Wie heeft ervaring met een slaapcoach voor een 1jarige ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 3rdwish, 8 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3rdwish

3rdwish Actief lid

31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Onze zoon van 1 jaar en 3 maanden moet nog echt in slaap gewandeld. Vecht veel tegen in slaap vallen en wordt snachts ook weer wakker. Op de opvang lukt slapen sowieso niet.

Na een hoop ellende in het 1e jaar met onze dochter die 24/7 huilde en niet sliep...zij ging echt van de een op andere nacht slapen. Een wonder. En heeft ritme vanaf dat ze 1 jaar was en 6 dagen. Naar bed om 1830 en rond 800/ 830 eruit.

Deze hoop hadden we met onze zoon ook. Maar helaas. Al zeker hulp gezocht. Ook bij de osteopaat geweest.
    Het gaat vooral om het naar bed brengen en in slaap komen. Daarnaast het doorslapen.

Nu overwegen we een slaapcoach. Maar wie.. Wie is fijn en goed om mee te werken...
    En werkt het ook...

Tips en ervaringen zijn welkom.

2. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Wat vervelend dat het slapen nog niet goed gaat!
    Wij hebben het boek Slaap! van Susanne Willekes. Ik vond dit een erg fijn boek met goede tips om bepaalde problemen aan te pakken. Zij is slaapcoach, wij hebben daar geen gebruik van gemaakt maar als wij het wel nodig hadden gehad zou ik gezien mijn ervaring met het boek wel haar benaderen.

3rdwish vindt dit leuk.
  3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Geen ervaring met een slaapcoach, maar wel herkenbaar over het naar bed brengen en in slaap vallen.

Bij mijn oudste hebben we dit ook gehad en naar 1,5 jaar was ik er ook klaar mee. Als ik hem naar bed bracht dan bleef ik bij hem op de kamer tot hij in slaap viel en dit ging niet altijd even makkelijk. Ik zat alleen maar naast zijn ledikant en behalve ssst, ga maar lekker slapen zei ik niets.

En soms zat ik 2 uur op z’n kamer tot hij in slaap viel, met veel gejammer en gehuil en dan kroop ik op handen en knieën de kamer uit als hij in slaap gevallen was.

Bij de jongste heb ik dit ook gedaan, alleen ben ik daar al heel vroeg mee begonnen, die sliep gelukkig vanaf 5/6 maand zelfstandig, maar hij slaapt alleen thuis of bij de gastouder. Als we ergens anders slapen dan is het drama, dan valt hij boven op mij in slaap, maar dat vind ik niet zo erg, omdat het niet vaak voorkomt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het je gaat opbreken. Heb je al eens geprobeerd om alleen in de kamer te blijven en zoon in bed, om hem op die manier troost te bieden?

4. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ik heb ervaring met het begeleiden van mama’s naar een beter slapende baby/dreumes. Als je wil kan ik meedenken voordat je de dure oplossing een slaapcoach overweegt? Soms kun je met kleine tips al een heel eind komen. Mocht het niet werken dan heb ik ook tips voor goede slaapcoaches. Je mag mij een DM sturen :)

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je de tip weet over doorslapen hoor ik t graag. Hier bijna 4 jaar bezig met m’n dochtertje..

Deel Deze Pagina