Gevoel van zwanger zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissPuma, 17 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hey Meiden,
    Ik had even een vraagje, ik lees nu al een tijd het forum en bij sommige meiden zie ik staan van ik had wel zo een idee dat ik zwanger zou zijn...maar voelt iedereen dit??? Of zijn er ook mensen die niet eens het gevoel hadden zwanger te zijn? Was ik ff benieuwd naar!
    Liefs, misspuma
     
  2. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Pfff meid, ik had er geen idee van. Het is dat mijn vriend bij 4 dagen overtijd vond dat ik maar eens een test moest doen... Anders had ik het nu nog niet geweten, hahaha!
    Nee hoor, tot tegen de 6 weken geen symptomen gehad, maar toen begon ook alles in 1 keer, inclusief uit mijn broeken groeien!

    Dus het kan echt... ;)
     
  3. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Bij de zwangerschap van onze oudste had ik echt geen idee .
    Merkte het alleen omdat ik al 2 weken overtijd was .
    Bij de jongste wist ik het meteen , nog voor ik teste .
    Vraag me niet hoe , ik voelde het gewoon .

    Groetjes Joyce
     
  4. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Bij mijn vorige 2 zwangerschappen nooit ergens last van gehad ook geen gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn, beide keren zei mijn man wel volgens mij ben je zwanger en na t testen bleek hij gelijk te hebben.
    Nu heb ik wel meerdere klachten en heb mijn man eens stiekum gevraagt wat hij denkt. Nu weet hij t dus niet :(
    Ik heb hier gelezen dat meerdere dames last hebben van de klachten die ik ook momenteel heb en jammer genoeg gewoon ongi zijn geworden en je lichaam je van t ene op t andere moment zo voor de gek kan houden.
    Ikzelf heb nu juist wel al enige tijd t gevoel dat ik zwanger ben, maar ik pin me nergens op vast :(

    Groetjes Angela.
     
  5. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Mijn eerste zwangerschap was een verassing dus heb er helemaal niet beseft en toen ik het eenmaal wist, besefte ik het nog niet helemaal dat was heel erg vreemd.

    En ik lees ook regelmatig dat ze overtuigt te zijn dat ze zwanger zijn en meestal ook wel klopt.
    Ik vind het toch nog altijd heel moeilijk, de eene keer denk ik ja het is raak en de andere keer denk ik, neej word denk ik toch ongi.

    Zoals ik het van mijn tante,s heb zijn ze dus nooit heene weer geweest met cyclussen en binnen een half jaar was het raak!
    Maar ze voelden van te vooren niks ja wel klachten, maar pas dat ze een week of 2 overtijd waren gingen ze naar de huisarts en daar positief testen.
    Mijn moeder heeft er 3 jaar over moeten doen toen ze voor de tweede gingen en die had zich er ook helemaal bij neer gelegd en toen bleek ze toch ineens zwanger van mijn zusje.

    Groetjes Anna.
     
  6. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik slik de pil en ik voel me zelfs soms zwanger.
    Weet het, kan eigenlijk niet, maarja.

    Heb gevoelige en grotere borsten, hoofdpijn, jeuk, droge ogen. heel veel maagzuu een en misselijk.
    Op de een of ander manier voel ik me dol gelukkig, heb van de week spontaan heel erg opgeruimd en schoongemaakt (doe ik anders echt nooit).

    Hoop dat ik snel mag slikken met de pil, denken dat ik elke keer zwnager benterwijl ikd epil slik kan nooit goed voor me zijn.
     
  7. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb het bij al de zes zwangerschappen gevoelt.
    Ik kan niet aangeven hoe het voelt, het is een soort intuïtie. De test was voor mij bij alle keren alleen maar een bevestiging van wat ik al wist.
    Gina
     
  8. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik heb het bij mijn 2de zwangerschap ook gevoelt. De test was ook bij mij een bevestiging van wat ik al wist. Nu heb ik weer dat gevoel. We zullen het zien, want ik lees hier ook veel over ontpillen (wist niet eens dat dat bestond).

    Liefs Bloempje79
     
  9. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ben wel benieuwd wat je dan denkt als je het zeker weet dat je inverwachting bent.

    Is het zo van: Ja nu is het raak ik ben zwanger...of is het nog een ander gevoel wat erbij komt.
    Of zijn het ook de symptomen die je een belletje laten rinkelen?

    Bij mijn eerste zwangerschap had ik echt geen besef en voelde me ook niet speciaal, maar was er oo totaal niet meer bezig!

    Gropetjes Anna.
     
