Heerlijk vind ik het!!! De plopjes in mn buik zijn nu echt schopjes geworden!! Mn buik beweegt ook als ik in bed lig of sta te douchen en ze trapt weer een flink Mn vriend heeft het nu ook gevoeld met zn hand op mn buik,echt heel gaaf!!! Hebben de mede zwangere die op de helft zijn dit ook al gehad en hoe vonden jullie dat? Ben benieuwd naar jullie ervaringen Lijkt me leuk om te lezen hihi!!! Liefs,Denise
Ik voelde al een plopje met 16 weken... dat is best vroeg bij de eerste, maar dat komt omdat mijn placenta helemaal aan de achterkant ligt. De vorige keer bij de vk schopte "ie" 3 keer tegen de doptone aan... Dat was erg leuk! Niet alleen mijn vriend, maar afgelopen zaterdag ook mijn nichtje en haar vriend hebben 'm' gevoeld. Af en toe denk ik echt: "Wat ben je toch allemaal aan 't doen daarbinnen...!?" Het wordt blijkbaar alleen maar erger de aankomende paar weken want de spiertjes beginnen zich nu te ontwikkelen... dan tegen het einde blijkt dat het weer minder wordt, te weinig plaats meer. In het begin is elk schopje nog speciaal, maar ik begin te merken dat ik er niet meer elke keer bij stil sta... af en toe vind ik het wel heel bijzonder als ik ergens alleen ben en als "ie" dan schopt, dan denk ik echt: dit is zo bijzonder, dit kleine wezentje in me... en niemand die dan weet waarom ik een binnenpretje heb... Gr. Niki
Hoi Denise ! Geweldig zeg dat je die kleine meid al zo goed voelt. Ik voel ons kleintje ook steeds beter, maar het zijn toch nog meer plopjes. Dat ligt niet per se aan ons kleintje, eerder aan de plaats van mijn placenta, vooraan, tegen mijn buikwand aan. Ik vind het wel heerlijk om al die bewegingen in mijn buik te voelen, al weet ik dat vrouwen de de placenta aan de achterkant hebben vele malen meer voelen. Alles is goed met ons kleintje, dus ik ben meer dan tevreden ! Gebruik je de Belly Talk nog vaak ? Groetjes, Nikki F
Mijn placenta ligt ook vooraan maar ik voel het echt kei goed! Maar het kindje schijnt ook echt een mega druktemaker te zijn zeiden ze bij de echo's haha! Ik gebruik de bellytalk nog maar af en toe. Ik heb begrepen dat de kleintjes het niet fijn vinden ivm trillingen dus ik doe het soms nog wel Wil niet dat de kleine meid er last van heeft,dat vind ik zielig!! Maar als we er naar luisteren dan is ze meteen te vinden,das wel heel leuk!!!!
Ik voelde de kleine ook met 16,5e week al...(heb de placenta ook achter liggen)...schrok de eerste keer wel dacht wat is dat. Maar hoe verder je komt in de zwangerschap hoe harder de schopjes worden, echt leuk! Nu is onze kleine zover dat de hele buik op en neer gaat als hij/zij schopt hahaha. Het heeft nu zelfs ontdekt dat het ook tegen je ribben aan kan schoppen...das weer wat minder hahaha. Maar geniet er lekker van meid!
Ik zelf voelde het met 21 weken als een plop, een week daarna voelde ik het elke dag, m'n man voelde het pas met een week of 25, maar nu kan hij het hartje met z'n oor horen, dat is ook wel leuk, dat was al met 28 weken. M'n buik gaat nu soms best als een golf, maar het ligt al in m'n bekken, dus het kan alleen maal van de rechter naar de linkerkant kantelen.
Zal bij mij nog even duren voor ik wat ga voelen bij deze. Maar bij mn eerste was echt geinig. Daar zag ik als ik in bad lag af en toe een bobbel van de eene kant van mn buik naar de andere kant gaan Was dan denk ik n knietje ofzo? Vanaf die dag noemde we hem molletje (wisten nog niet wat t werd, jongen of meisje) zoals in de duitse serie "program mit dem maus" weet niet of iemand die nog kent (favo programma van mij vroeger)? Daar zat n molletje bij en als die graafde dan zag je ook n bobbeltje onder t gras door
Jaaa dat programma ken ik ook!!! Keek het vroeger altijd samen met mn vader. Ik voelde de kleine ook al heel vroeg en idd sinds een poosje zijn het echte schoppen geworden en ik zie dan ook mn buik flink bewegen af en toe. Vriend voelt em ook regelmatig, we genieten er dan echt van samen.
