Wij zijn nog niet zwanger, maar al wel aan het nadenken over een vernoeming. Mijn man vind het niet perse nodig, maar ik vind het een mooie gedachte. Ben zelf ook vernoemt naar mijn oma. Nu wil ik kijken of we de namen van mijn (schoon)moeder aan elkaar kan koppelen en hetzelfde geldt voor mijn (schoon)vader. Dit is alleen niet makkelijk omdat ik geen oudewetse namen wil. Wie is er goed in husselen dat je nog wel eruit kunt halen dat het een vernoeming is? Ik wens jullie veel succes hahahahaha -Ria -Herma (hier dacht ik aan Marinthe, maar denk niet dat dat duidelijk genoeg is. Of Thirza?) - Bertus - Henk
Ik vind het bij Marinthe en Thirza niet echt duidelijk...bij Thirza zelfs helemaal niet. Ook niet echt duidelijk, maar misschien Marije of Mirthe of Mirre? Voor een jongen misschien Ruben of Rune of Brent. Ook niet echt duidelijk een vernoeming...maar wel met letters uit de twee namen.
Mmm marije is ook wel leuk. Brent vind ik niet wat en ruben zo heet mn broertje ook. Lastig hoor! Gelukkig hebben we nog ff haha! Bedankt voor je reactie!
Marie of Maria vind ik leuk en niet heel ouderwets! Mirthe e.d. vind ik echt heel ver gezocht. Voor een jongen Brent of Bern?
Voor een jongen 'gewoon' Ben ? Marinthe vind ik wel een goede en erg mooie - maar Rihanna is misschien ook een optie ?
missschien ook wat gezocht maar voor een meisje: Mare, Marieke, Eri, Emma, Mariƫlle. Voor een jongen Sten?
Weet je of deze mensen nog andere doopnamen hebben? Misschien zijn er daar mogelijkheden in? De opa's en mijn man hadden allemaal een paar namen gemeen, dus is hij eigenlijk per ongeluk vernoemd naar allemaal, haha.... Wij hebben onze zoon een aantal doopnamen meegegeven, en de tweede naam van mijn vader aangepast tot roepnaam. Hij heeft alle namen van mijn vader, een van zijn andere opa dus per ongeluk (maar dat gaan we niet zeggen, want hij was heel vereerd), plus de roepnaam van mijn man (ja, vier dus). Zijn eerste naam is ook zijn roepnaam.
Hi meiden, bedankt voor het meedenken! Zit er nog niet helemaal tussen. Maria is mooi maar mijn oma heette zo. Dan lijkt het net of ze vernoemt is naar haar. Ach we brainstormen nog even verder!
Wij hebben voor de eerste gekozen om te vernoemen naar mijn ouders en voor de tweede naar mijn schoonouders. Lianna (Lia) Jacobus (Koos) Johanna (naar mij) Yosyp (Sjef) Catharina (Rina) Adrianus (naar mijn man) Bij jullie zou ik dan kiezen voor Rianna of Aalt/Appe en voor een eventuele tweede Hermina of Rick/Hein