Ach gossie, arm ventje zeg. Wist niet dat ze zelfs met een ks nog wel eens een vacuumpomp nodig zouden kunnen hebben. Hij moet echt bijkomen dan zo te horen. Oh meid, ik kan me echt indenken dat het zwaar is, dat je daar 'alleen' ligt, en je drie mannen niet bij je hebt... Dat is niet wat je je van tevoren had voorgesteld van de eerste dagen van je kraamtijd. Straks de tijd maar dubbel en dwars inhalen, en heeeeel veel knuffelen met je mannetje(s). Heb toevallig vandaag weer controle gehad. De placenta lag twee weken geleden nog wat dichtbij de baarmoedermond. Dat zou eventueel belemmerend kunnen zijn, dus misschien een ks. Maar vandaag hoorde ik weer dat ik wel gewoon zou mogen bevallen. Over twee weken weer een echo om te kijken hoe het ervoor staat. Ik wacht het maar af. Ik weet het ook niet meer, haha, tis allemaal maar verwarrend. Mocht ik willen dan kan ik nog kiezen voor een geplande ks, maar heb besloten om het toch wel zelf te proberen als het mogelijk is. Mijn zoontje heeft na de ks ook een aantal dagen op de neonatologie gelegen, vond het echt vreselijk. Ik wil echt alles doen om dat dit keer te voorkomen (bv geen epiduraal als pijnstilling tijdens de weeën, ivm kans op koorts). Maar goed, dat heb je dus niet allemaal zelf in de hand, dat zie je bij jou ook maar weer. Heel veel sterkte met je herstel en ook voor je zoontje meid! Hopelijk morgen goed nieuws voor jullie!
Luna gefeliciteerd met je zoontje!! en toch nog een ks, wel fijn dat een stuk beter voor je voelde op deze manier. Hopenlijk mag hij snel bij je!! Ik wilde hier graag mee kletsen omdat ik bij mijn eerste ook een nare bevalling heb gehad, 24 uur weeen en daarvan 6 uur weeen storm door de opwekkers, en ontsluiting wilde niet vorderen na die 24 uur nog maar 4/5cm daarbij had ik al vanaf de middag koorts. Ruziende ziekenhuis personeel om ons bed en continu wisselende personeel. Uiteindelijk heb ik een ks gehad waar ook nog werd geprobeerd ons op andere gedachten te brengen, terwijl ik echt half dood was, bevalling was ook al in de nacht begonnen dus was echt kapot. Uiteindelijk met weeen nog op de gang moeten wachten omdat niemand open deed bij de ok met mensen die voorbij liepen. Al met al speelt voor mij heel erg mee dat ik enkele weken voor de bevalling vreselijke angst had over de bevalling, dit ook had aangegeven maar uiteindelijk ben ik nooit serieus genomen, zowel bij de vk als bij gyn niet, werd ook mee gegeven bij de vk dat ze in het ziekenhuis niet te lang door zouden gaan etc ook i.v.m angst. Maar al met al is er enorm lang door gegaan. Ik heb in het begin van de zwangerschap bij de vk gelopen en op het moment dat ik hoorde dat het kindje in stuit lag (rond 26 weken) en ik bijna een vreugde sprong maakte en zei "ik hoop dat het zo blijft liggen" heeft ze me nu wel serieus genomen en doorgestuurd naar een gyn voor gesprek zou normaal gesproken ook al met 36 weken erheen gaan maar nu met 31 geweest en met 34 weken en 36 weken en ook continu groei echo`s Tot nu toe word ik nu wel serieus genomen ook aangegeven bij de gyn met mijn angsten en ervaring en gevoel bij de eerste en hij heeft ook op papier gezet dat er een vertrouwens breuk is, en dat ik een motivatie probleem heb voor een normale bevalling. Ook gaan we nu a.s. maandag beslissen wat het word of inleiden of keizersnee, baby loopt nu 3 weken voor gemiddeld. Gyn zei dat hij niet gelijk een ks wilde doen maar afwachten wat de groei van het kindje zou doen, en afgelopen keer lag het kindje als sterrenkijkertje en natuurlijk ook weer redelijk aan de maat en zei hij al "als het een keizersnee moet worden dan doen we dat" maar goed maandag weet ik meer. Mijn dochter kon er niet uit was 4720gr en lag als een sterrenkijkertje die had er ook never niet uitgekomen. Ik ben nu 36weken en 4 dagen Vind het wel weer spannend hoor.
Luna; hoe is het bij jou? Nog in het ziekenhuis, of zijn jullie inmiddels thuis? Ik hoop het laatste! Spriet: wat een bevalling zeg. Oef, en wat een geboortegewicht van je dochter. Ik kan me je angst voorstellen hoor. Hopelijk morgen goed nieuws voor je. In ieder geval fijn dat je je nu serieus genomen voelt.