licht positieve OV test NA eisprong

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by propje3, Feb 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. propje3

propje3 Lid

Feb 28, 2013
    9
    0
    0
    Hallo dames,

Wellicht staat er al iets over mijn vraag op het forum, maar ik kon het zo snel (ook langzaam niet ;)) niet vinden.

Ik heb vorige maand een miskraam gehad, een vroeg met 6 weken. Nu is dat verdrietig. Heb daarna veel krampen stolsels gehad en heel veel bloed verloren. Gelukkig gaat mijn vraag daar niet over.

We zijn inmiddels alweer bijna een maand verder en mijn partner en ik hebben besloten meteen weer een poging te wagen.
    Ovu testen gedaan en 22 dagen na de bloeding van de miskraam twee dikke strepen, dus klussen geblazen.
    Na de sprong werd de streep dunner om vervolgens te verdwijnen.

Als het goed is moet ik woensdag (6 maart) ongi worden. Zeker weten doe ik dat dus niet omdat ik sinds mijn afgelopen zwangerschap nog niet echt ongesteld ben geweest en net de miskraam gehad heb.

Vandaag in de middag een Ovulatie test gedaan en die gaf een lichte streep aan, even dit als de controle streep, maar niet zo donker. Hiervoor (na de sprong) zag je echt niks meer.

Hebben hier vrouwen ervaring mee? Ik begrijp dat the keyword wachten is, maar ik ben toch echt benieuwd of er niet meer dames rondlopen die dit hebben.

Dank jullie voor de evt reacties.

2. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    hoi heb ook ovulatietesten gebruikt en ik had altijd een licht streepje aleen met me eisprong had ik de test streep net zo donker als controlle streep

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik had dat ook en werd ongi helaas :(
    Ik lees dat het dan echt een knaller moet zijn voor een eventuele zwschap.

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Licht positief is bij een ovulatietest niet positief. Dus daar kan je niks mee. Veel vrouwen hebben altijd een beetje LH in hun urine zitten. Dat schommelt door de dag heen ook nog eens, dus dat kan verklaren dat je soms wel een lichte streep hebt en soms helemaal niet.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Inderdaad. Dit dus.

6. propje3

propje3 Lid

Feb 28, 2013
    9
    0
    0
    @nedjla Ik had idd ook een dikke duidelijke streep vlak voor mijn ovulatie. Daarna verdween die streep gewoon en is niet meer terug gekomen, ook niet vaag.@ babyliz Daarom was ik ook wat verbaast toe ik de test zag en er een streepje naar boven kwam. Maar ik wist niet dat het zo schommelde!

Wat is dit toch elke keer een verschrikking zeg, dat wachten. De symptomen zijn er overigens wel..

7. propje3

propje3 Lid

Feb 28, 2013
    9
    0
    0
    @Lov23, jij bent net weer ongi geworden? :(

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja vorige week.....ben er bijna weer vanaf ;)

9. propje3

propje3 Lid

Feb 28, 2013
    9
    0
    0
    dus je mag bijna weer! ;). Zijn jullie al lang aan het proberen?

10. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

Dec 6, 2012
    170
    0
    0
    Ik had ook een positieve ovulatie test na mijn eisprong. Ik was/ ben zwanger:D

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zie onderschrift...;)

12. propje3

propje3 Lid

Feb 28, 2013
    9
    0
    0
    @Lotjeee, wat super! gefeliciteerd, dat zijn de leuke berichtjes! Ik mag graag hopen dat het bij mij ook het geval is, maar ja er kan nog zoveel mis gaan. Alleen mijn lijf zegt wat anders. Heb jij nog iets gemerkt?

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een licht positieve ovulatietest is heel iets anders dan een positieve ovutest!

Een ovutest is pas positief als beide streepjes even donker zijn of als de teststreep donkerder is dan de controlestreep.
    Dus eigenlijk bestaat een lichtpositieve ovutest niet eens.
    Elke vrouw heeft namelijk standaard wat LH in de urine waardoor er twee streepjes op de test kunnen verschijnen, waarvan de teststreep dan lichter is dan de controlestreep.

Bij jou waren beide streepjes waarschijnlijk even dik? En dus de ovutest echt positief?

Share This Page