Vorige week reden we naar het winkelcentrum. Ik keek achterom (in de spiegel op de hoofdsteun) naar onze dochter in de maxi cosi en schrok me rot. Ze hing helemaal voorover en toen ik haar aanraakte ging ze niet terug en ze bewoog ook niet. Ik riep haar naam een paar keer, maar er gebeurde niets. Keihard geremd, ik de auto uitgesprongen... zat mevrouw heerlijk op de riempjes van de maxi cosi te sabbelen. Keek mij heel verbaasd aan. Nu doet ze dit opeens bij elk autoritje. Meteen met haar hoofd zowat in haar schoot. Ze valt nu ook met haar hoofd naar voren in slaap. Dat lijkt me toch helemaal niet goed voor haar nek? Iemand die dit ook heeft gehad en wat kan ik er aan doen? Gr. shampoo
wat voor maxi cosi heb je en hoe heb je hem bevestigd? Want wat bij ons hielp was de maxi iets minder rechtop eigenlijk te zetten. Zodat ze echt erin lag ipv dat het leek alsof ze erin zat...ietsjes naar voren schuiven dus...en dat hielp ze kon niet meer voorover komen... Of je moet een kindje met heel sterke buikspieren hebben hihi. Groetjes, En succes ermee Miranda
We hebben de maxi cosi bevestigd op de easy base. Zo'n kliksysteem dat bij de maxi cosi hoort. Dus geen gordels meer nodig. Je kunt hier de maxi cosi maar op 1 manier op zetten. Dus een beetje liggend, maar ze wil naar haar voeten en haar buik en op die riempjes sabbelen. In de wipstoel kan ze thuis ook niet meer "normaal" zitten. Steeds naar voren toe.
in principe zou de easy base de correcte houding moeten hebben...dus niet zoals ons dat hij los op de bank staat...want dan kan de houding varieren. Vermoed dat je een sterk kindje en eigenwijsje hebt...kan je weinig anders tegen doen als haar iets te spelen geven aan de cosi en hopen dat ze dat interessanter vind dan voorover hangen.... Volgens mij kan het geen kwaad hoor en mocht ze in slaap vallen gewoon terug duwen zodat ze goed komt te liggen... Oh en in de wipper..hier ook vanaf 5 maanden hoor...kon niet meer normaal erin zitten...en de schommelstoel was met 7 maanden al taboe...daar ging ze voorover in hangen zodat ze de grond kon zien hihihi... Groetjes, Miranda
Misschien haar zelf ietsjes lager trekken? Zodat haar rugje iets meer boller komt te staan? Weet dat de houding dan niet al te goed is..maar als ht zou helpen...
was hier ook altijd, geen leuk gezicht zag er altijd erg ongemakkelijk uit, maar ja wat doe je eraan? hebben nu een autostoel met ligstand ideaal maar dat is dan wel de volgende autostoel pas...
Wij hebben dit ook met de easybase. Ik kwam erachter dat hij niet helemaal plat stond op de stoel, terwijl de dingetjes wel groen waren. Heb dus de poot iets veranderd. Maar hij ligt nog steeds niet helemaal plat. Ligt ook aan de auto. In onze bmw heb ik het probleem wel en in de renault niet...
Inderdaad irrtiant,lijkt me niet zo goed voor het nekje als je onverwachts een aanrijding krijg. Wil ze geen speen in onder het autorijden, was hier een tijdlang de oplossing. Hier zit ze in de opvolger van de maxi cosi en hier doet mevrouw heel de tijd haar armpjes uit de gordel, dat is ook niet lekker als je een aanrijding krijg. Dus blijf altijd wat met die meiden.
hier deed ze het ook, zo akelig in slaap vallen en als ik haar dan terug probeerde te duwen, ging dat niet eens... Maar hier was het vooral rond 7 maanden... Als het bij jou kindje vooral is, om te kunnen sabbelen op de riempjes, dan zou je haar misschien met iets anders kunnen afleiden... Wij zijn uiteindelijk in 1 van de auto's met 9 maanden gelijk overgestapt op de vervolg stoel, daarin had ze het niet. In mijn auto past ze nu nog steeds in de maxicosi, maar daarin slaapt ze ook niet, omdat dat vooral korte stukjes zijn. Maar ik vond het ook niet echt veilig als ze zo met haar hoofdje naar voren lag.
En als je de gordels strakker trekt (die over haar schoudertjes zitten)? Lijkt mij dat het dan onmogelijk is... Maar daar kom ik over een paar maanden misschien wel van terug
hoe strak je t ook zet of hoe goed je er op let mijn zoontje bleef t doene n zat met 6 maand is vervolgstoel op ligstand . hij was toen ook bijna 9 kilo dus scheelt ook misschien en ligstand is nog niet zo erg. maar wel zo lang mogelijk in maxi cosi
JAAAHHH BAH ik heb het ook gehad!!! Eng he! Chris reageerde ook niet op mijn geluiden. Hij was heel geconcentreerd aan het spelen. Ik ben er niet van overtuigd dat het door de stand van de maxi cosi komt hoor. Chris is het zitten aan het oefenen en wil wat meer rechtop zitten. Ik denk dat het eerder daardoor komt. Laten we hopen dat ze het snel afleren en in een gewone stoel kunnen zitten.
Fijn om te lezen dat het niet alleen bij ons zo is... Ik zal de volgende keer de riempjes nog iets strakker doen. Afleiding heeft ze al; een spiegel voor haar op de hoofdsteun, een speentje en een heel woezel en pip beestenfestijn aan haar maxicosi. maarja die riempjes hè.... dat is natuurlijk veel leuker