Dreumes 18 maanden zet voeten 90 graden naar buiten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Onze kleine bolle kan heel goed achter de babywalker lopen. Een dikke week geleden moest ik de babywalker nog met alle kracht wat ik had tegenhouden zodat hij niet voorover op de grond smakte en nu loopt hij al zo een dikke 300 meter of meer met die babywalker en kan sinds gisteren zelfs sturen! :D

Zijn voeten zijn altijd een probleem geweest, die zijn nog veel te flexibel, kan je met gemak nog helemaal plooien. Hij is met alles iets later geweest en alles is goed gekomen maar zijn voetjes is wel extreem, eentje erger dan de andere. Hij zet ze helemaal naar buiten en omdat hij ze helemaal naar buiten zet raakt hij vaak die wielen van de babywalker aan wat het lopen niet gemakkelijker maakt :)

Volgens de fysiotherapeute mogen we het een halfjaar de kans geven, doet hij het dan nog moeten we bellen, zij is vorige week voor de laatste keer geweest.

Ik ben op zoek naar positieve verhalen. Zijn er nog kindjes die de voeten 90 graden naar buiten zetten waarbij het helemaal goed is gekomen?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

En hij wil nu ook graag lopen dus gaan we nu dagelijks de stoep op met de babywalker. Lijkt wel zo een oude opa met die babywalker, lopen,lopen, lopen, komt er een auto,fietsganger, wandelaar voorbij staat hij stil en bekijkt hij hun helemaal tot ze uit het zicht zijn :p

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier is een filmpje, zie je het wel redelijk op https://m.youtube.com/watch?v=bGUANmyBVhY
    Ook strekt hij zijn benen niet maar dat zie je niet zo op het filmpje.
    De schoenen zijn heel goed zei de fysiotherapeute

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ff offtopic, grappig dat ik kan liken haha. Leuk filmpje!

5. KimK

KimK Niet meer actief

Wat grappig dat liken!!!

Hmm ja ik dacht eigenlijk dat ze als baby's tijd beetje naar buiten liepen?! Dat las ik op internet? Zoonlief loopt hier ook zo... Geen problemen verder ermee zoals ik het zie. Hij rent achter de walker aan en loopt de hele dag...

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wat goed van hem!!! Lekker aan de wandel achter de babywalker!

Zijn voet draait niet helemaal 90 graden toch? Wel naar buiten, maar niet helemaal dwars. Ik heb dit bij één voet ook als ik moe ben. Als ik veel heb gelopen, heb ik aan het eind van de dag echt pinguïnvoeten. Geen idee hoe het kan, maar rechts staat dan net als de voeten van jouw zoontje. Links draait ook naar buiten, maar niet zo erg.

Is het bij hem de hele dag door zo, of is het erger tegen zijn bedtijd?

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

De hele dag. Ook is zijn reflex bij 1 beentje iets anders als normaal. Over een maand moeten we wel naar de neuroloog, hopelijk kan zij al iets meer vertellen en zien maar begin nu wel ongeduldig te worden :)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik denk dat neuroloog kan jullie iets betekenen en miss orthopeed?
    Hij zou misschien harde schoentjes nodig hebben.

Succes

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja klopt, ik denk dat de neuroloog ons wel zou doorverwijzen als het nodig is.
    Hij heeft ook harde schoenen, niet te flexibel. Binnen loopt hij op blote voetjes alleen buiten doen we hem schoenen aan

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wel een grappig filmpje!
    Als de fysio jullie een half jaar niet hoeft te zien lijkt het wel mee te vallen. Hij loopt zo te zien wel op platte voeten, volgens mij is dat wel weer een goed teken

Deel Deze Pagina