij naar bed moet en dat gaat prima zo. Groetjes, Kim
hier ontbijten wij sochtends altijd met zijn 2tjes, dus dat doen we heerlijk gezellig tegen elkaar gekropen, bordje met stukjes brood op schoot, en dan de teletubbies of het zandkasteel op de televisie, dit is een half uurtje 3 kwartier, en savonds voor hij naar bed gaat mag hij een half uurtje kijken af en toe in de middag een klein stukje maar dat komt bijna niet voor. hij slaapt smiddags meestal nog en na 3 uur als hij weer wakker is gaat hij graag buiten spelen.
's Ochtends kijkt mijn meisje wel een uur tot 1,5 uur. Dan doe ik even wat huishoudelijke dingen en mezelf aankleden/opmaken. We zijn altijd pas laat beneden en dan kijkt ze ongeveer van 8.30 tot 9.30 uur. Eind van de middag kijkt ze ook nog wel een uurtje. Als ik aan het koken ben. Na het eten mag ze geen televisie meer kijken. Overdag kijkt ze verder ook niet meer.
's Ochtends gemiddeld een half uur en 's middags vlak voor het eten gemiddeld ook een half uur. Het was eerst wat langer, maar hij wordt tegenwoordig minder snel moe en speelt dus langer. En af en toe kijkt hij 's middags voor de lunch ook nog even, vooral als ik alleen thuis ben met de 2 kinderen Dus meestal een uur per dag, soms komt daar zo'n 45 minuten bij.
Zo min mogelijk..maar ik heb daar geen vaste regels voor. Als er tv gekeken wordt is het 's morgens (alleen als ik vrij ben) en eventueel eind van de middag. NIet pedagogisch maar we gaan graag gezellig en relax eten en niet met een kind wat overstuur is omdat het al een uur niks meer wil Is het een paar dagen rotweer, is ie wat ziek... ja, dan mag hij wat meer tv kijken. Bij heel goed weer, wordt er rustig een paar dagen helemaal niet gekeken. Efeling radio doet het hier trouwens ook heel goed, wellicht een tip als je af en toe iets anders wil. Elmo
Efteling radio bedoel je? Bestaat dat? Op welke frequentie? Nog nooit van gehoord! Edit: al gevonden!
Onze dochter kijke sogtus van 10 tot 11 altijd tv (dora etc.) En soms savonds tijdens het koken een half uurtje en soms half uurtje voor de naar bed gaat maar dat verschilt per dag. En als we echt niks te doen hebben overdag en ze is al der speelgoed zat dan gaat de tv ook wel eens aan (komt zelden voor)
In principe alleen tijdens het koken: Kindertijd en Sesamstraat. Maar soms ook als ik overdag T naar bed breng, hoewel ze dan meestal een cdtje luistert en gaat kleuren of kleien Kindertijd en Sesamstraat is al driekwartier, dat vind ik eigenlijk al best veel! Na het eten doen we een spelletje en/of voorlezen.
M'n kinderen kijken wel wat vaker tv dan hierboven Ik vermoed dat er veel meer moeders zijn waar dat zo is, in mijn omgeving iig wel dus ben benieuwd of ze durven te reageren. Hier mag de tv 's ochtends niet aan. De regel is dat ie aan mag als we tussen de middag een broodje gaan eten. Vaak blijft ie dan wel een tijdje aan (soms de hele middag) al kijken ze er niet altijd naar. Als ie tussendoor weer uit is geweest mag ie rond etenstijd ook weer aan, zodat ik dan rustig kan koken oid. Ik moet zeggen dat ik momenteel wel wat makkelijker ben dan voor m'n zwangerschap, omdat ik ze gewoon niet goed bezig kan houden nu ivm lichamelijke klachten.
's ochtends afhankelijk van het tempo dat hij zich klaarmaakt voor school niet tot 30 min. 's middags uit school moet hij van mij eerst spelen, tenzij hij echt heel erg moe is.... meestal mogen ze als ik eten ga koken heel even kijken... das dan zo'n 20 minuten.. na het eten kijken ze geen tv meer.. in het weekend is het 's ochtend iets langer.. kijken ze bij ons op bed tv... kunnen wij nog ff blijven liggen..
@ caithlin: ik heb ook een vriendin waar de TV soms wel meerdere uren per dag aan staat, zoals bij jou denk ik (alhoewel zij de TV ook 's ochtends aan zet). Maar ik heb meer vriendinnen die de TV niet zo vaak aanzetten, een beetje zoals wij (1 of 2 keer per dag een half uurtje). Dus in mijn omgeving is dat meer de norm.
s´ochtends kijkt mijn oudste dochter een half uurtje voordat ze naar de psz gaat. Meestal is er dan Bob op (afschuwelijk) s´middags voor het warme middageten een uurtje, maar dan wel met tussenpozen. Ze zet de tv ook gewoon zelf uit als er niks leuks op is. Alleen voor Lazytown blijft ze echt zitten. De jongste kijkt geen tv die hangt gewoon de hele dag aan mijn been.
Jahoor, durf ik best Als ze naar psz gaat, kijkt ze van 7:30 tot 8:30 Telekids. Als ze niet naar psz gaat en we smorgens niet weg hoeven, dan kijkt ze meestal van 8:30 tot 10:30, eerst telekids en dan peutertv. Gewoon gezellig, samen broodje eten en dan lekker knus onder dekentje op de bank. En meestal zitten we al die tijd nog in pyjama ook (Das dan alleen op dinsdag overigen, dat is onze knuffeldag ) Overdag gaat de tv meestal niet aan, maar als t slecht weer is wel hoor, of een dvd'tje ofzo, ik zie het probleem daar niet van. En tijdens het koken kijkt ze sesamstraat.
Hahaha....nu we het er over hebben hier zegt Ruben ineens: Koekeloere was in de sneeuw gevallen...moest hij huilen.. (hij heeft vanmorgen bij mij op bed Koekeloere zitten kijken, toen ik Stijn nog even bij me kwam drinken). Hoezo impact Ow, hij is klaar met verven... tijd voor klei Ow, ik veroordeel ouders die de tv wel veel aan hebben overigens niet hoor. Iedereen moet het zelf weten. Kinderen kijken vaak niet constant en gaan ook spelen. W.s. kijken ze net zo veel als kinderen waar de tv niet veel aan staat. Ik heb eens gelezen / gehoord dat de achtergrond van tv verstorend kan zijn voor kinderen, daarom is hij hier standaard uit en af en toe aan (i.p.v. andersom). Een kennis heeft hem wel heel vaak aan staan en ik stoor me daar aan, niet omdat ie aanstaat maar omdat het een loei van een ding is...volume redelijk hard...waardoor we elkaar amper kunnen verstaan. Als er dan toch niemand echt kijkt, zet dat kreng dan uit (denk ik dan),. Dus er is een verschil tussen aan en aan
Dat vind ik ook zo irritant. Ga je ergens op visite, staat de tv aan. Niemand kijkt echt, maar het leidt wel af en je kan mekaar amper verstaan. Hier staat de tv aan als we iets aan t kijken zijn en daarna gaat ie uit. Achtergrondgeluid maakt m'n dochter zelf wel Of ik zet liever de radio aan.