Selaam ik voelde de kleine in week 15 en dat waren toen kriebels en plopjes. Rond 18 weken goede schoppen in mijn buik en hevig heen en weer draaien, maar toen niet elke dag. Nu hevig schoppen en draaien alsof zijn leven er van af hangt. Mijn buik maakt allemaal van die rare vormen. Eerst konden we hetalleen maar voelen maar sinds 2 weken ook zien zien. Ik laat gewoon mijn buik zien aan mijn man en geniet gewoon mee. Hele grote bobbels zien we dan op mijn buik. Laatst had ik het gevoel dat hij zich uitrekte en voelde een langzame bobbel op komen bovenaan mijn buik en ik drukte er op en voelde een voetje en 2 tellen later was dat voetje weer weg. Echt fantastisch!!
Herken het ook Denise. Rond de 17,5 week voelde ik de kleine voor het eerst. Vlug daarna al een paar keer per dag en nu voel ik hem/haar heel goed. Vooral 's-avonds als ik op de bank zit. Tis een echte druktemaker haha. Silly
Hoi Denise, Dan heb je die rugpijn er wel voor over he Ik voelde in de 21e week de baby voor het eerst en sindsdien merk ik ook echt dat het sterker wordt. Die plopjes zijn al enkele weken echte trapjes en schopjes. Als ik me concentreer op de baby en er even rustig voor ga zitten/liggen dan kunnen we echt al "spelletjes" doen en de baby laat zich al graag onder de voetjes wrijven Unieke ervaring inderdaad
Haha daar heb ik wel de rugpijn voor over jah haha! Leuk he dat spelletje spelen met je kindje !! Ik leg altijd als ik in bed lig mn hand op mn buik en ze komt er meteen naar toe en hoppa daar komen de trapjes al en mn buik geweegt ook waar ze trapt haha! Echt zo geweldig om te zien is dat!!!!! Vind het ook zo leuk dat mn vriend het ook goed kan voelen! Gisteren heeft hij de kleine weer voelen trappen
Ik ben nu 24 weken en 2 dagen en de plopjes beginnen bij mij nu ook echt schopjes te worden, schoppen mag ik soms wel zeggen, haha! Ik voel het ook nog niet zo heel lang omdat ook bij mij de placenta aan de voorkant ligt. Tot nu toe is het voor mij voor de volle 100% genieten hoor! Laat die plopjes maar komen!
hier ook flinke plopjes nu. Wat heel wazig is is dat de kleine soms van de een naar de andere kant gaat, weet niet of het kan maar zo voelt het. Eerst is mijn buik gelijkmatig hard en dan doet het wat pijn onderin en dan heb ik ineens aan een kant een harde bobbel zitten en dan na even kan ie of weg zijn of doorgaan naar de andere kant. Ik vind dat dus echt heel wazig. Mijn man voelde van de week die bewegende bobbel en vond het ook heel gek. Ik ga wel even de vk vragen of dat goed is...Of kennen jullie dat ook en is het volkomen normaal?
ja gaaf is dat he! ik vindt het het mooiste in de zwangerschap , dat geschop. (en je kindje op de echo zien is super!)
ik voelde de kleine al vanaf de 14e wek plopjes en de 16 week voelde ik echt schopjes en duwtjes en zaterdag voelde ik de baby letterlijk zich uitrekken. Ik lag op mijn rug toen ik wakker werdt van een rare droom ,ik droomde dat een jongetje zijn hand in mijn buik duwde dat ik bijna geen adem meer kon halen ik werdt er wakker van en ja hoor. mijn hele buik puilde uit voelde heel hard aan en later ging het weg en ik duwde er tegen aan en het was dus de baby die zich uit rekte. echt raar gevoel alsof iets van binnen je huid naar buiten duwt. deed geen pijn maar voelde echt alsof je buik elk ogenblik kon gaan ontploffen xxxxxxx
Vandaag heb ik vrij, net alsof het kleintje dat dan merkt, ik voel altijd veel meer op woensdag als ik vrij heb ! Super is dat ! Groetjes, Nikki F