help, zoontje ziet een slang in bed en wil niet slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door odet, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

mijn zoontje van bijna 3 werdt vanmiddag schreeuwend wakker.
    er zat een slang in zijn bed.
    hij had dus gedroomd.
    heel het bed afgehaald om te laten zien dat er geen slang was, maar hij hield vol.

vanavond, probleem dus.
    hij wou iet slapen.
    ben wel 20 keer boven geweest, heb een lampje aangedaan, heb de deur open gelaten, heb de dekens van hem afgedaan.
    niets hielp.
    ik wil hem niet bij ons in bed laten slapen, want dat vindt ik een tijdelijke oplossing.
    nu slaapt hij, mijn man ligt op een matras naast hem.
    ook dat is niet de oplossing, maar hij ligt wel in zijn eigen bed en hij slaapt eindelijk.

hoe lossen we dit op?
    hij heeft zowiezo al een hele levendige fantasie.
    hij ziet de hele dag spoken en draken etc.

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    misschien samen met hem wegjagen... hmm lastig zeg..

succes !

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

misschien samen de slang wegjagen?

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Wegjagen die slang! ;)

5. odet

odet Niet meer actief

ja, dat hebben we al gedaan.
    heb zelfs met een zaklamp onder de dekens zitten schijnen om te kijken of ie weg was hahaha.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zou hem gewoon even killen die slang, trek je expeditiekleding aan en doe net alsof je hem hebt en vermoord hem en gooi hem dan snel uit het raam ofzo, maak het echt haha

Ik heb nooit zoiets gehad maar denk dat ik zoiets zou doen ik ben wel een gekke mama die dat kan doen haha, ik maak ook hele verhalen tot leven met knuffelberen, die zou ik ook aan het werk zetten dan, volgens mij ligt mijn zoontje eerder dubbel dan maar goed dat is ook een gewenst resultaat hihi

heeft ie evt enge dingen gezien (dierenchannel kan soms al eng zijn voor ze??)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    van vermoorden is natuurlijk een geintje ;) je doet hem in een zak en laat hem buiten los waar hij hoort ;)

8. odet

odet Niet meer actief

isademi.
    dat is een goed plan, zoiets heb ik nog niet geprobeerd. hahahaa
    ik denk dat ie een slang bij de teletubbies heeft gezien.
    dat zegt ie tenminste.
    dat is vanmorgen ook op de tv geweest, maar ik heb niet gezien waar het over ging.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje ziet weleens een krokodil in de schaduw. We hebben hem snel geleerd dat hij de krokodil bij zijn staart moet pakken en het raam uit te smijten. Eerst deden we het samen (hand in hand), maar vorige week deed hij het ook alleen ;)

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    De slang bij zijn staart pakken en dan boven je hoofd zwaaien (als een lasso) en hem dan het raam uitgooien, er dus een hele grappige spektakel van maken :D

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ja zoiets ja, echt de meest gekke gezichten erbij maken helpt vaak!! :D

12. odet

odet Niet meer actief

oke, dat ga ik morgen poberen.
    bedankt voor de tips hahaha

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wel de raam open doen dan he, anders moet je die ook nog schoonmaken en is de slang nog niet weg, hihi :D

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hebben we zoiets gehad met een beer, kwam ook uit een filmpje wat Eva weleens keek. Wegjagen had geen zin, toen heb ik gezegd dat de beer niets deed, hielp ook niet. Volgens mij was het voor haar de bevestiging dat ie er inderdaad was ;). Toen ben ik maar blijven zeggen dat er geen beer is, maar dat die in berenland is op televisie en dat ze niet bang hoeft te zijn. Dat heeft uiteindelijk geholpen. En de dvd nog een paar keer met haar bekeken.

15. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    hahahahahahaha - geweldig

Nou, je hebt al goede tips gekregen, zoiets dacht ik ook meteen, toen ik het las.Succes!

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoon trapt er ook in met het raam dicht.
    Want een alsof-krokodil kan best door een alsof-open-raam ;)

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    precies :D

wat snoopy zegt zit ook een waarheid in en kan ook heel goed werken, misschien zelfs meer opvoedkundig correct :p alleen dit is zoveel leuker!!

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier helpt ontkennen dat het enge beest uberhaupt bestaat in ieder geval niet.
    Zo was ze laatst hoogstbeledigd dat opa had gezegd dat spoken niet bestaan.

Wij sturen ze hier over het algemeen gewoon weg :)
    Krokodil gaat naar de tuin
    Het spook gaat bij het buurjongetje spelen
    Babykrokodil mag wel binnen blijven maar moet op de trap want in de tuin gaat hij huilen. (en ja hoor.. ik heb hem al een keertje weer netjes binnen gelaten omdat ze niet kon slapen van het gehuil). Al mag hij soms in een bakje naast haar bed staan maar daar moet dan wel de deksel op.
    En laatst was er zelfs een draak in bed!
    arme kind echt helemaal in paniek.. trok wit weg zelfs
    Daar hebben we tegen gezegd dat Anne hem heel eng vond en dat ze dat niet leuk vond. Helaas luisterde de draak niet want het was een gemene draak die speciaal was gekomen om dr te laten schrikken.
    Oftewel.. die heeft bij papa/mama op de kamer geslapen.

Verder slapen de poezen op de overloop want die passen op dat er niks gebeurd :)

wij ontkennen dus niks.. buiten dat ze echt overtuigt is dat het beest in kwestie bestaat.. (en ze bijv. ook zegt met opa te praten)
    wie ben ik dan om te zeggen dat het niet waar is? zeker omdat ze oprecht bang is op zo'n moment.

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb juist begrepen dat het opvoedkundig correct is om mee te gaan in de fantasie.
    Dat er dus wel een slang zit, maar hem wegjagen op een leuke speelse manier. En misschien erbij vertellen dat het echt een hele lieve slang is die z'n mama mist en daarom in z'n bedje wilde slapen ofzo.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat ben ik ook van mening dat dat zo is maar tegenwoordig mag je niet meer tegen je kids "liegen" dus het was licht sarcastisch bedoeld :p ik vind fanta voor kids ook onmisbaar namelijk dus helemaal met je eens at dat betreft..

Deel Deze Pagina