  10. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook niets gemerkt, kwam er pas na 7 weken achter dat ik zwanger was. Maar tijdens mijn 2de zwangerschap was het anders. Mijn gevoel zei dat ik zwanger was, ik voelde het aan heel mijn lichaam (oa opgeblazen gevoel in mijn onderbuik). Ik was er ook niet mee bezig, maar ik kon mijn gevoelens niet negeren, ze waren er gewoon. De een heeft het wel, de andere niet. Er zijn ook mensen die voelen dat er iets naars gaat gebeuren of zoiets. Misschien een 7de zintuig, geen idee.


    Liefs Bloempje79
     
  11. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    vanaf wanneer hadden jullie dat gevoel dan dat je zeker wist dat je zwanger was... gelijk na het klussen??? want dat hoor je ook wel eens, zo van "ik weet het zeker, we hebben raak geschoten"
    of kwam dat gevoel echt pas een paar dagen voor je NOD?
     
  12. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Tijdens de vorige zwangerschap had ik het vanaf een kleine week voor mijn NOD. Nu heb ik het gevoel al vanaf 2 dagen na het klussen. Dat is ook de reden dat ik nu wat voorzichtiger ben met blij zijn en in mijn achterhoofd hou dat ik er ook naast kan zitten.

    Liefs Bloempje79
     
  13. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Bij mij kwam het gevoel dat ik zwanger was zo'n twee à drie dagen voor mijn NOD. Ook merkte ik dat ik niet zo snel geïriteerd was (en dat ben ik meestal vlak voor mijn menstruatie).
    Gina
     
  14. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ojee Gina, heb jij daar ook zo last van?...... Ik heb ook een aantal dagen voor mijn menstruatie ook vrezelijk driftbuien echt zo,n dolle stier er hoeft niks mij dwars te zitten of ik spring al uit mijn vel en ben ik een enorme flapuit.
    Maar tot tot nu toe nog nergens last van en gelukkig maar want de naaste omgeving van mij zijn toch wel de dupe er door.
     
  15. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik voelde het ook.....al wist ik het pas na 8 weken ong.... ik was namelijk gewoon aan de pil...en slikte die ook gewoon, dus ik werd ook gewoon ongesteld, en dus had ik geen reden tot denken dat ik zwanger was....maar ik had pijn aan mn borsten, pijn aan mn banden....

    ik wist helemaal niets van al die symptomen, was helemaal niet van plan om zwanger te worden, had me er ook nog nooit in verdiept.... maar ik zei tegen mn vriend, volgens mij ben ik zwanger....

    test gekocht...en ja hoor..!!!!
    dus ik denk dat je het wel voelt....( of KAN voelen..)
     
  16. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hallo!!

    Ik had het ook eerst niet in de gaten dat ik zwanger was. Ik had wel steeds de ongi-krampen dus ik dacht dat de :evil: nog wel zouden komen, maar toen ik 16 (!) dgn overtijd heb ik toch maar ff een test gedaan. En bij mij ging het vanaf toen ook ineens snel. Loop nu al in positiekleding omdat ik mn eigen spijkerbroeken niet meer pas...

    Groetjes!
     
  17. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Poeh dat is inderdaad snel gegaan dan met groeien Queenbee.
    Ik heb nog tot mijn 5de maand van mijn zwangerschap mijn spijkerbroek aan gekund, daarna ging het niet meer en groeide ik mega hard.
    Ben ook totaal 22 kilo aangekomen toen in die tijd en ben het nooit helemaal kwijt geraakt.

    Ik voelde ook niets vreemd aan mij dat ik zwanger was zoals altijd zeg maar.
     
  18. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    @ Anna ik was ook 22kg aan gekomen, en na de bevalling bleef er 4 kilo zitten :(

    gr,manon.
     
  19. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Phoe , als 4 kilo alles is Manon :(
    Ik woog na de bevalling (18-11-2005) 62 kilo en ben dat net een maandje of 2 pas kwijt .
    Ik was 10 kilo zwaarder als voor de zwangerschap ( normaal weeg ik 52 kilo , maar ben klein van stuk ;) )
    Nu ben ik weer mooi slank en wil ik dolgraag weer "dik" worden :)

    Groetjes Joyce
     
  20. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Bij mij schommeld tussen de 68 en de 74 kilo en ben vrij lang.
    Was voor mijn zwangerschap 62 kilo dus de rest is er maar moeilijk af te krijgen.
    Sommige meiden vallen heel snel weer in hun eigen postuur!....eh dat wil ook, maar het gaat niet!
    Ik rij paard en heb intensief ander half jaar lang op een sportschool getraint en 68 kilo dat was het.
    Mijn lichaam werd wel iets strakker, maar goed ik ben ook nogal wel een lekkerbekkie en dat is voor mij heel funest.

    Groetjes Anna.
     

Deel Deze Pagina